zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
Od załadowania auta nie wylewa bilstein. Trzeba by dać krótsze sprężyny (wyraźnie krótsze). A co do komfortu to trzeba pojeździć. Bilstein się układa przez kilka tysięcy km a potem jest zupełnie komfortowy.
Jeśli zmienię auto to w kolejnym będzie taki sam amortyzator.
Jeśli zmienię auto to w kolejnym będzie taki sam amortyzator.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
Witam po chwilowej przerwie
rozmyslam o przedstawionych mi alternatywnach - nie zalezly mi na twardszym zawieszeniu
pytanie moje zatem jest nastepujace - czy laczyc 1) B6 + oryg spr 2) Koni + oryg spr 3) KYB + oryg spr?
oczywiscie bedzie roznica zdan, ale zalezy mi na kompromisie miedzy komfortem a trzymaniem sie drogi. Nie zalezy mi szczegolnie na sportowym zawieszeniu.
Dzieki z gory za pomoc.
LS
rozmyslam o przedstawionych mi alternatywnach - nie zalezly mi na twardszym zawieszeniu
pytanie moje zatem jest nastepujace - czy laczyc 1) B6 + oryg spr 2) Koni + oryg spr 3) KYB + oryg spr?
oczywiscie bedzie roznica zdan, ale zalezy mi na kompromisie miedzy komfortem a trzymaniem sie drogi. Nie zalezy mi szczegolnie na sportowym zawieszeniu.
Dzieki z gory za pomoc.
LS
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
To jak Ci nie zależy to bramka nr 3 będzie najrozsądniejszą opcją. Nie podnosiłbym bardziej, po co ???
Jak ktoś się będzie chciał kłócić to zapraszam
Jak ktoś się będzie chciał kłócić to zapraszam
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
czy zatem mam po prostu zamowic 4 amortyzatory z tego linka?:
http://www.autoamortyzatory.pl/amortyza ... 85,335808/
i czy rzeczywiscie za rada Zaj007 mam w ciemno kupic lozyska kolumn? (jaka jest ich cena?)
pozdrawiam
LS
ps. przebrnalem przez 40-stronicowy watek o amortyzatorach - pouczajace, choc czesto dyskusja mocno zjezdzala na watki mocno poboczne :):) zauwazylem ze jednak dyskusja w 90% koncentrowala sie na przeciaganiu liny miedzy zwolennikami B6/8 i Koni - o KYB prawie calkowita cisza. Czy to wynik sportowych ciagot forumowiczow?
http://www.autoamortyzatory.pl/amortyza ... 85,335808/
i czy rzeczywiscie za rada Zaj007 mam w ciemno kupic lozyska kolumn? (jaka jest ich cena?)
pozdrawiam
LS
ps. przebrnalem przez 40-stronicowy watek o amortyzatorach - pouczajace, choc czesto dyskusja mocno zjezdzala na watki mocno poboczne :):) zauwazylem ze jednak dyskusja w 90% koncentrowala sie na przeciaganiu liny miedzy zwolennikami B6/8 i Koni - o KYB prawie calkowita cisza. Czy to wynik sportowych ciagot forumowiczow?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
To wynik tego, że Kyb to niemalże to samo co seria a Koni czy Bilstein to segment premium dający lepsze prowadzenie. Mało kto zmienia serię na prawie serię jak ma sprawne amortyzatory. Bo i po co?
Jak zdejmiesz H&R i dasz pełną serię to komfort wzrośnie Ci wyraźnie ale zarazem jakość prowadzenia (zwłaszcza w zakrętach) wyraźnie spadnie. Dlatego my dajemy mocną amortyzację do fabrycznych sprężyn. Praktyczność auta jest zachowana, komfort spada niewiele, jazda poprawia się znacznie.
Sam musisz ocenić co dla Ciebie ważniejsze.
Jak zdejmiesz H&R i dasz pełną serię to komfort wzrośnie Ci wyraźnie ale zarazem jakość prowadzenia (zwłaszcza w zakrętach) wyraźnie spadnie. Dlatego my dajemy mocną amortyzację do fabrycznych sprężyn. Praktyczność auta jest zachowana, komfort spada niewiele, jazda poprawia się znacznie.
Sam musisz ocenić co dla Ciebie ważniejsze.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
do Zuber:
a te Koni FSD, ktore sprzedajesz / sprzedales to bylyby dobre do mojego modelu?
a te Koni FSD, ktore sprzedajesz / sprzedales to bylyby dobre do mojego modelu?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
Pasować by pasowały ale czy byłbyś zadowolony to nie mam pojęcia.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
ja bym kupił.. i przy okazji wymienił, skoro amory będą zmienianeSAKHUL pisze:
i czy rzeczywiscie za rada Zaj007 mam w ciemno kupic lozyska kolumn? (jaka jest ich cena?)
łożyska mają to do siebie, że padają... i nie pytanie czy padną a kiedy padną
dużo taniej będzie wymienić teraz
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
do Zuber:
To moze dla pelnego obrazu sytuacji napisz prosze dlaczego moglbym nie byc zadowolony w porownaniu np do oryg amortyzatorow, jakie - wg oceny mechanika - mam obecnie?
