zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: SAKHUL »

Witam serdecznie

Czy szanowni forumowicze mogliby podzielic sie ze mna swa wiedza i doswiadczeniem w zakresie modyfikacji niezbednych dla podwyzszenia zawieszenia?

aktualnie mam w skodzie (2.0, 170 KM, 4x4 - chyba te dane sa potrzebne do oceny sprawy) sprezyny h&R i musze je zmienic ze wzgledu na stan walbrzyskich (i okolicznych) drog. Juz polamalem oslony po zaledwie tgodniu jazdy (w innym watku problem poruszalem).

Moja prosba sprowadza sie do kwestii co trzeba wymienic i jakie macie Panowie (i Panie?) sugestie w kwocie do ok. 2.5 tys? chcialbym auto podwyzszyc ile sie da. nie chce zima bawic sie w plug.

pozdrawiam

LS
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: dato »

Mogę Ci ożenić ori sprężyny i amory od wersji FWD. Sprawdź tylko, czy pasują, amorki raczej tak, co do sprężyn nie jestem pewien - leżą w magazynie i czekają na sprzedaż auta, ale w sumie mogę je pogonić.
Przebieg koło 10 tys, więc prawie jak nowe, ja na swoim zmodowanym zawieszeniu pozostanę i więcej nie będę kombinował.

Sprawdź jakie masz amorki i poczytaj ten wątek: viewtopic.php?p=6556#p6556
- wiem, że długi, czytaj od końca :)
...może będziesz chciał same springi zmienić, to głównie one odpowiadają za wysokość.
Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: SAKHUL »

dzieki za szybką reakcję Szanowny Kolego.

u mechanika slyszalem wlasnie, ze sugeruje zmienic sprezyny - wystarczy zatem, ze wymienie na te jakie standardowo sa przy sprzedazy ? czy moze sa jakies lepsze?

oczywiscie watek przeczytam - nie jestem biegly w kwestii mechaniki samochodowej niestety - zreszta co to bylby za swiat jakby wszyscy byli mechanikami? :)

LS
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: dato »

Sprawdź jakie masz amortyzatory i daj znać - to wtedy Zuber się włączy, jako betatester wszystkich możliwych kombinacji ;)

- jeśli (zgaduję) poprzedni właściciel wpierd&&ił sprężyny H&R do standardowych amorów to był kretyn i te amorki są na szrot, musisz zmienić komplet.
- jeśli zmienił komplet - sprawdź amory - podyskutujemy co są warte
- H&R obniża 3-5 cm, a to jest na nasze warunki za dużo i tu masz 100% racji w swoich spostrzeżeniach. Sprężyny na bank są do zmiany, pytanie na jakie.
- ja mam springi od Kolegi Emila (poniżej), ori ze "sportowego zawieszenia" Skody. Obniżają około 2 cm od standardu i jest ok. Ale na modyfikowanym Bilstein...
- sprawdź co masz i będziesz dalej myślał, dyskutował.
- wiem, że amorki do FWD i 4x4 są te same, ale nie jestem pewien sprężyn - na logikę też powinny być te same, ale nie wiem... :(

Jak chcesz to nasz forumowy kolega Emil z Piastowa Ci może cokolwiek podpowiedzieć jak to ogarnąć. Wegner Opony wrzuć w gugla i pojedź pogadać.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: Misiek Fisiek »

H&R sa do tego jeszcze twarde po wuju. Ja polecam dać fabryczne sprężyny do Twojego Vin. Będzie wystarczajaco wysoko. Kłopot w tym, że fabryczne sprężyny to jakieś 1200 zł i brak zamienników. Do tego amortyzatory Kyb i w 2200 się zamkniesz+robocizna.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: SAKHUL »

witam

bylem u mechanika - w innej poruszanej na forum sprawie - polamanych oslon - ale zakoncze ten watek tam gdzie go zaczalem. Niemniej zerknal na amortyzatory i powiedzial, ze wedlug niego sa to oryginalne fabryczne superba.

tak sprawa wyglada.
jezeli chodzi o amortyzatory Kyb czy chodzi o ten model?:
http://www.autoamortyzatory.pl/amortyza ... 85,325700/

czy z tego sklepu to najlepszy wybor?:
http://www.autoamortyzatory.pl/amortyza ... 82,100121/

pozdrawiam i dziekuje za pomocne rady i sugestie.

a twardosc H&R jest rzeczywiscie nadmiernie odczuwalna na wybojach i nierownosciach :(

a co do sprezyn mechanik stwierdzil, ze sa inne na 4x4 niz gdy nie ma napedu na 4 kola

LS
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: Misiek Fisiek »

Ultra-Sr występują tylko na przednią oś i są to sportowe amortyzatory. Normalne są chyba excel-g. Za 1300 możesz mieć też Koni Fsd ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
piotrgrb
Posty: 183
Rejestracja: 22 lis 2011, o 14:50
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr
Lokalizacja: Poznań

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: piotrgrb »

Spreżyny nie są zależne (wprost) od 4x4 lub jego braku a od modelu zawieszenia. Np dla zawieszenia przedniego w roku modelowym 2010 stosowane byly nastepujace modele sprezyn:
limousine: PR-L23, PR-L01, PR-L02, PR-L03, PR-L06, PR-L30, PR-L04, PR-L31
combi: PR-L01, PR-L02, PR-L03, PR-L30, PR-L04, PR-L31
zaw. sportowe (PR-G53,G54) : PR-L24, PR-L09, PR-L10, PR-L11, PR-L12, PR-L14, PR-L32
zaw zle drogi (PR-G55,G56) : PR-L25, PR-L17, PR-L18, PR-L19, PR-L20, PR-L21, PR-L22
zaw podniesione +10(PR-2UD): PR-L31, PR-L06, PR-L07

