Strona 1 z 6

AFS - o co chodzi?

: 9 kwie 2013, o 23:54
autor: fist4sz3k
Na wstępnie witam wszystkich, jestem tutaj nowy:) Od niedawna jestem w posiadaniu Skody Superb II i póki co jestem z niej bardzo zadowolony. Nurtuje mnie jednak jedna rzecz - działanie reflektorów adaptacyjnych AFS. Opiszę swój problem: samochów po uruchomieniu robi test reflektów góra, później na boki i powrót do góry, natomiast wydaje mi się, że opcja ze srętną soczewką nie do końca działa. W opcjach "Automatic lights" mam do wyboru dwie opcje "RH drive" i "LH drive". Rozumiem, że chodzi tutaj o ruch lewo lub prawo stronny i tak: przy wyborze "LH drive" soczewki podczas jazdy nie poruszają się w żadną ze stron i dodatkowo na zegarach przez 5sekund mruga kontrolka spalonej żarówki, po czym gaśnie i już więcej się nie zapala. Po wyborze "RH drive", kontrolka spalonej żarówki nie mruga i podczas jazdy lewy reflektor do prędkości 50km/h doświetla lewą stronę pobocza (prawy stoi w miejscu). Wiecie może w czym jest problem? Mam wrażenie, że nie działa mi do końca adaptacja relfektorów. Proszę o jakieś wskazówki.
Pozdrawiam

Re: AFS - o co chodzi?

: 10 kwie 2013, o 05:30
autor: jjumbo
funkcja AFS chodzi tylko i wyłącznie wówczas , gdy światła są ustawione w pozycji AUTO

Re: AFS - o co chodzi?

: 10 kwie 2013, o 07:41
autor: fist4sz3k
Mam włączone AUTO i objawy jak wyżej.

Re: AFS - o co chodzi?

: 10 kwie 2013, o 08:49
autor: rezon
wszystko jest OK. LH to ruch lewostronny i wtedy nie działa AFS. Miganie kontrolki to prawdopodobnie sygnalizacja takiego ustawienia. Poniżej 50km/h włączonby jest tzw. tryb miejski - światła świecą szerzej - również po lewej stronie, ale niżej. Prawy reflektor doświetla pobocze w każdym trybie. Lewy tylko w tym. Po dojechaniu do poprzedzającego samochodu zobaczysz, że jak się zatrzymasz to lewy wraca do świecenia na wprost. Gdzieś czytałem w necie o trybach - miejski, autostradowy, opady, mgła itd. Przy każdym była nieco inna charakterystyka wiązki światła. miejski miał krócej ale szerzej.
znalazłem taki opis "Skoda jako pierwsza marka w obrębie Grupy Volkswagen oferuje system AFS z rozszerzonym zakresem funkcji. Przy prędkości od 15 do 50 km/h, wiązka światła zostaje rozszerzona tak, by zapewnić lepsze oświetlenie krawędzi drogi, działa także znana już z innych modeli funkcja doświetlania zakrętów Corner. Przy wyższej prędkości (powyżej 90 km/h) elektroniczny układ sterowania ustawia światła w taki sposób, by doświetlony został także lewy pas. Ponadto wiązka światła zostaje lekko uniesiona, by oświetlić dłuższy odcinek drogi. Trzeci tryb systemu AFS działa podobnie do funkcji świateł mijania – jest uruchamiany podczas jazdy z prędkością od 50 do 90 km/h. W systemie AFS wykorzystane jest również specjalne ustawienie przeznaczone do jazdy podczas deszczu, ograniczające odbijanie się światła od kropel wody.

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/prezentacje/n ... z2Q2wDgJMg"

i jeszcze video Skody http://www.youtube.com/watch?v=DSzR_Sa7ydI

Re: AFS - o co chodzi?

: 10 kwie 2013, o 21:45
autor: fist4sz3k
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, z której jak rozumiem wynika, że w trybie "LH drive" nie ma możliwości jeszcze większego doświetlenia prawego pobocza. Wracając jeszcze do funkcji "Corner" - u mnie działa, ale włączają się halogeny tylko (soczewka stoi w miejscu). Da się to jakoś zmienić?
Pozdrawiam

Re: AFS - o co chodzi?

: 10 kwie 2013, o 23:56
autor: rezon
Na postoju stoi, ale jak jedziesz też? U mnie w czasie jazdy wyraźnie chodzą.

Re: AFS - o co chodzi?

: 11 kwie 2013, o 10:10
autor: fist4sz3k
Jeszcze to sprawdzę. Na razie z moich dotychczasowych obserwacji wynika, że zapalają się wyłącznie halogeny, a soczewki stoją w miejscu.

Re: AFS - o co chodzi?

: 11 kwie 2013, o 15:08
autor: piotrus_pan
Bo soczewki ruszają się wyłącznie od jakiejś prędkości. Chyba od 20 km/h.

Więc tak: od 1 do 20km/h same halogeny, od 20 do 40 halogeny+soczewki, od 40 soczewki. W instrukcji obsługi na pewno jest to lepiej opisane.

