Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 TDI

pawell555
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2013, o 20:41
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 TDI

Post autor: pawell555 »

Witajcie Wszyscy,
stanąłem obecnie przed sporym problemem. W najbliższym czasie (tj. kwestia 1-2 tygodni) zamierzam nabyć Skodę Superb II Kombi w wersji wyposażenia Ambition.
Cały problem polega na wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI 160 KM czy też 2.0 TDI 140 KM, różnica w cenie zakupu wynosi jedynie 7 500,00 zł pomiędzy obiema jednostkami - mówimy oczywiście cały czas o aucie nowym z salonu.
Obecnie posiadam Skodę Octavię II z 2010 r. 1,9 TDI 105 Km, a moje wrażenia w kwestii diesla są jak najbardziej pozytywne jednak to co można przeczytać o nowych dieslach (zwłaszcza 2.0 TDI) tj. problemy z kołem dwu-masowym, wtryskiwaczami, turbosprężarką, DPF-em w znaczącym stopniu zniechęcają przyszłego nabywcę - w tym przypadku mnie. I tu pojawia się jednostka 1.8 TSI 160km, która oprócz znaczącego apetytu na paliwo, zbierającego się nagaru oraz problemów z napinaczem łańcucha rozrządu lub rozciągającym się łańcuchem rozrządu (oczywiście w starszej wersji, w nowej podobno zastąpiono go paskiem), nie posiada znaczących wad.

Więc puentując 1.8 TSI 160 KM - bardziej paliwożerne lecz teoretycznie mniej zawodne czy też 2.0 TDI 140 KM - bardziej oszczędny ale czy równie bardziej problematyczny - szczerze mówiąc tego właśnie nie wiem ??????????? :?:

Nie ukrywam, iż najbardziej zależy mi na opinie posiadaczy ww. auta z którąś z powyższych jednostek napędowych.

Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Pawell555

Ps. Planowany roczny przebieg to ok 20 000 km.
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: adriand »

Jeśli 20kkm rocznie to zdecydowanie 1.8 TSI ale wiesz ja mogę nie być obiektywny.
Nie zgodzę się co do problemów z TSI jakie podałeś.
Jedyne co było to w jednostkach CDAA problem napinaczy w pewnym okresie
o nagarze nie słyszałem - trzeba czasami popędzić turbo i będzie okej
Co do spalania da się uzyskać w trasie 6-7 jak i 12-14 - zależy jak jedziesz

Druga opcja jeśli masz pewne swoje auto to je zostaw :-)
ja bym zmieniał teraz jedynie na 4x4
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: Misiek Fisiek »

pawell555 pisze: I tu pojawia się jednostka 1.8 TSI 160km, która oprócz znaczącego apetytu na paliwo, zbierającego się nagaru oraz problemów z napinaczem łańcucha rozrządu lub rozciągającym się łańcuchem rozrządu (oczywiście w starszej wersji, w nowej podobno zastąpiono go paskiem), nie posiada znaczących wad.
Naczytałeś się jakichś głupot Pawle. 1.8 TSi nie ma takich problemów i nie ma paska rozrządu. 2.0 Tdi też nie ma zresztą poważniejszych usterek.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: Sebastian_M26 »

Większy problem byłby z wyborem między 2.0TSI a 3,6V6.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: szms »

To co kolega tutaj napisał to były wady dziecięce tych jednostek... jednostki już są jakiś czas na rynku i od poważniejszych problemów raczej są uwolnione, w każdym silniku oczywiście coś może paść i nikt nic na to nie poradzi, ale raczej zarówno TSIacy, jak i TDIowcy są zadowoleni ze swoich jednostek. Decyzja należy do Ciebie. :) Oba silniki są dobre i dają radę, takie jest moje skromne zdanie.
Awatar użytkownika
Nelson
Posty: 129
Rejestracja: 23 lis 2012, o 21:18
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: J
Lokalizacja: Łódź - Centrum

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: Nelson »

ale czemu bierzesz pod uwage 2.0 TDI 140 km ????? a nie 170 km? wersja 140 konna to silniki BXX i z tego co wiem to ich najwieksza bolaczka sa pompowtryskiwacze. DPF to bolaczka wiekszosci dizli wiec to zadna nowina
https://www.facebook.com/viplodz
Najlepsze Taxi w Łodzi
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: chudy »

Już od 2010 140KM jest na CR - common rail.
Nowy 1.8 TFSI 180KM jest już na pasku z tego co się orientuję. VW wraca do paska rozrządu nawet w stosunkowo świeżym 1.2 TSI
zubrzyk
Posty: 427
Rejestracja: 21 lip 2012, o 05:01
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: zubrzyk »

Weź poczytaj moje rozterki i zamów 2.0TSI, chyba że 4x4 bierzesz.
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: rezon »

