Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 TDI
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 mar 2013, o 20:41
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 TDI
Witajcie Wszyscy,
stanąłem obecnie przed sporym problemem. W najbliższym czasie (tj. kwestia 1-2 tygodni) zamierzam nabyć Skodę Superb II Kombi w wersji wyposażenia Ambition.
Cały problem polega na wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI 160 KM czy też 2.0 TDI 140 KM, różnica w cenie zakupu wynosi jedynie 7 500,00 zł pomiędzy obiema jednostkami - mówimy oczywiście cały czas o aucie nowym z salonu.
Obecnie posiadam Skodę Octavię II z 2010 r. 1,9 TDI 105 Km, a moje wrażenia w kwestii diesla są jak najbardziej pozytywne jednak to co można przeczytać o nowych dieslach (zwłaszcza 2.0 TDI) tj. problemy z kołem dwu-masowym, wtryskiwaczami, turbosprężarką, DPF-em w znaczącym stopniu zniechęcają przyszłego nabywcę - w tym przypadku mnie. I tu pojawia się jednostka 1.8 TSI 160km, która oprócz znaczącego apetytu na paliwo, zbierającego się nagaru oraz problemów z napinaczem łańcucha rozrządu lub rozciągającym się łańcuchem rozrządu (oczywiście w starszej wersji, w nowej podobno zastąpiono go paskiem), nie posiada znaczących wad.
Więc puentując 1.8 TSI 160 KM - bardziej paliwożerne lecz teoretycznie mniej zawodne czy też 2.0 TDI 140 KM - bardziej oszczędny ale czy równie bardziej problematyczny - szczerze mówiąc tego właśnie nie wiem ???????????
Nie ukrywam, iż najbardziej zależy mi na opinie posiadaczy ww. auta z którąś z powyższych jednostek napędowych.
Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Pawell555
Ps. Planowany roczny przebieg to ok 20 000 km.
stanąłem obecnie przed sporym problemem. W najbliższym czasie (tj. kwestia 1-2 tygodni) zamierzam nabyć Skodę Superb II Kombi w wersji wyposażenia Ambition.
Cały problem polega na wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI 160 KM czy też 2.0 TDI 140 KM, różnica w cenie zakupu wynosi jedynie 7 500,00 zł pomiędzy obiema jednostkami - mówimy oczywiście cały czas o aucie nowym z salonu.
Obecnie posiadam Skodę Octavię II z 2010 r. 1,9 TDI 105 Km, a moje wrażenia w kwestii diesla są jak najbardziej pozytywne jednak to co można przeczytać o nowych dieslach (zwłaszcza 2.0 TDI) tj. problemy z kołem dwu-masowym, wtryskiwaczami, turbosprężarką, DPF-em w znaczącym stopniu zniechęcają przyszłego nabywcę - w tym przypadku mnie. I tu pojawia się jednostka 1.8 TSI 160km, która oprócz znaczącego apetytu na paliwo, zbierającego się nagaru oraz problemów z napinaczem łańcucha rozrządu lub rozciągającym się łańcuchem rozrządu (oczywiście w starszej wersji, w nowej podobno zastąpiono go paskiem), nie posiada znaczących wad.
Więc puentując 1.8 TSI 160 KM - bardziej paliwożerne lecz teoretycznie mniej zawodne czy też 2.0 TDI 140 KM - bardziej oszczędny ale czy równie bardziej problematyczny - szczerze mówiąc tego właśnie nie wiem ???????????
Nie ukrywam, iż najbardziej zależy mi na opinie posiadaczy ww. auta z którąś z powyższych jednostek napędowych.
Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Pawell555
Ps. Planowany roczny przebieg to ok 20 000 km.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Jeśli 20kkm rocznie to zdecydowanie 1.8 TSI ale wiesz ja mogę nie być obiektywny.
Nie zgodzę się co do problemów z TSI jakie podałeś.
Jedyne co było to w jednostkach CDAA problem napinaczy w pewnym okresie
o nagarze nie słyszałem - trzeba czasami popędzić turbo i będzie okej
Co do spalania da się uzyskać w trasie 6-7 jak i 12-14 - zależy jak jedziesz
Druga opcja jeśli masz pewne swoje auto to je zostaw
ja bym zmieniał teraz jedynie na 4x4
Nie zgodzę się co do problemów z TSI jakie podałeś.
