Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
: 11 lut 2019, o 16:05
Nie jest aż tak zle
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Producent napędów jw zaleca wymianę co 60tys, fabryczny zestaw również jw z filtrem za nieco ponad 3 stówki, oleju starczy na jeszcze dwie wymianyrezon pisze:kup z olejem od borg warnera - to w końcu ich napędy. np. https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-ha ... 7128945846
A od kogo biorą olej? kto to wie.... A i ja zmieniam olej w haldexie co 90kkm - nawet jak instrukcja nie każe go wymieniać w ogóle, a w internecie zalecają co 30 nie wiadomo dlaczego. W sumie mogą zalecać i co 10kkm, bo co to komu szkodzi. Zalecający za to nie płaci.
Pamiętaj że G055..to olej który był wyprodukowany z myślą o 2 generacji, a tu jest wątek o 4 generacji, do której był już olej G060... Skoda i tańsze VW mają nawet w ETCE G055... dlaczego? nie wiem, może cena...maureliusz pisze: ↑11 paź 2020, o 14:57 Przejrzałem ten wątek i również ostatni tutaj:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 2&start=15
I mam pytanie czy czymś się różni w pratykyce ten olej FEBI 101171 od oryginału VW G055175A2.
Niby FEBI spełnia normę VW, ale z drugiej strony nie jest to jakaś astronomiczna różnica w cenie raz na 30 000km.
Tylko widzę...sprytnie sprzedają zestawy filtr + olej o 100zł drożej z VW olejem... chociaż kupując osobno różnica w cenie to 50 zł
I jeszcze bardzo fajne VIDEO o wymianie wrzucam:
https://www.youtube.com/watch?v=pYmYK6x7FjE
https://www.youtube.com/watch?v=Qt6XsWmTV5U
Olej jest recepturą BorgWarnera oczywiście produkowany przez bardzo duży koncern paliwowo/olejowy. Jest to olej najwyższej jakości, a jego receptura jest udostępniona wyłącznie odbiorcom napędów, czyli producentom samochodów. Żaden inny producent typu Febi/Ravenol nie ma dostępu i ich oleje nie spełniają specyfikacji.rezon pisze: ↑11 paź 2020, o 20:42 kup z olejem od borg warnera - to w końcu ich napędy. np. https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-ha ... 7128945846
A od kogo biorą olej? kto to wie.... A i ja zmieniam olej w haldexie co 90kkm - nawet jak instrukcja nie każe go wymieniać w ogóle, a w internecie zalecają co 30 nie wiadomo dlaczego. W sumie mogą zalecać i co 10kkm, bo co to komu szkodzi. Zalecający za to nie płaci.
Kup sobie olej z VW G060175A2 - szara butelka 850ML.maureliusz pisze: ↑11 paź 2020, o 22:25 Kupię osobno olej VW + osobno filtr komple BW... wyjdzie tyle co komplet na oleju Febi - 360PLN... to się nazywa SMART ALLEGRO
Przetestuje przy wymianie ten patent z odpaleniem pompy VCDSem - dam znać.
Jest to zalecenie czy wymóg? Zalecenie to coś, co nie niesie za sobą żadnych obowiązków czy odpowiedzialności którejkolwiek stron. W technice lotniczej nie ma "zaleceń" tylko "wymagania", pochodzące z badań wytrzymałościowych i pod którymi ktoś się podpisał, a nie anonimowe "zalecenia" nie poparte żadnymi badaniami.
a tak btw obowiązuje nie specyfikacja Borg Warner, tylko specyfikacja VW i oleje Febi/Ravenol ją spełniają, skoro VW pozwala im pisać o tym na opakowaniach. Co nie zmienia również i mojego nastawienia, że bezpieczniej jest kupić olej w opakowaniu Borg Warner - nawet jeśli w środku jest dokładnie to samo.hubi_pl pisze: ↑12 paź 2020, o 09:30 Olej jest recepturą BorgWarnera oczywiście produkowany przez bardzo duży koncern paliwowo/olejowy. Jest to olej najwyższej jakości, a jego receptura jest udostępniona wyłącznie odbiorcom napędów, czyli producentom samochodów. Żaden inny producent typu Febi/Ravenol nie ma dostępu i ich oleje nie spełniają specyfikacji.
To BorgWarner opracował wspólnie z dużym koncernem paliwowo-olejowym ten olej i udostępnił recepturę swoim odbiorcom - jak już wyżej pisałem. A tak przy okazji, VW nie jest podstawowym odbiorcom tych napędów, więc jakby nawet to klient był "autorem" oleju, to nie VWrezon pisze: ↑12 paź 2020, o 12:00a tak btw obowiązuje nie specyfikacja Borg Warner, tylko specyfikacja VW i oleje Febi/Ravenol ją spełniają, skoro VW pozwala im pisać o tym na opakowaniach. Co nie zmienia również i mojego nastawienia, że bezpieczniej jest kupić olej w opakowaniu Borg Warner - nawet jeśli w środku jest dokładnie to samo.hubi_pl pisze: ↑12 paź 2020, o 09:30 Olej jest recepturą BorgWarnera oczywiście produkowany przez bardzo duży koncern paliwowo/olejowy. Jest to olej najwyższej jakości, a jego receptura jest udostępniona wyłącznie odbiorcom napędów, czyli producentom samochodów. Żaden inny producent typu Febi/Ravenol nie ma dostępu i ich oleje nie spełniają specyfikacji.