Mimo, że robię znacznie większe przebiegi roczne - ponad 40kkm, to po 155kkm jazdy 2.0TDI 140KM wybrałem 1.8TSI. Po 19kkm przebiegu i doświadczeń z TSI wybrałbym ponownie benzynę a nie diesla. Zużycie paliwa jest akceptowalne - nawet mniejsze niż się spodziewałem, bo nogę mam ciężką i nawet w Outlanderze TDI miałem ponad 8l. Teraz mam średnio 9,2 więc tragedii nie ma. Jest za to znacznie ciszej i charakterystyka przyspieszeń jednak bardziej mi odpowiada - są płynne a nie szarpane jak w dieslu (mały zakres obrotów). Tak jak koledzy pisali - jeśli już kupować diesla to 170KM, bo 140KM w porównaniu do TSI to mułowata będzie i nie będzie wcale mniej palić niż 170. Wbrew zapowiedziom TSI oleju nie bierze, rozrząd jest na razie OK - leję benzynę i jeżdżę. W TDI musiałem dolewać oleju przy szybkiej jeździe ok. 0,5l na 1000km. wymieniałem też sprzęgło i koło dwumasowe po 82kkm - skutki oszczędności Japończyków, podniesienia mocy i czterołapa. Jak widać w podpisie po doświadczeniach z czterołapem nawet nie rozważałem innego napędu.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
pawell555
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2013, o 20:41
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: pawell555 »

Nelson pisze:ale czemu bierzesz pod uwage 2.0 TDI 140 km ????? a nie 170 km? wersja 140 konna to silniki BXX i z tego co wiem to ich najwieksza bolaczka sa pompowtryskiwacze. DPF to bolaczka wiekszosci dizli wiec to zadna nowina
Wynika to tylko i wyłącznie z ceny! Kwota dopłaty do silnika 2.0 TDI 140 KM w porównaniu do wersji 1.8 TSI wynosi 7 500,00 zł, w przypadku zaś wersji 2,0 TDI dopłata wynosi przeszło 11 000 zł 170 KM.
Pozdrawiam
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: rezon »

w przypadku diesla IMHO warto dopłacić te 3,5kzł do 170KM albo w ogóle odpuścić diesla wtedy zaoszczędzisz 11kzł - niestety oszczędność tylko jak reklamie ;) Różnica 30KM jest zbyt odczuwalna aby szkoda było wydać na mocniejszy silnik. Tym bardziej, że parę lat pewnie pojeździsz, więc różnica się rozłoży. Chyba, że planujesz 4x4 i DSG to wtedy albo 140KM diesel albo 3,6 benzyna ;) bo tylko tak można je połączyć. Tak jak koledzy pisali 140KM diesel też jest na CR.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
pawell555
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2013, o 20:41
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: pawell555 »

chudy pisze:Już od 2010 140KM jest na CR - common rail.
Nowy 1.8 TFSI 180KM jest już na pasku z tego co się orientuję. VW wraca do paska rozrządu nawet w stosunkowo świeżym 1.2 TSI
Jak najbardziej
Silnik 2.0 TDI 140KM który biorę pod uwagę zasilany jest wtryskiem Common Rail, zaś w przypadku 1,8 TSI najnowszej generacji też doszły mnie słuchy iż napęd przenoszony będzie poprzez pasek, a nie jak było do tej pory za pomocą łańcucha rozrządu
bezduszny

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: bezduszny »

No i co złego, że będzie (?) pasek ?
Łańcuchy nie są wieczne i nie są bezawaryjne czy bezobsługowe (przynajmniej w eko-konstrukcjach europejskich). Osobiście wolę pasek zmieniany co np. 100.000 niż wycierający się, rozciągający się i dzwoniący łańcuch.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: dato »

pawell555 pisze:
Nelson pisze:ale czemu bierzesz pod uwage 2.0 TDI 140 km ????? a nie 170 km? wersja 140 konna to silniki BXX i z tego co wiem to ich najwieksza bolaczka sa pompowtryskiwacze. DPF to bolaczka wiekszosci dizli wiec to zadna nowina
Wynika to tylko i wyłącznie z ceny! Kwota dopłaty do silnika 2.0 TDI 140 KM w porównaniu do wersji 1.8 TSI wynosi 7 500,00 zł, w przypadku zaś wersji 2,0 TDI dopłata wynosi przeszło 11 000 zł 170 KM.
Pozdrawiam
Popieram Rezona. Bierz 170KM albo odpuść diesla, takie jest moje zdanie w temacie.
pawell555
Posty: 7
Rejestracja: 10 mar 2013, o 20:41
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem przy wyborze wersji silnikowej 1.8 TSI czy 2.0 T

Post autor: pawell555 »

bezduszny pisze:No i co złego, że będzie (?) pasek ?
Łańcuchy nie są wieczne i nie są bezawaryjne czy bezobsługowe (przynajmniej w eko-konstrukcjach europejskich). Osobiście wolę pasek zmieniany co np. 100.000 niż wycierający się, rozciągający się i dzwoniący łańcuch.
Właśnie dlatego wolałbym pasek - to użytkownik może zadecydować o wymianie tak jak napisałeś np. po 100 000 km , ale uciekamy od meritum sprawy czyli 1.8 TSI 160 KM czy 2.0 TDI CR 140 KM.
Czekam na wasze dalsze uwagi/rady przy wyborze wersji silnikowej.
Dzięki i
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