Strona 3 z 12

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 19 maja 2011, o 12:37
autor: Whisky
Tak żeby wszystko było jasne odnośnie koła dwumasowego:

On the transmission side of the engine, a dual
mass fl ywheel or torque converter (depending on
transmission) is mounted to the crankshaft with
eight bolts.


z oryginalnego opisu VW do 2,0 TSI.

nie wiem jak wstawić załącznik to bym się podzielił z wami tym dokumentem może ktoś potrafi to mogę wysłać mailem bardzo ciekawy opis silnika.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 19 maja 2011, o 15:19
autor: Misiektt
Ja mam DSG6 i nic nie puka. Szarpnąć szarpnie jak się ze skrzynią nie rozumiem ale to inna bajka :)

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 20 maja 2011, o 07:33
autor: Tomek
wygląda na to, ze stuki są w przednionapędowych. U nas w superbie też nic nie stuka, a w Occie tak.
Dla mnie to ten stuk jest powodowany jakim luzem w napędzie. Pojawia się on tylko po hamowaniu silnikiem i lekkim dodaniu gazu na niskich obrotach. Na przeglądzie będę to zgłaszał.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 20 maja 2011, o 08:41
autor: karmel
co prawda nie mam i nie miałem dsg ale w octavii tez mi stukało na niskich obrotach jak dodawałem gazu i po zgłoszeniu w serwisie pan mi powiedział że:"napęd na jedna ośkę jest inaczej wyważony od tego 4x4" wtedy pomyślałem ze to spycho technika ale Tomek podobnie twierdzi wiec teraz upewniam się ze to może być prawda, tylko w moim odczuciu to nie wyważenie a naprężenia nie równomiernie przenoszone w autach napędzanych na ośkę.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 20 maja 2011, o 09:03
autor: edeks
Byłem wczoraj w ASO i umówiłem się na poniedziałek. Zostawię im auto i niech patrzą. Nie usłyszałem na "dzień dobry", że TTTM i żebym się nie przejmował, chociaż doradca serwisowy mówił, że dotychczasowe przypadki awarii dsg, które do nich trafiały, były związane bardziej z mechatroniką. Skrzynie się wieszały, wrzucały luz, albo szarpały. Takiego przypadku jak opisałem ponoć nie mieli, więc mogę być "królikiem doświadczalnym" trochę :(

Edit: Odnośnie stuków w ośkach - moje Mondeo ma już prawie 10 latek i żadnych stuków. Czemu w nowym miałoby to być normalne?

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 20 maja 2011, o 20:03
autor: adm20
Po 36 tys. km wygląda to tak. Jak pisałem na początku stuki w skrzyni zgłosilem zaraz jak się pojawiły w ASO gdzie kupiłem auto. Powiedzieli, po konsultacji z importerem, że TTTM. Za poradą kolegi z forum pojechałem z tą usterką do innego ASO. Wykorzystałem do tego moją podróż do Niemiec i tam się umówiłem w niemieckim serwisie, zeby przyjżeli się tej usterce. Wyszedłem z założenia, że serwisy niemieckie mają lepsze standardy obsługi klienta i lepiej znają się na rzeczy. Niestety serwisant przyznał, że stuki słychać ale po konsultacjach powiedział że TTTM. Najwyraźniej tak jest ponieważ potweirdziłem te stuki również w passacie, którego dostałem jako auto zastępcze. Był to passat po liftingu z silnikiem TDI 170 KM i przebiegiem 6 tys km. Mial te same stuki w takim samym przedziale prędkości - od 50 do 80 km, jazda na równym terenie.
Na koniec robilem w Polsce przegląd po 30 tys. km w jeszcze innym ASO i oczywiście zgłosiłem usterkę. Oczywiście zostałem odesłany z kwitkiem.
Wniosek jest taki, zakupowcy w VW dobrali się do tej skrzyni, żeby obniżyć koszty jej wytworzenia i postanowili powyjmować parę części. Zamiast komfortowego mechanizmu za duże pieniadze zostało popychadło.
Jednak ja robię dużo kilometrów i mam nadzieję że ta skrzynia powie w końcu co jej dolega jeszcze w okresie gwarancyjnym.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 21 maja 2011, o 07:37
autor: edeks
No to niezbyt optymistycznie, adm20 :( A jak to wygląda po 35 kkm? Zastanawiam się, czy z czasem te stuki nie będą stawały się bardziej odczuwalne i dokuczliwe? Czy wystąpiły u Ciebie jakieś dodatkowe objawy, jak szarpanie czy pojękiwania?

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 21 maja 2011, o 08:38
autor: bogge
Kurcze, tak czytam Panowie i jestem nieco w szoku. Mam przejechane ponad 84000, ale żadnych stuków, czy też jęknięć w skrzyni nie mam. Szarpnie czasem, ale to z mojej winy jak za bardzo docisnę i się rozmyślę. Owszem, kiedyś usłyszałem jakieś delikatne stuknięcie (jakiś rok temu), ale to raczej było coś w układzie zawieszenia niż w skrzyni.

