START/STOP a TURBINA ?

Awatar użytkownika
Cobrettiiii
Posty: 328
Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 345km/475 nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Kontakt:

START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Cobrettiiii »

Witam kolegów i koleżanki.

Moje pytanie na dziś.

Czy ktoś się kiedyś się zastanawiał jak nasz cudowny system start/stop wpływa na zużycie turbiny.

Przytoczmy sytuację:

Jadę po mieście cały czas i zmieniam agresywnie biegi i piłuje samochodzik jak się da od świateł do świateł.

Turbinka rozgrzana i przy każdym dojechaniu do świateł nasz wyżej wymieniony system wyłącza nam samochodzik.

Turbina nie lubi nagłego spadku temperatury jak każdy wie...

Oczywiście można trzymać cały czas nogę na sprzęgle i wtedy samochodzik się nie wyłączy...

Jednakże wątpię, żeby chciało się nam to za każdym razem robić...

Co sądzicie ?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Arturoo21
Posty: 131
Rejestracja: 4 mar 2013, o 18:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Artur
Lokalizacja: Krk

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Arturoo21 »

Mam dokładnie takie same spostrzeżenia a poza tym co napisałeś ten system ma też negatywny wpływ na rozrusznik (przynajmniej ja odnoszę takie wrażenia) dlatego trzeba to dziadostwo jak najszybciej wyłączyć ... lub przygotować się na wymianę turbin i rozruszników :p

btw świetny sposób na wygenerowanie dodatkowych kosztów eksploatacyjnych a przy okazji możliwość zarobków dla serwisów
Be yourself, be strong and never give up.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: rezon »

Na pewno jej to nie pomaga, ale w mieście mimo wszystko nie nagrzewasz jej tak jak na autostradzie - ma chwilami mniejsze obroty
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
SKOREK
Posty: 119
Rejestracja: 9 cze 2013, o 07:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: SKOREK »

Mam podobne przemyślenia do waszych. Miałem taką oto sytuację: jechałem A2 z prędkościami rzędu 140-150 i kiedy podjechałem do punktu poboru opłat samochód mając włączony system START/STOP oczywiście wyłączył silnik. Zawsze uczono mnie aby przy dieaslu po zatrzymaniu auta turbinę wystudzić i zmniejszyć jej obroty a tu elektronika "myśli" inaczej... Dlatego teraz po wejściu do auta razem z zapięciem pasów zawsze wyłączam system START/STOP i już rozmawiałem z serwisem na temat odłączenia tego na stałe
Awatar użytkownika
Cobrettiiii
Posty: 328
Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 345km/475 nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Kontakt:

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Cobrettiiii »

Wiec jak wchodzisz do samochodu to mozna to jakks wylaczyc ??
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Sebastian_M26 »

Eko-terozym uświęca środki. Emisja CO2 ponad wszystko.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Zaj007 »

Jest guzik od tego.


To oznacza jedno. Debil ten system robił. Debil i tyle. Powinien być algorytm, którzy dezaktywowałby go w określonych warunkach.
Obrazek
paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: paulus60 »

Cobrettiiii pisze:Wiec jak wchodzisz do samochodu to mozna to jakks wylaczyc ??
Zaj007 pisze:Jest guzik od tego.....
Jest tam taki przycisk, którym można "Start-Stop" wyłączyć.
W mojej meluzynie jest tam, gdzie strzałeczka pokazuje. Po wyłączeniu systemu przycisk jest podświetlony na bursztynowo.
Obrazek
Zaj007 pisze:....
To oznacza jedno. Debil ten system robił. Debil i tyle. Powinien być algorytm, którzy dezaktywowałby go w określonych warunkach.
Dokładnie!!, tylko jakie by to miały być warunki? Do zaakceptowania byłoby, gdyby naciśnięcie przycisku włączało układ, a normalnie powinien być wyłączony.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: LMB »

Cobrettiiii pisze: Co sądzicie ?
Ze w przypadku Start/Stop turbine to nie jedyny problem. Moje auto tego nie ma, a gdyby mialo, wylaczylbym w cholere. Podobnie jak nie sugeruje sie by pod gorke przy predkosci 60km/h wrzucac VI bieg :lol:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Zaj007 »

Na takie jak na przykład: nieosiągnięcie temp. roboczej silnika, długotrwała jazda z wysokimi prędkościami lub przy wysokim obciążeniu silnika, utrzymywanie wysokich prędkości obrotowych (wszystkie z wyjątkiem pierwszego: bezpośrednio przed zatrzymaniem auta lub w ciągu ostatnich np 10 min) i chyba najważniejsze nieodpowiednia temperatura oleju. Po niej najlepiej widać obciążenie silnika. :-)

@LMB zrób sobie przejażdżkę z DSG. :mrgreen:
Może dramatu nie ma, ale czasami trochę przegina pale.
Obrazek
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: LMB »

Zaj007 pisze:@LMB zrób sobie przejażdżkę z DSG. :mrgreen:
Może dramatu nie ma, ale czasami trochę przegina pale.
Ja nie chcialem DSG, mimo dlugiej gwarancji. Ze studio wynioslem, ze im prosciej, tym mniej rzeczy sie moze zepsuc :lol:.

Moje auto na szczescie wzglednie logicznie sugeruje zmiane na wyzszy bieg przy 1800 rpm, ale ja i tak ponizej 2000rpm biegu na wyzszy nie wrzucam (no chyba, ze tocze sie po plaskim i prostym odcinku, to wtedy mam Vi i przy 1200rpm) :mrgreen:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
Cobrettiiii
Posty: 328
Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 345km/475 nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Kontakt:

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Cobrettiiii »

Ten przycisk za każdym razem będzie trzeba go wyłączać wchodzą do samochodu??

To może jakiś bezpiecznik by skubańca wyłączyć??
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Cobrettiiii
Posty: 328
Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 345km/475 nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Kontakt:

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Cobrettiiii »

Ja na prawdę rozumiem ten system. Wchodzić niedługo będzie Euro 6 więc dwoją i troją by zmniejszyć ilość spalin które idą do atmosfery.

System sam w sobie jest całkiem dobry i pomysł również. Zmniejsza nam spalanie w mieście o jakieś 15-20 % ... Jednakże

jeśli system potrafi sprawdzić że akumulator już potrzebuje i sam uruchamia silnik to chyba coś jest na rzeczy że nie było by nic

trudnego by zweryfikować dane z samochodu i po szybszej jeździe nie będzie wyłączał silnik gdyż będzie mu to tylko szkodzić...
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: paulus60 »

Cobrettiiii pisze:Ten przycisk za każdym razem będzie trzeba go wyłączać wchodzą do samochodu??
........
Tak, najlepiej zaraz po uruchomieniu, ale można też podczas jazdy.
Ja się już do tego tak przyzwyczaiłem, że naciskam machinalnie zaraz po zapięciu pasów.
Cobrettiiii pisze:.....
To może jakiś bezpiecznik by skubańca wyłączyć??
Gdyby to była sprawa bezpiecznika, to podejrzewam, że nie byłoby tego całego halo o uciążliwość systemu.
Awatar użytkownika
Cobrettiiii
Posty: 328
Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 345km/475 nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Kontakt:

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Cobrettiiii »

Trzeba będzie się przyzwyczaić :)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ODPOWIEDZ