Insignia OPC

Nowości, fakty, ciekawostki. Dyskusje na temat artykułów i informacji prasowych publikowanych w sieci. Nie tylko o Superb'ie
bezduszny

Re: Insignia OPC

Post autor: bezduszny »

To poczytaj o tym silniku na pompie Delphi ;)
to tak w ramach mitu o niezawodności.

Nie ma tak, że jakaś marka robi samochody niezawodne.
W każdej trafiają się jakieś problemy to z silnikiem, to z elektryką... to jeszcze z czymś.

Opel VC tez miał problem z silnikami diesla konstrukcji Opla.. ale po mariażu z Fiatem dostał w końcu sensowny silnik i skrzynię... i wyszło bardzo dobre auto.
O problemach z CIM przez grzeczność nie wspomnę.



Dlatego też opowieści onetowych onanistów lepiej olać...
Na forach też dużo głupot ludzie piszą.. a część z nich wynika z metody naprawiania drutem i gumą do żucia.


Co do samego Mondeo...
to teraz już jest to model bardzo dopracowany (w końcu parę lat go już tłuką) i nie powinno nic dziwnego się dziać z nim.
Silnik to model z linii PUMA C
skrzynie automatyczne (te hydrokinetyczne) to produkt firmy AISIN.... mocne i mało awaryjne, miękko zmieniają biegi.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Insignia OPC

Post autor: szms »

Myślałem, że masz coś konkretnego na myśli... ja wybrałem właśnie ten silnik, bo od dwóch znajomych ujeżdżaczy tych silników słyszałem dobre opinie, jedna warta uwagi, bo trzecie ujeżdżane mondeło na tym silniku...
Ale jakbym czytał opinie w necie o VC - w życiu bym nie kupił, a tak po 270 kkm byłem w pełni zadowolony z auta i z czystym sercem pchnąłem go dalej... ;)
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Insignia OPC

Post autor: Zaj007 »

Przed liftem Mundka był taki długowieczny wariant. 2,3 wolnossąca benzyna i automat AISINa czterobiegowy. :-)
No nic. Teraz będzie 1.0

A ta Insignia w OPCu.... Jedyny słuszny wariant Insignii. Mój ojciec miał okazję taka się przejechać i był pod dużym wrażeniem. A na nim ciężko zrobić wrażenie drogim autem, bo zwyczajnie woli tanie. :-P Tak więc na pewno OPC reprezentuje wysoki poziom.
Obrazek
bezduszny

Re: Insignia OPC

Post autor: bezduszny »

Jest kilka zastrzeżeń do Insigni OPC.....
Dla mnie fatalna jest manualna skrzynia biegów. Jest to (o ile czegoś nie zmienili w między czasie) model F40 znany z VC.
Przełożenia ma świetne.. ale sama konstrukcja na cięgnach powoduje słabą i mało precyzyjną zmianę biegów. W tym temacie jednak skrzynie VAGów są o klasę wyżej.

Prowadzenie, praca zawieszenia o zmiennej charakterystyce i układu kierowniczego... oraz hamowanie
wręcz wzorowe.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Insignia OPC

Post autor: Zaj007 »

Tam był A/T o ile dobrze pamiętam.
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Insignia OPC

Post autor: Misiektt »

A czemu to jest wolniejsze od mojego superba ;) Nie kumam 40 kucy więcej a czasy wyższe i vmax niższe.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalk 4
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Insignia OPC

Post autor: LMB »

Misiektt pisze:A czemu to jest wolniejsze od mojego superba ;) Nie kumam 40 kucy więcej a czasy wyższe i vmax niższe.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalk 4
Niech zgadne - auo wazy pewnie sporo wiecej - Insignie lekkie o nie sa :lol:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Insignia OPC

Post autor: LMB »

szms pisze:Myślałem, że masz coś konkretnego na myśli... ja wybrałem właśnie ten silnik, bo od dwóch znajomych ujeżdżaczy tych silników słyszałem dobre opinie, jedna warta uwagi, bo trzecie ujeżdżane mondeło na tym silniku...
Ale jakbym czytał opinie w necie o VC - w życiu bym nie kupił, a tak po 270 kkm byłem w pełni zadowolony z auta i z czystym sercem pchnąłem go dalej... ;)
Silnik, w ktorym byly problemy z luszczeniem sie pompy, to poczatki 2.0TDCI 115KM i 130KM. Owczesny TDDI 90KM byl mocno niezawodny. Te silniki byly w Mondku MK3. Oprocz tego, nawet w wersjach poliftowych byly problemy z wtryskiwaczami. W MK4 jest juz 2.0TDCi od PSA, kompletnie inny silnik.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Insignia OPC