Jedyne co było to w jednostkach CDAA problem napinaczy w pewnym okresie
o nagarze nie słyszałem - trzeba czasami popędzić turbo i będzie okej
Co do spalania da się uzyskać w trasie 6-7 jak i 12-14 - zależy jak jedziesz
Druga opcja jeśli masz pewne swoje auto to je zostaw
ja bym zmieniał teraz jedynie na 4x4
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Naczytałeś się jakichś głupot Pawle. 1.8 TSi nie ma takich problemów i nie ma paska rozrządu. 2.0 Tdi też nie ma zresztą poważniejszych usterek.pawell555 pisze: I tu pojawia się jednostka 1.8 TSI 160km, która oprócz znaczącego apetytu na paliwo, zbierającego się nagaru oraz problemów z napinaczem łańcucha rozrządu lub rozciągającym się łańcuchem rozrządu (oczywiście w starszej wersji, w nowej podobno zastąpiono go paskiem), nie posiada znaczących wad.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Większy problem byłby z wyborem między 2.0TSI a 3,6V6.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
To co kolega tutaj napisał to były wady dziecięce tych jednostek... jednostki już są jakiś czas na rynku i od poważniejszych problemów raczej są uwolnione, w każdym silniku oczywiście coś może paść i nikt nic na to nie poradzi, ale raczej zarówno TSIacy, jak i TDIowcy są zadowoleni ze swoich jednostek. Decyzja należy do Ciebie. Oba silniki są dobre i dają radę, takie jest moje skromne zdanie.
- Nelson
- Posty: 129
- Rejestracja: 23 lis 2012, o 21:18
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: J
- Lokalizacja: Łódź - Centrum
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
ale czemu bierzesz pod uwage 2.0 TDI 140 km ????? a nie 170 km? wersja 140 konna to silniki BXX i z tego co wiem to ich najwieksza bolaczka sa pompowtryskiwacze. DPF to bolaczka wiekszosci dizli wiec to zadna nowina
https://www.facebook.com/viplodz
Najlepsze Taxi w Łodzi
Najlepsze Taxi w Łodzi
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Już od 2010 140KM jest na CR - common rail.
Nowy 1.8 TFSI 180KM jest już na pasku z tego co się orientuję. VW wraca do paska rozrządu nawet w stosunkowo świeżym 1.2 TSI
Nowy 1.8 TFSI 180KM jest już na pasku z tego co się orientuję. VW wraca do paska rozrządu nawet w stosunkowo świeżym 1.2 TSI
-
- Posty: 427
- Rejestracja: 21 lip 2012, o 05:01
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Weź poczytaj moje rozterki i zamów 2.0TSI, chyba że 4x4 bierzesz.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Mimo, że robię znacznie większe przebiegi roczne - ponad 40kkm, to po 155kkm jazdy 2.0TDI 140KM wybrałem 1.8TSI. Po 19kkm przebiegu i doświadczeń z TSI wybrałbym ponownie benzynę a nie diesla. Zużycie paliwa jest akceptowalne - nawet mniejsze niż się spodziewałem, bo nogę mam ciężką i nawet w Outlanderze TDI miałem ponad 8l. Teraz mam średnio 9,2 więc tragedii nie ma. Jest za to znacznie ciszej i charakterystyka przyspieszeń jednak bardziej mi odpowiada - są płynne a nie szarpane jak w dieslu (mały zakres obrotów). Tak jak koledzy pisali - jeśli już kupować diesla to 170KM, bo 140KM w porównaniu do TSI to mułowata będzie i nie będzie wcale mniej palić niż 170. Wbrew zapowiedziom TSI oleju nie bierze, rozrząd jest na razie OK - leję benzynę i jeżdżę. W TDI musiałem dolewać oleju przy szybkiej jeździe ok. 0,5l na 1000km. wymieniałem też sprzęgło i koło dwumasowe po 82kkm - skutki oszczędności Japończyków, podniesienia mocy i czterołapa. Jak widać w podpisie po doświadczeniach z czterołapem nawet nie rozważałem innego napędu.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 mar 2013, o 20:41
