Re: Co zamiast Superba ?
: 30 mar 2024, o 10:29
To kup sobie może jakąś zabawkę za parę złotych, a kodiaqa zostaw na rodzinnowóz. Wytelepie cię w w "wyścigówce" przez weekend, a resztę tygodnia się pobujasz w skodzie.
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
To wcale nie jest głupieKylo125 pisze:To kup sobie może jakąś zabawkę za parę złotych, a kodiaqa zostaw na rodzinnowóz. Wytelepie cię w w "wyścigówce" przez weekend, a resztę tygodnia się pobujasz w skodzie.
Dokładnie. W przypadku BMW to jest bardzo rozsądny wybór, bo masz prawie Mkę (podobnie jak 540i Darka), a jednak taniej. Mnie tylko dziwi ten rozrzut gabarytowy, bo jak patrzysz na taką trójkę to gdzie jej do Superba? Superba bierzesz tak naprawdę ze względu na miejsce w środku i bagażnik. Jak Ci wystarczy coś pokroju BMW 3 to szedłbym w tę stronę. Wychodzi pod 300k, ale to już fajna zabawka do wszystkiego w sumiezalezi pisze: ↑30 mar 2024, o 07:57 I nie rozumiem co to znaczy daleko do M? Jemu właśnie blisko do M, ale nie jest takie bezkompromisowe jak M3 kosztując 150-200 tys mniej. M340i to jednak 4.3s 0-100 km/h, 100-200 km/h 10.5s, sportowy dyferencjał. A pomysł z 330e to skąd? Przecież to zupełnie bez sensu jednostka napędowa.
I właśnie to mnie najbardziej nurtuje, bo jednak wożę tylko 1 dziecko nieco ponad metr wzrostu, żona jest niska, a ja mam 180cm, ale nie da się ukryć, że to auto należy do nieco ciasnych. Kodiaq pod tym względem turbo rozpieszcza, dochodzi jeszcze bardzo komfortowe wsiadanie do auta, miły i czasami przydatny prześwit. Z drugiej strony szukam dobrych osiągów i tutaj pod tym kątem jest wręcz wzorowo, a sam silnik B58 ma ładny klang, no dobrze brzmi i nie jest to okraszone tymi idiotycznymi strzałami z wydechu, bo tego nie chce na codzień. Spalanie spore, ale mocne benzyny zawsze wypiją te 12-14l normalnie jeżdżąc.Maliniak pisze:Dokładnie. W przypadku BMW to jest bardzo rozsądny wybór, bo masz prawie Mkę (podobnie jak 540i Darka), a jednak taniej. Mnie tylko dziwi ten rozrzut gabarytowy, bo jak patrzysz na taką trójkę to gdzie jej do Superba? Superba bierzesz tak naprawdę ze względu na miejsce w środku i bagażnik. Jak Ci wystarczy coś pokroju BMW 3 to szedłbym w tę stronę. Wychodzi pod 300k, ale to już fajna zabawka do wszystkiego w sumiezalezi pisze: ↑30 mar 2024, o 07:57 I nie rozumiem co to znaczy daleko do M? Jemu właśnie blisko do M, ale nie jest takie bezkompromisowe jak M3 kosztując 150-200 tys mniej. M340i to jednak 4.3s 0-100 km/h, 100-200 km/h 10.5s, sportowy dyferencjał. A pomysł z 330e to skąd? Przecież to zupełnie bez sensu jednostka napędowa.
To jeżeli masz już auto pakowne w postaci Kodiaka to teraz pora na coś z prawdziwymi emocjami a nie takie pół środki jak M340i. Idź w M3, no ewentualnie M2 w Coupecie pewnie też da radę jak Cię nie stać, można też rozważyć Giulię quadrifoglio ale to też schodzący model.
Nie stać mnie, serio. Już M340i jak liczyłem to wyjdzie spora cyfra, bo rata miesięczna 4800-5000 złartho pisze:To jeżeli masz już auto pakowne w postaci Kodiaka to teraz pora na coś z prawdziwymi emocjami a nie takie pół środki jak M340i. Idź w M3, no ewentualnie M2 w Coupecie pewnie też da radę jak Cię nie stać, można też rozważyć Giulię quadrifoglio ale to też schodzący model.
No tyle wyjdzie każda rata jak mały wkład własny.zalezi pisze: ↑31 mar 2024, o 09:17Nie stać mnie, serio. Już M340i jak liczyłem to wyjdzie spora cyfra, bo rata miesięczna 4800-5000 złartho pisze:To jeżeli masz już auto pakowne w postaci Kodiaka to teraz pora na coś z prawdziwymi emocjami a nie takie pół środki jak M340i. Idź w M3, no ewentualnie M2 w Coupecie pewnie też da radę jak Cię nie stać, można też rozważyć Giulię quadrifoglio ale to też schodzący model.
To chyba najtańsza opcja na 6 cylindrów w trójce. Pewnie robi robotę i mało pali, ale to bardziej osiągi na poziomie superba 280 niż M340i. Ciekawe czy zawias i hamulce też nie są inne niż w "małym M". Jak zależy ci na spalaniu, masz jeszcze M340d chyba w tej samej cenie co 340i.
W teorii tak, ale w praktyce 2 letnie M340i kosztuje po 240-260 tys, na końcówce gwarancji często, konfigi nie zawsze takie jak chce, a i sam leasing zauważalnie droższy na używki, niż na nowe ( teraz leasing na 3 sedan jest dodatkowo subsydiowany przez BMW ).StRaDiVaRiUs pisze:To nie szukaj nowej 340i tylko weź używkę, przecież to też możesz w leasingu wziąć.
Zawias adaptacyjny M wziąłbym ( jest wzorowy wręcz ) oraz heble M. Wtedy jest dobry konfig, ale zniknęła opcja na szperę, więc nieco cykam się tego 330d RWD. Też sporo trudniej to będzie sprzedać/scedować za 3-4 lata.Kylo125 pisze:To chyba najtańsza opcja na 6 cylindrów w trójce. Pewnie robi robotę i mało pali, ale to bardziej osiągi na poziomie superba 280 niż M340i. Ciekawe czy zawias i hamulce też nie są inne niż w "małym M". Jak zależy ci na spalaniu, masz jeszcze M340d chyba w tej samej cenie co 340i.