Post autor: szms »

No nie chciałem się wymądrzać, ale to co bezduszny napisał dotyczyło wszystkiego co przed Mondeo mk4, w 2006 bodajże 2.0 tdci silnik został kupiony od PSA... ;)
Ostatnio zmieniony 2 wrz 2013, o 12:48 przez szms, łącznie zmieniany 1 raz.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Insignia OPC

Post autor: LMB »

Zuber pisze:Pasuje.
In March 1929, General Motors (GM), impressed by Opel's modern production facilities, bought 80% of the company, increasing this to 100% in 1931.
http://en.wikipedia.org/wiki/Opel

Ale sam komentarz raczej przesadzony. Każdy europejski producent ma wpadki jakościowe i takie przykłady można mnożyć. Opel czy Ford mają ich po prostu trochę więcej :D
Czy ja wiem, czy komentarz przesadzony? W mojej Viki (od nowosci u nas), w 4 letnim aucie popekaly sprezyny tyl, wysral sie silnik wycieraczek, nie mozna dojsc do ladu z klima, ze wysrany uszczelanicz walka rozrzadu przemilcze litosciwie. Tragedii nie ma, ale pare razy auto mnie zawiodlo :evil: Pierwsze i ostatnie auto z fabryki w UK :lol:

Auto ma obecnie 6 lat i ~120k km...
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Insignia OPC

Post autor: szms »

No to faktycznie miałeś nieciekawie... ja póki co w SII miałem dużo więcej "awarii" mniejszych, lub większych, niż w VC przez cały żywot, niestety te pierdołki trochę mnie denerwują. Wolałem mieć pewność, że w VC pada alternator co 100 kkm, niż bawić się w zgadywanki i jeżdżenie po serwisach... podobnie było z Leonem, niby nic, a jednak upierdliwe to to było.

Nie ma chyba samochodów idealnych, no poza beczkami :mrgreen: :mrgreen:
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Insignia OPC

Post autor: LMB »

szms pisze:No to faktycznie miałeś nieciekawie... ja póki co w SII miałem dużo więcej "awarii" mniejszych, lub większych, niż w VC przez cały żywot, niestety te pierdołki trochę mnie denerwują. Wolałem mieć pewność, że w VC pada alternator co 100 kkm, niż bawić się w zgadywanki i jeżdżenie po serwisach... podobnie było z Leonem, niby nic, a jednak upierdliwe to to było.

Nie ma chyba samochodów idealnych, no poza beczkami :mrgreen: :mrgreen:
Odpukac, jeszcze alternatora nie zmienialem, ale widze, ze swiatla mijania robia sie tragiczne i mam wrazenie, ze chyba trzeba by zrobic. Zastanawiam sie, czy nie zrobic z rozrzadem, tak na wszelki wypadek :lol:

Superb mial na razie jedna wpadke - uszczelanicz polosi przepuszczal. Poki co ani rozrzad nie puka, ani oleju nie bierze - auto wykrecilo 31k km w rok...
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
grubek
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 2013, o 17:34
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Marek

Re: Insignia OPC

Post autor: grubek »

IMHO wygląda to to auto przekozacko! :) :)
bezduszny

Re: Insignia OPC

Post autor: bezduszny »

wyszła fajna wersja Insigni: OPC Unlimited
nie ma elektronicznego kagańca... i w serii podobno leci ponad 270 km/h :mrgreen:

ciekawe jak po programie 8-)


spojrzałem na wyposażenie....
to oferta Skody w S2 jest więcej niż uboga :roll:
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Insignia OPC

Post autor: Zaj007 »

Owszem, tylko że $$$$$$.
Nie wiem jak po lifcie, ale przed w OPCu nawet xenony były za dopłatą.
Obrazek
ODPOWIEDZ