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Wynika to tylko i wyłącznie z ceny! Kwota dopłaty do silnika 2.0 TDI 140 KM w porównaniu do wersji 1.8 TSI wynosi 7 500,00 zł, w przypadku zaś wersji 2,0 TDI dopłata wynosi przeszło 11 000 zł 170 KM.Nelson pisze:ale czemu bierzesz pod uwage 2.0 TDI 140 km ????? a nie 170 km? wersja 140 konna to silniki BXX i z tego co wiem to ich najwieksza bolaczka sa pompowtryskiwacze. DPF to bolaczka wiekszosci dizli wiec to zadna nowina
Pozdrawiam
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
w przypadku diesla IMHO warto dopłacić te 3,5kzł do 170KM albo w ogóle odpuścić diesla wtedy zaoszczędzisz 11kzł - niestety oszczędność tylko jak reklamie Różnica 30KM jest zbyt odczuwalna aby szkoda było wydać na mocniejszy silnik. Tym bardziej, że parę lat pewnie pojeździsz, więc różnica się rozłoży. Chyba, że planujesz 4x4 i DSG to wtedy albo 140KM diesel albo 3,6 benzyna bo tylko tak można je połączyć. Tak jak koledzy pisali 140KM diesel też jest na CR.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 mar 2013, o 20:41
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Jak najbardziejchudy pisze:Już od 2010 140KM jest na CR - common rail.
Nowy 1.8 TFSI 180KM jest już na pasku z tego co się orientuję. VW wraca do paska rozrządu nawet w stosunkowo świeżym 1.2 TSI
Silnik 2.0 TDI 140KM który biorę pod uwagę zasilany jest wtryskiem Common Rail, zaś w przypadku 1,8 TSI najnowszej generacji też doszły mnie słuchy iż napęd przenoszony będzie poprzez pasek, a nie jak było do tej pory za pomocą łańcucha rozrządu
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
No i co złego, że będzie (?) pasek ?
Łańcuchy nie są wieczne i nie są bezawaryjne czy bezobsługowe (przynajmniej w eko-konstrukcjach europejskich). Osobiście wolę pasek zmieniany co np. 100.000 niż wycierający się, rozciągający się i dzwoniący łańcuch.
Łańcuchy nie są wieczne i nie są bezawaryjne czy bezobsługowe (przynajmniej w eko-konstrukcjach europejskich). Osobiście wolę pasek zmieniany co np. 100.000 niż wycierający się, rozciągający się i dzwoniący łańcuch.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Popieram Rezona. Bierz 170KM albo odpuść diesla, takie jest moje zdanie w temacie.pawell555 pisze:Wynika to tylko i wyłącznie z ceny! Kwota dopłaty do silnika 2.0 TDI 140 KM w porównaniu do wersji 1.8 TSI wynosi 7 500,00 zł, w przypadku zaś wersji 2,0 TDI dopłata wynosi przeszło 11 000 zł 170 KM.Nelson pisze:ale czemu bierzesz pod uwage 2.0 TDI 140 km ????? a nie 170 km? wersja 140 konna to silniki BXX i z tego co wiem to ich najwieksza bolaczka sa pompowtryskiwacze. DPF to bolaczka wiekszosci dizli wiec to zadna nowina
Pozdrawiam
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 mar 2013, o 20:41
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T
Właśnie dlatego wolałbym pasek - to użytkownik może zadecydować o wymianie tak jak napisałeś np. po 100 000 km , ale uciekamy od meritum sprawy czyli 1.8 TSI 160 KM czy 2.0 TDI CR 140 KM.bezduszny pisze:No i co złego, że będzie (?) pasek ?
Łańcuchy nie są wieczne i nie są bezawaryjne czy bezobsługowe (przynajmniej w eko-konstrukcjach europejskich). Osobiście wolę pasek zmieniany co np. 100.000 niż wycierający się, rozciągający się i dzwoniący łańcuch.
Czekam na wasze dalsze uwagi/rady przy wyborze wersji silnikowej.
Dzięki i
Pozdrawiam