Moze to rozjasni mi ocene?
dzieki z gory
To moze dla pelnego obrazu sytuacji napisz prosze dlaczego moglbym nie byc zadowolony w porownaniu np do oryg amortyzatorow, jakie - wg oceny mechanika - mam obecnie?
Moze to rozjasni mi ocene?
dzieki z gory
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
Sakhul też mam Koni FSD i do serii to nie ma co porównywać bo są o niebo lepsze, ale jednak trochę samochodem buja co nie jest komfortowe w szybkich nierównych zakrętach ogólnie są ok ale też swoje zmieniam ( samochód mam obniżony -30 na springach Eibach Pro Kit)
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
Sakhul, komfort będzie taki sam (niektórzy twierdzą, że wyższy) a prowadzenie lepsze niż na serii. Ale trwałość jest trochę zagadką. Choć zdecydowana większość przypadków awarii FSD ma miejsce przy stosowaniu je do obniżonego zawieszenia - nie są do tego przeznaczone.
U mnie wylał jeden amortyzator z przodu, mimo że nie jeździł na obniżeniu. Z realizacją gwarancji nie było żadnego problemu ale musiałem czekać dość długo. Na pocieszenie dają od razu dwa nowe (wymienia się parami). Gdybyś się decydował to lepiej zostawić fabryczne na wszelki wypadek (ale to ogólna zasada - wylewają różne modele różnych firm).
Jest tak jak pisze Gachul - FSD są tak zaprojektowane żeby odpuszczać na nierównych nawierzchniach (żeby komfort nie cierpiał). W rezultacie drgań ciśnienie jest przekazywane do specjalnych kanalików, jak drgania ustają to wraca do cylindra. Na równym tłumią jak sportowy amortyzator, na nierównym jak seria (no, może trochę lepiej). Rozwiązanie jest optymalne z punktu widzenia komfortu, ale nie z punktu widzenia kontroli nad autem.
U mnie wylał jeden amortyzator z przodu, mimo że nie jeździł na obniżeniu. Z realizacją gwarancji nie było żadnego problemu ale musiałem czekać dość długo. Na pocieszenie dają od razu dwa nowe (wymienia się parami). Gdybyś się decydował to lepiej zostawić fabryczne na wszelki wypadek (ale to ogólna zasada - wylewają różne modele różnych firm).
Jest tak jak pisze Gachul - FSD są tak zaprojektowane żeby odpuszczać na nierównych nawierzchniach (żeby komfort nie cierpiał). W rezultacie drgań ciśnienie jest przekazywane do specjalnych kanalików, jak drgania ustają to wraca do cylindra. Na równym tłumią jak sportowy amortyzator, na nierównym jak seria (no, może trochę lepiej). Rozwiązanie jest optymalne z punktu widzenia komfortu, ale nie z punktu widzenia kontroli nad autem.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
Moje doświadczenie zaprzecza ostatniemu równoważnikowi zdania. Ale ja się nie znam i nie jeżdżę sportowo. Na obecnym setcie przeleciałem już blisko 2kkm.To wynik tego, że Kyb to niemalże to samo co seria a Koni czy Bilstein to segment premium dający lepsze prowadzenie. Mało kto zmienia serię na prawie serię jak ma sprawne amortyzatory. Bo i po co?
SAKHUL, jedno łożysko (SKF) ok 130 PLN. Mi padły przy jakiś 65kkm. Jedna robota, więc zdanie podtrzymuję.
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
hej Zuber
tak sie zastanawiam czy jednak nie zrobimy interesu? mysle, ze uczciwie podchodzisz do rzeczy i uczciwie polecasz zakup Twoich amortyzatorow Koni. Sprezyny oryginalne i tak musze zamowic - nie bede amorkow katowac zadnymi obnizonymi - jak napisalem na poczatku watku to nie na moje drogi - teraz mam tak obnizone ze chyba mam cm luzu miedzy opona a nadkolem. Mysle wiec ze te Koni pozyja troche pod moja opieka. Pytanie - sprzedajesz prywatnie czy prowadzisz firme i wystawiasz f-ry?
Ps. Zerknalem na oto moto na Twoje auto - ladny egzemplarz widac ze dbasz o auta wiec sadze ze i mi nie sprzedasz czegos co nie jest na pewno sprawne tak jak deklarujesz.
LS
tak sie zastanawiam czy jednak nie zrobimy interesu? mysle, ze uczciwie podchodzisz do rzeczy i uczciwie polecasz zakup Twoich amortyzatorow Koni. Sprezyny oryginalne i tak musze zamowic - nie bede amorkow katowac zadnymi obnizonymi - jak napisalem na poczatku watku to nie na moje drogi - teraz mam tak obnizone ze chyba mam cm luzu miedzy opona a nadkolem. Mysle wiec ze te Koni pozyja troche pod moja opieka. Pytanie - sprzedajesz prywatnie czy prowadzisz firme i wystawiasz f-ry?
Ps. Zerknalem na oto moto na Twoje auto - ladny egzemplarz widac ze dbasz o auta wiec sadze ze i mi nie sprzedasz czegos co nie jest na pewno sprawne tak jak deklarujesz.
LS
Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje
rozumiem, ze na 4x4? szczerze to myslalem o kupieniu nowych - nie wiem ile to dla sprezyn przejechane 10k km... niemniej chetnie rozwaze propozycje - oczywiscie w zaleznosci od propozycji cenowej