Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2013, o 15:00
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Legionowo
Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Zastanawiam się nad zakupem aluminiówek do SII i chciałem Was podpytać jak na samochodzie prezentuje się 16".
Może poradzicie jakiś ładny wzór w tym rozmiarze?
Wiem, że 17 będzie wyglądała ładniej (np. trifid ), ale:
- mam opony 16" letnie
- 17" jest szersza więc: większe spalanie, głośniej i gorzej się prowadzi na polskich drogach
- samochodem będzie jeździła mała córeczka więc musi być "miękko"
Może poradzicie jakiś ładny wzór w tym rozmiarze?
Wiem, że 17 będzie wyglądała ładniej (np. trifid ), ale:
- mam opony 16" letnie
- 17" jest szersza więc: większe spalanie, głośniej i gorzej się prowadzi na polskich drogach
- samochodem będzie jeździła mała córeczka więc musi być "miękko"
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Najlepiej przejrzyj tematy w "naszych furach" i zobaczysz jak wygląda 16 a jak 17 i sam ocenisz czy Ci się podoba.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2013, o 15:00
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
16" w SII ciężko znaleźć... więc trudno wybrać coś ładnego
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Jak ma być miękko i wolno to 205/60 na feldze 16" z 1,8-2,0 bara. Przydało by się też podniesione zawieszenie z metalową płytą.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2013, o 15:00
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Nie chciałbym ingerować w twardość zawieszenia. To co jest mi pasuje.
Na 225/45 będzie trochę bardziej twardo niż na 205/55... chociaż pewnie jest to różnica niezauważalna w codziennej jeździe
Na 225/45 będzie trochę bardziej twardo niż na 205/55... chociaż pewnie jest to różnica niezauważalna w codziennej jeździe
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Różnica jest zauważalna. Zimą jeżdżę na stalowych 16", latem na 17" alu.
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Różnicę jednak widać, zwłaszcza jak są wiosenne dziury na drogach... zależy też od Twojego stylu jazdy, na 16stkach jest spokojniej, raczej nic nie dobija.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 1 wrz 2010, o 21:57
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Potwierdzam, że na 205/55/16 jest zdecydowanie lepszy komfort w stosunku 225/45/17. Ja tej zimy poszdełm krok dalej i kupiłem opony 205/60/16. Komfort jest odczuwalnie lepszy chociaż nie jest to już aż tak duża różnica jak zmiana 17" na 16". Kolego bogdans1 jeśli przede wszystkim zalezy Ci na komforcie to odpuść sobie 17-ki. Przy oponie 225 i silniku 1.4 zapewne będzie też odczuwalny spadek w dynamice auta.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Pamiętajcie o mniejszej stabilności i pływaniu balona w zakrętach przy większych prędkościach.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Jeśli chodzi o zimę, to zdecydowanie polecam 16" i opony 205/55R16. Nie wyobrażam sobie , patrząc na obecny stan ulic po zimie, jezdy w tyej chwili na 17-stkach czy 18-stkach.
Po zmianie z letnich 225/45R17 na zimowe 205/55R16 auto stało sie bardziej miękkie i nieznacznie poprawił sie komfort. Za to pogorszyła sie trakcja w szybkich łukach i precyzja prowadzenia. Coś za coś, ale jak mówię, na zm=ime nie wyobrazam sobie 17" czy 18" felg i niskiego profilu. Nie w naszych polskich miastach.
Po zmianie z letnich 225/45R17 na zimowe 205/55R16 auto stało sie bardziej miękkie i nieznacznie poprawił sie komfort. Za to pogorszyła sie trakcja w szybkich łukach i precyzja prowadzenia. Coś za coś, ale jak mówię, na zm=ime nie wyobrazam sobie 17" czy 18" felg i niskiego profilu. Nie w naszych polskich miastach.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
pamiętamy - rzadko jeżdżę z prędkościami (>200) aby miało to istotne znaczenie. A różnica komfortu znaczna - prawdopodobieństwo uszkodzenia felgi też mniejsze.dato pisze:Pamiętajcie o mniejszej stabilności i pływaniu balona w zakrętach przy większych prędkościach.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Największe znaczenie i tak ma konkretny model opony i to jak jest zbudowany. Przy odpowiednio sztywnych bokach opona XL 55 nie będzie pływać. A miękka 45 może. Wg mnie moje obecne nokiany xl 98 są stabilniejsze niż wcześniejsze fuldy (bez xl) i z indeksem 91.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Odp: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Big, jeden raz zaliczyłem skutecznie dziurę tej zimy, oponę dało się załatać felga nietknięta. Dziura była taka, że pewnie i 15" koła by nic nie pomogły, ale pewności ofc nie mam. Poza tym przypadkiem jazda na 18" z dobrą zimówką nie sprawiała mi żadnych problemów i raczej nie wrócę do mniejszych.
Więc nie demonizowałbym problemu. Wszystko zależy od stylu jazdy i potrzeb kierowcy, a takie ogólnie "nie da się na naszych drogach" to bez urazy, ale nic nie wnosi. Da się.
Więc nie demonizowałbym problemu. Wszystko zależy od stylu jazdy i potrzeb kierowcy, a takie ogólnie "nie da się na naszych drogach" to bez urazy, ale nic nie wnosi. Da się.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
Dla ciebie nie wnosi, dla innych wnosi - bez urazy.dato pisze:a takie ogólnie "nie da się na naszych drogach" to bez urazy
Oczywiście, że sie da. Na samych felgach też sie da jeździć- kto bogatemu zabroni?dato pisze:Da się.
Tylko ryzyko uszkodzenia opony i felgi przy profilu opony 40 i wielkosci felgi 18" jest duuuuuuużo wieksze niz przy profilu opony 55 i wielkości felgi 16"
Również ryzyko wpadnięcia w dziurę w okresie zimowym/wczesno wiosennym jest duuuuużo wieksze niż w pozostałem czesci roku. Myslę też że nie podlega watpliwości, że wiekszy profil opony (czyt. więcej gumy) lepiej ochroni felgę i zawias niz niższy profil opony.
Ja wypowiedziałem tylko swoje zdanie i go nie zmienię. Ty mozesz mieć inne. Ale pisanie, że moje zdanie "nic nie wnosi" jest co najmniej nieeleganckie.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Felgi 16" vs. 17" przemyślenia przed zakupem
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 19:51 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik