START/STOP a TURBINA ?
- Cobrettiiii
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 345km/475 nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa/Józefów
- Kontakt:
START/STOP a TURBINA ?
Witam kolegów i koleżanki.
Moje pytanie na dziś.
Czy ktoś się kiedyś się zastanawiał jak nasz cudowny system start/stop wpływa na zużycie turbiny.
Przytoczmy sytuację:
Jadę po mieście cały czas i zmieniam agresywnie biegi i piłuje samochodzik jak się da od świateł do świateł.
Turbinka rozgrzana i przy każdym dojechaniu do świateł nasz wyżej wymieniony system wyłącza nam samochodzik.
Turbina nie lubi nagłego spadku temperatury jak każdy wie...
Oczywiście można trzymać cały czas nogę na sprzęgle i wtedy samochodzik się nie wyłączy...
Jednakże wątpię, żeby chciało się nam to za każdym razem robić...
Co sądzicie ?
Moje pytanie na dziś.
Czy ktoś się kiedyś się zastanawiał jak nasz cudowny system start/stop wpływa na zużycie turbiny.
Przytoczmy sytuację:
Jadę po mieście cały czas i zmieniam agresywnie biegi i piłuje samochodzik jak się da od świateł do świateł.
Turbinka rozgrzana i przy każdym dojechaniu do świateł nasz wyżej wymieniony system wyłącza nam samochodzik.
Turbina nie lubi nagłego spadku temperatury jak każdy wie...
Oczywiście można trzymać cały czas nogę na sprzęgle i wtedy samochodzik się nie wyłączy...
Jednakże wątpię, żeby chciało się nam to za każdym razem robić...
Co sądzicie ?
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 4 mar 2013, o 18:29
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Krk
Re: START/STOP a TURBINA ?
Mam dokładnie takie same spostrzeżenia a poza tym co napisałeś ten system ma też negatywny wpływ na rozrusznik (przynajmniej ja odnoszę takie wrażenia) dlatego trzeba to dziadostwo jak najszybciej wyłączyć ... lub przygotować się na wymianę turbin i rozruszników :p
btw świetny sposób na wygenerowanie dodatkowych kosztów eksploatacyjnych a przy okazji możliwość zarobków dla serwisów
btw świetny sposób na wygenerowanie dodatkowych kosztów eksploatacyjnych a przy okazji możliwość zarobków dla serwisów
Be yourself, be strong and never give up.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: START/STOP a TURBINA ?
Na pewno jej to nie pomaga, ale w mieście mimo wszystko nie nagrzewasz jej tak jak na autostradzie - ma chwilami mniejsze obroty
- SKOREK
- Posty: 119
- Rejestracja: 9 cze 2013, o 07:26
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: START/STOP a TURBINA ?
Mam podobne przemyślenia do waszych. Miałem taką oto sytuację: jechałem A2 z prędkościami rzędu 140-150 i kiedy podjechałem do punktu poboru opłat samochód mając włączony system START/STOP oczywiście wyłączył silnik. Zawsze uczono mnie aby przy dieaslu po zatrzymaniu auta turbinę wystudzić i zmniejszyć jej obroty a tu elektronika "myśli" inaczej... Dlatego teraz po wejściu do auta razem z zapięciem pasów zawsze wyłączam system START/STOP i już rozmawiałem z serwisem na temat odłączenia tego na stałe
- Cobrettiiii
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 345km/475 nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa/Józefów
- Kontakt:
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: START/STOP a TURBINA ?
Eko-terozym uświęca środki. Emisja CO2 ponad wszystko.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: START/STOP a TURBINA ?
Jest guzik od tego.
To oznacza jedno. Debil ten system robił. Debil i tyle. Powinien być algorytm, którzy dezaktywowałby go w określonych warunkach.
To oznacza jedno. Debil ten system robił. Debil i tyle. Powinien być algorytm, którzy dezaktywowałby go w określonych warunkach.
Re: START/STOP a TURBINA ?
Cobrettiiii pisze:Wiec jak wchodzisz do samochodu to mozna to jakks wylaczyc ??
Jest tam taki przycisk, którym można "Start-Stop" wyłączyć.Zaj007 pisze:Jest guzik od tego.....
W mojej meluzynie jest tam, gdzie strzałeczka pokazuje. Po wyłączeniu systemu przycisk jest podświetlony na bursztynowo.