Re: AFS - o co chodzi?

: 22 kwie 2013, o 07:59
autor: fist4sz3k
Dziękuję Wam za informacje. W końcu mogłem sobie spokojnie sprawdzić jak to wszystko funkcjonuje. Rzeczywiście reflektory podążają za ruchem kierownicy. Świetny wynalazek;)
Pozdrawiam

Re: AFS - o co chodzi?

: 24 kwie 2013, o 23:09
autor: Enriquez
E, tam świetny wynalazek - w Insignii mojej kobity światła chodzą o wiele bardziej dynamicznie niż w SII, poza tym chodzą oba a nie tylko to, w którego stronę się skręca. Generalnie Superb może się schować z ksenonami w porównaniu z Insignią, poza tym te ledy w DRL... mniam.

Re: AFS - o co chodzi?

: 25 kwie 2013, o 09:14
autor: Big
Enriquez pisze:Generalnie Superb może się schować z ksenonami w porównaniu z Insignią, poza tym te ledy w DRL... mniam.
E, tam świetny wynalazek - w Insignii mojej kobity światła chodzą o wiele bardziej dynamicznie niż w SII, poza tym chodzą oba a nie tylko to, w którego stronę się skręca. Generalnie Superb może się schować z ksenonami w porównaniu z Insignią, poza tym te ledy w DRL... mniam.
Czy ja wiem. NIe powiedziałbym że Superb moze sie schować. Jeździłem Insygnią z ksenonami w nocy i jakoś specjalnej różnicy nie widzę. Faktycznie ładniej wyglądaja w Insygni dzienne - strzałki - na LED-ach. Ale zarówno w Insygni jak i w SII system AFL sprawdza sie tak samo dobrze. Zarówno w Insygni jak i w S II soczewski są skretne w pełnym zakresie prędkosci. W S II dodatkowo doświatlanie zakrętów poniżej 40 km/h realizowane za pomocą świateł przecimgielnych.
Ja tam nie widzę przewagi ksenonów Insygni nad ksenonami S II.

Re: AFS - o co chodzi?

: 25 kwie 2013, o 12:01
autor: Enriquez
Może i nie widzisz, ale ja tak, bo mam oba samochody na co dzień do dyspozycji i mogę sobie porównać. AFS działa bardziej dynamicznie i światła świecą mocniej - w sumie te same palniki, ale jest lepiej. Poza tym przy AFS chodzą obie lampy a nie tylko ta po tej stronie, w którą się skręca. No i doświetlanie zakrętów jest nie przez halogen, tylko przez specjalną żarówkę w reflektorze głównym. Daje to po prostu kąt doświetlenia 90 stopni a nie jakąś protezę jak w SII.

Re: AFS - o co chodzi?

: 26 kwie 2013, o 12:44
autor: grzesiu26
Enriquez pisze:E, tam świetny wynalazek - w Insignii mojej kobity światła chodzą o wiele bardziej dynamicznie niż w SII, poza tym chodzą oba a nie tylko to, w którego stronę się skręca. Generalnie Superb może się schować z ksenonami w porównaniu z Insignią, poza tym te ledy w DRL... mniam.
Może i te światła w Insigni są nie dobre. Nie wiem, nie jeździłem - nie widziałem.
Ale nawet zakładając, że tak jest - to są one świetne chyba tylko dla kierowcy.
Mogę powiedzieć, że więcej niż połowę tras robię w nocy i Insignię już rozpoznaję z daleka.
Walą te światła po oczach niemiłosiernie. I nie może to być przypadek źle wyregulowanych świateł, bo powtarza się to nagminnie.
Moim zdaniem światło z reflektora jest zbyt rozproszone. Widać to szczególnie w deszczu.
Ale ledy jak to ledy. Fajne.

Re: AFS - o co chodzi?

: 26 kwie 2013, o 16:27
autor: piotrus_pan
W oplach od chyba 2010r jest już to poprawione. System samopoziomowania był niewłaściwy.

A co do porównania Insignia vs. Superb to chyba remis. Automat w Oplu bardzo słaby, wnętrze kilka razy lepiej wykonane niż w skodzie. Na korzyść superba ilość miejsca.

A ktoś wie jak wygląda porównanie awaryjności tych dwóch modeli?
U mnie za awaryjność skoda ma wielkiego minusa. Przy przebiegu 20km dziurawy zbiornik spryskiwaczy, 20k km rozwalony EGR ( jako zastępczy aso w Niemczech proponowało fabie sedan :D- 5 osób jadących na narty).
Najlepsze jest to co dzieje się już po gwarancji: turbo puszcza olej, pompa wody się rozszczelniła, czujniki parkowania nie działają, antena od navi popsuta, tydzień temu osłona tarczy hamulcowej się urwała, dwumasę już słychać

Re: AFS - o co chodzi?

: 26 kwie 2013, o 21:14
autor: rezon
NIe przesadzałbym z tą jakością wykonania w Insigni. Jest ładniejsza wzorniczo, ale jakość tworzyw S2 nie ustępuje Insigni.