Tak jak piszesz nie chodzi o przepychanki tylko o rzetelną wiedzę. Super, że miałeś udział w powstaniu zalecenia, bo na pewno jest lepsze niż instrukcja serwisowa Volvo, które w ogóle nie wymaga wymiany oleju w haldexie 5, czy Skody - która "nie miała" filtra w 4. Ale tak bez odwołania do badań, to budzi moje wątpliwości - zwłaszcza, że od wielu lat interwał wymian w mechanizmach oscylował między 60 a 90kkm. Czasami więcej. A tu nagle - 30kkm jako zalecenie, a brak wymian jako instrukcja serwisowa.hubi_pl pisze: ↑12 paź 2020, o 19:03 ...
Piszesz o zmianie zaleceń co do wcześniejszych praktyk - tak nie jest, jak już wyżej napisałem, jest różnica pomiędzy (w tym wypadku) Skodą (VW) a BorgWarnerem. BW zaczął dział aftermarket stosunkowo niedawno, dlatego też pojawiło się te zalecenie, zresztą na moją prośbę.
...
Olej nie zatwierdzony przez producenta napędu, który sam też oferuje oleje - no przecież, że nie zatwierdzi To tak jakby poprosić Castrola, żeby zatwierdzili Mobila . Jeśli producent samochodu określa wymagania, jakie ma spełnić olej, to również inni producenci mogą osiągnąć takie parametry. Skoda do silnika to zaleca Shell'a, to Castrola, a jest wiele innych producentów olejów, które spełniają te same wymagania, a niejednokrotnie są lepsze z uwagi na bazę, dodatki, itd... Sam pisałeś, że BW dopiero od niedawna sprzedaje na aftermarket i jak znam życie, to daleko nie do wszystkich producentów samochodów dostarcza olej do napędów na pierwszy montaż (chyba, że wysyłacie zalane), a już na pewno nie do ASO wszystkich obsługiwanych marek. To znaczy, że do ASO kupują te oleje u innych producentów niż wymieniany duży koncern naftowy Co więcej - zapewne co kilka lat zmienia się dostawca, bo akurat wygra przetarg albo zorganizuje ciekawszą wycieczkę znaczy się szkolenie . Niestety oleje do haldexa trudniej porównać bez laboratorium niż oleje silnikowe, dlatego też uważam zakup oleju BW za bezpieczniejszy, co wcale nie oznacza najlepszy, bo być może FEBI czy Ravenol ma lepszą bazę czy dodatki. W olejach silnikowych Ravenol ma często baaaardzo ciekawe charakterystyki i nieraz zastanawiałem się nad zmianą sprawdzonego od dawna Millersa na Ravenol. Zmiana na Shell zakończyła się negatywnie, na Amsoil pozytywnie, więc może kiedyś przyjdzie czas również na test Ravenola. A do haldexa? pewnie nadal będzie BW, chociaż nie wiem czy to najlepszy wybór, ale na pewno dobry i sprawdzony.hubi_pl pisze: ↑12 paź 2020, o 19:26 ....Dużo już było pisane o np. Febi/Ravenol, są to oleje nie zatwierdzone oficjalnie przez BW jako producenta napędu, mi to wystarcza do podjęcia decyzji.
... Co do interwału, to z fabryki działu development, nic prostszego Niestety dużo osób oszczędza na wymianach, lub nie ma gdzie wymienić jak nie chce ASO, ponieważ mechanicy myślą że wymiana oleju w "haldexie" to jakaś kosmiczna procedura.
Dzięki, współpracuję czasami z automotive przy projektach. Różne rzeczy widziałem - np. simeringi wewnątrz kompresora śrubowego za 40kzł - jak zaczną przepuszczać, to zmienia się.... kompresor, a nie simeringi. Historia zaleceń częstych wymian oleju silnikowych też jakoś dziwnie zbiegła się w czasie z problemami Audi z 1.8TSI i 2.0TDI w latach 2004-2008, chociaż niewiele miały wspólnego z Longlifem, który wtedy też stosowano od kilku lat w MPI i 1.9TDI. Bo jak niby częsta zmiana oleju ma skracać łańcuch rozrządu albo wzmacniać głowicę?Skodnik4x4 pisze: ↑12 paź 2020, o 19:46 @rezon, kibicuję temu co tu piszesz i jestem pod wrażeniem, że nie dajesz się zapędzić w kozi róg.