Tyle teoria, w praktyce (czyli dostepne w sklepie czesci) istnieje 5 glownych typow zawieszen rozniacych sie wielkoscia przeswitu i/lub twardoscia amorow/sprezyn: standard, sportowe, na bezdroza, 4x4, 4x4 na bezdroza.
Sadzac po tym jakie sa efektywne przeswity pomierzone przez forumowiczow to nawet w Kwasinach mają problemy z polapaniem sie co z czym, nie mowiac o ASO.
Piotr
Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: dato »

Sakhul, skąd jesteś bo nie widzę ?
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: Matt »

SAKHUL pisze:zmienic ze wzgledu na stan walbrzyskich (i okolicznych) drog.
To odnośnie pytania dato ;)
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: dato »

Starość nie radość, dzięki.
Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: SAKHUL »

hej

a te amoryzatory Koni sa takie dobre? nie znam sie na tym, wiec sie dopytuje... wybaczcie mi moja ignorancje graniczaca z samochodowym infantylizmem :)

post piotrgrb choc niezwykle fachowy dla mnie jest az nazbyt fachowy :) niewiele zrozumialem...

powiem wprost - zalezy mi na naprawde porzadnym zakupie (jednoczesnie rozsadnym). To jest za dobre auto na polsrodki. Trzeba wyjsc z zalozenia, ze mam do czynienia z drogami dziurawymi, nierowna kostka, progami zwalniajacymi o wysokosci niewymiarowej, gdzieniegdzie nieutwardzona droga bardzo nierowna. Autem musze dojezdzac w rozne miejsca - niektore sa rowne jak stol, droga wrecz pachnie nowoscia (w koncu remonty ruszyly), ale w wielu miejscach wiecej jest łat na drodze niz samej pierwotnej drogi

zalezy mi by dokonac zakupu jak najszybciej bo jazda w obecnej sytuacji potrafi bolec :(

chcialbym zmienic amortyzatory i sprezyny i prosze Wasze madre, doswiadczone glowy o konkretne sugestie :)

dzieki
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: Misiek Fisiek »

Co do Koni bezsporne jest, że poprawiają prowadzenie i stabilność samochodu niemalże bez utraty komfortu. Ale jestem zdania, że przy zastosowaniu sprężyn obniżających mogą mieć dość krótką żywotność (jak większość amortyzatorów nie przeznaczonych do obniżeń).

Ale weź poprawkę na to, że ja jestem nieobiektywny, z uwagi na to, że mam takie na sprzedaż. Mogę Ci też ożenić Bilsteiny B6 bo jak sprzedam Szkodnika, to mi się nie przydadzą. Ale na nich utrata komfortu jest bardziej widoczna (choć nie dramatyczna). No i ich nie oddam tak tanio.

Tak czy inaczej musisz zacząć od springów - zadzwoń do ASO, podaj swój VIN i poproś o nr sprężyn. Potem podaj te nr sprężyn komuś, kto ma dobre zniżki w ASO. Na OCP są przynajmniej dwie osoby, które pośredniczą w zakupie.

Zmienisz sprężyny i amortyzatory przy jednym podejściu.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: dato »

Sakhul, to pomimo, że mam ori zawieszenie na handel to go nie polecam. Może sprężyny, jeśli nie chcesz obniżać. SJAK bardzo sobie chwalił modyfikowane B6 i ori springi. B6 od Zubera to bardzo dobra opcja, zapytaj ile chce i kiedy może oddać. Z wszystkich naszych dyskusji wynika, że nie ma lepszego amorka do S2.
Ja jeszcze raz powiem, że bardzo jestem zadowolony z takich B6 i sprężyn "sportowych" -2cm.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: zmiana zawieszenia - prosba o konsultacje

Post autor: Zaj007 »

Czy ludzie rozsądni mogą wreszcie zabrać głos?

Dziękuję! :D :P

Na standardowych sprężynach może i będzie wystarczający prześwit, ale jakoś ultra wysoko nie będzie. Jeśli nastawiasz się na eksploatację auta z możliwością zjazdu z asfaltu nawet na polną drogę to bierz sprężyny na trudne drogi.
Mniemam, że amorki masz seryjne. Przy wymianie sprężyn polecam wywalić je, bo ich jakość jest kiepska: miękkie i szybko luzy się pojawiają. Mi po 70kkm, po zdjęciu na warsztacie, okazało, że mam już minimalnie wystukane. Oczywiście zależy od przelotu (za jednym zamachem sprawdź łożyska amortyzatorów!) Twojego autka i oczekiwań. Jak chcesz poprawić prowadzenie to obowiązkowo wymień. Ja osobiście jakiś miesiąc temu założyłem KYB Exel-g i jest odczuwalne sztywnej, ale bez przesady. Czyli idealnie pod moje upodobania. Ultra SR nie ma na tył więc odpadają.
Także mój wariant:
Springi wg upodobań seria/trudne drogi.
Amorki wg porad Kolegów lub mojej (rozsądnie KYBa, B6 sztywnej i drożej plus jak bardzo mocno ładujesz samochód to istnieje ryzyko szybkiego ich wylania, do FSD jakoś zaufania nie mam. Może błędnie. ;) )
Nowe łożyska kolumn,
Zbieżność.
Radość z nowego zawiasu :-) :-)
Obrazek
ODPOWIEDZ