Oby jednak nie okazało się, że wszyscy mamy takie zonki w naszych skrzyniach, a mój objawi się już po gwarancji, czyli za miesiąc.... ;)


Pozdrawiam

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 21 maja 2011, o 13:19
autor: Nematode
Mam Superba wyprodukowanego na przełomie września i października zeszłego roku z DSG7. Obenie przejechane prawie 6k i na chwilę obecną nic się chyba nie dzieje. Czy te stuki o których mówicie to mocno słyszalne czy trzeba się mocno wsłuchiwać? U mnie tak jak wspomniał kolega wyżej jest szarpnięcie niemiłe, ale to jak zdecydowanie naciska się pedał gazu i człowiek się rozmyśli i odejmie od razu to szarpnięcie jakby lekkie jest. Co do samej skrzyni DSG to raczej zastrzeżeń nie mam. Czasami tylko mnie denerwuje, że potrafi "przysnąć" jak człowiek chce dodać zdecydowanie gazu, aczkolwiek nie wiem czy to wina mojej jazdy raczej spokojnej i bez szaleństw. Mnie tylko trochę denerwuje redukowanie chyba z 3 na 2 i z 2 na 1 jak jadę szybciej i dość zdecydowanie hamuję. Wtedy czuć tą redukcję na pedale hamulca i trochę może to irytować.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 24 maja 2011, o 09:50
autor: edeks
Byłem wczoraj w ASO i podczas jazd z serwisantem stuknięcia wystąpiły może z dwa razy. Wniosek taki, że nie stuka na zawołanie :( Podniesli auto, sprawdzili zawieszenie skrzyni i silnika, wyszło, że wszystko jest ok i póki co tyle mogą powiedzieć. O ile stuknięcia się nasilą mam przyjechać ponownie, bo jak na razie wiedzą tyle, ile im powiedziałem :( Mam tylko nadzieję, że cztery lata gwarancji na to wystarczą ;) Nie usłyszałem co prawda, że to normalny objaw i TTTM, ale też nikt nie był w stanie powiedzieć skąd biorą się te stuknięcia i jak się ich pozbyć.
Nematode, gdyby było i u Ciebie na pewno byś o tym wiedział. W moim przypadku jest to bardzo delikatne, ale zauważalne postukiwanie.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 24 maja 2011, o 14:31
autor: Misiek Fisiek
To chyba normalne, czytałem gdzieś że taki już urok DSG. Po prostu ma niższą kulturę pracy niż np. Tiptronic. Czytałem o tym chyba jeszcze w 2009 r. więc gdyby szła za tym awaryjność to problem byłby już dawno znany w ASO. Raczej nie macie powodów do obaw.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 24 maja 2011, o 14:59
autor: bogge
Zuber pisze:To chyba normalne, czytałem gdzieś że taki już urok DSG. Po prostu ma niższą kulturę pracy niż np. Tiptronic. Czytałem o tym chyba jeszcze w 2009 r. w.
??

Chyba odwrotnie? Miałem w A6 Tiptronic i dla mnie DSG w porównaniu do Tiptronica to wyraźna przewaga DSG - znacznie bardziej kulturalna praca. No chyba, że teraz jakieś nowe Tiptroniki wyszły, którymi nie miałem okazji jechać.

Pozdrawiam

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 24 maja 2011, o 17:54
autor: Misiek Fisiek
Ten, którego ja miałem w Audi był cichuteńki. Nie zmieniał biegów tak płynnie jak Multitronic czy płynnie i szybko jak DSG ale żadnych stuków ani innych dziwnych dźwięków nie słyszałem. Oczywiście było czuć zmianę przełożenia ale to pasowało to sportowego charakteru auta.

Różne typy skrzynie różnie pracują. Nie próbuję twierdzić że któraś jest lepsza lub gorsza.

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 14 cze 2011, o 07:57
autor: Nematode
Chłopaki,

wyżej pisałem, że do skrzyni DSG7 nie miałem zastrzeżeń. Niestety jakoś od tygodnia przy jeździe w korku szczególnie jak DSG redukuje z 3 na 2 jest może nie stukanie, ale taki dźwięk jakby ktoś wywrócił taczkę z narzędziami. Postaram się jakoś może filmik nagrać, żeby uchwycić te dźwięki. Dodam, że dzieję się tak w momencie jak już skrzynia złapie temperaturę, bo od razu po uruchomieniu auta nie ma takich objawów tylko po ok. 20 minut jazdy. Mam na szczęście gwarancję na 4 lata jednak czytając wasze posty na chwilę obecną nie ma chyba sensu jechać do ASO, bo mnie odeślą z kwitkiem. Moje pytanie jest tylko takie czy wszyscy, którzy mają z tym problem posiadają DSG7 czy osoby z DSG6 też mają takie lotki?

Re: DSG - stuki w skrzyni

: 14 cze 2011, o 12:00
autor: FunGous
nematode: mam to samo.
po ok 15-20 min sie pojawia, tylko 1-2-3 bieg, taczka z narzedziami
przy gwaltownym przyspieszaniu 1-2-3 tez troche szarpie jakby nie wiedzial czy z 2 wrzucic na 3 czy 4 bieg.
pojawilo sie to wszystko przy przebiegu 29tys km