Dokładnie!!, tylko jakie by to miały być warunki? Do zaakceptowania byłoby, gdyby naciśnięcie przycisku włączało układ, a normalnie powinien być wyłączony.Zaj007 pisze:....
To oznacza jedno. Debil ten system robił. Debil i tyle. Powinien być algorytm, którzy dezaktywowałby go w określonych warunkach.
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: START/STOP a TURBINA ?
Ze w przypadku Start/Stop turbine to nie jedyny problem. Moje auto tego nie ma, a gdyby mialo, wylaczylbym w cholere. Podobnie jak nie sugeruje sie by pod gorke przy predkosci 60km/h wrzucac VI biegCobrettiiii pisze: Co sądzicie ?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: START/STOP a TURBINA ?
Na takie jak na przykład: nieosiągnięcie temp. roboczej silnika, długotrwała jazda z wysokimi prędkościami lub przy wysokim obciążeniu silnika, utrzymywanie wysokich prędkości obrotowych (wszystkie z wyjątkiem pierwszego: bezpośrednio przed zatrzymaniem auta lub w ciągu ostatnich np 10 min) i chyba najważniejsze nieodpowiednia temperatura oleju. Po niej najlepiej widać obciążenie silnika.
@LMB zrób sobie przejażdżkę z DSG.
Może dramatu nie ma, ale czasami trochę przegina pale.
@LMB zrób sobie przejażdżkę z DSG.
Może dramatu nie ma, ale czasami trochę przegina pale.
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: START/STOP a TURBINA ?
Ja nie chcialem DSG, mimo dlugiej gwarancji. Ze studio wynioslem, ze im prosciej, tym mniej rzeczy sie moze zepsuc .Zaj007 pisze:@LMB zrób sobie przejażdżkę z DSG.
Może dramatu nie ma, ale czasami trochę przegina pale.
Moje auto na szczescie wzglednie logicznie sugeruje zmiane na wyzszy bieg przy 1800 rpm, ale ja i tak ponizej 2000rpm biegu na wyzszy nie wrzucam (no chyba, ze tocze sie po plaskim i prostym odcinku, to wtedy mam Vi i przy 1200rpm)
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Cobrettiiii
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 345km/475 nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa/Józefów
- Kontakt:
Re: START/STOP a TURBINA ?
Ten przycisk za każdym razem będzie trzeba go wyłączać wchodzą do samochodu??
To może jakiś bezpiecznik by skubańca wyłączyć??
To może jakiś bezpiecznik by skubańca wyłączyć??
- Cobrettiiii
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 345km/475 nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa/Józefów
- Kontakt:
Re: START/STOP a TURBINA ?
Ja na prawdę rozumiem ten system. Wchodzić niedługo będzie Euro 6 więc dwoją i troją by zmniejszyć ilość spalin które idą do atmosfery.
System sam w sobie jest całkiem dobry i pomysł również. Zmniejsza nam spalanie w mieście o jakieś 15-20 % ... Jednakże
jeśli system potrafi sprawdzić że akumulator już potrzebuje i sam uruchamia silnik to chyba coś jest na rzeczy że nie było by nic
trudnego by zweryfikować dane z samochodu i po szybszej jeździe nie będzie wyłączał silnik gdyż będzie mu to tylko szkodzić...
System sam w sobie jest całkiem dobry i pomysł również. Zmniejsza nam spalanie w mieście o jakieś 15-20 % ... Jednakże
jeśli system potrafi sprawdzić że akumulator już potrzebuje i sam uruchamia silnik to chyba coś jest na rzeczy że nie było by nic
trudnego by zweryfikować dane z samochodu i po szybszej jeździe nie będzie wyłączał silnik gdyż będzie mu to tylko szkodzić...
Re: START/STOP a TURBINA ?
Tak, najlepiej zaraz po uruchomieniu, ale można też podczas jazdy.Cobrettiiii pisze:Ten przycisk za każdym razem będzie trzeba go wyłączać wchodzą do samochodu??
........
Ja się już do tego tak przyzwyczaiłem, że naciskam machinalnie zaraz po zapięciu pasów.
Gdyby to była sprawa bezpiecznika, to podejrzewam, że nie byłoby tego całego halo o uciążliwość systemu.Cobrettiiii pisze:.....
To może jakiś bezpiecznik by skubańca wyłączyć??
- Cobrettiiii
- Posty: 328
- Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 345km/475 nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Warszawa/Józefów
- Kontakt: