(SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

mazigt1
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2013, o 08:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

(SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: mazigt1 »

Witam, jestem chyba szczesliwym posiadaczem superba :D
2.0 tdi 140 dsg. Pisanek nie urywa, ale da sie jezdzic :D
Ogolnie samochod pod wzgledem trakcyjnym i komfortu jest moim zdaniem na calkiem przyzwoitym poziomie.
Jest kilka rzeczy, ktore mnie nie pokoja!

A mianowicie, czasem nie zaleznie od temperatury silnika obroty utrzymuja sie okolo 1000obr / min
Druga sprawa, ze spalanie z maxi dot, nie pokrywa sie z rzeczywistym i to sporo.. jakies 0,7-0,8 l na 100km.
Czy komputer widzi spalone paliwo przez webasto?

Jak wyglada spalanie u was z tym samym silnikiem, ja jezdze 90 /10 - Trasa / miasto?
Komputer pokazuje 5,4 -5,5 a rzeczywiste spalanie wychodzi okolo 6.2.

Powiedzcie mi czy tylko u mnie tak jest, ze ogrzewanie foteli dziala bardzo powoli? zanim sie zrobi cieplo w tylek, musi minac z 10 -15 minut. w moim drugim samochodzi (mazda 323) grzeje w 2 minuty.

Pozdrawiam :D
emay

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: emay »

grzanie pupy dziala szybko po tak jak piszesz 2-5 minutach nigdy tego nie sprAWDZALEM DOKLADNIE JUZ MI PASAZEROWIE SKACZA Z PRZODU ORAZ Z TYLU...
mazigt1
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2013, o 08:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: mazigt1 »

Czy tez posiadasz skorzana tapicerke?
Bo to robi duza roznice ;)
whity

Re: AW: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: whity »

mazigt1 pisze: A mianowicie, czasem nie zaleznie od temperatury silnika obroty utrzymuja sie okolo 1000obr / min
Druga sprawa, ze spalanie z maxi dot, nie pokrywa sie z rzeczywistym i to sporo.. jakies 0,7-0,8 l na 100km.


Pozdrawiam :D
pewnie ci w tym momencie dpf wypala.

Co do ogrzewania....w zwyklym materiale szybiej sie rozgrzewa fotel niz w skorzanym....ale 10min to o wiele za duzo....u mnie na skorze dopiero po ok minucie czuc ogrzewanie
whity

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: whity »

A wyzsze spalanie w rzeczywistosci w porownaniu do maxi dot to norma..pisz sobie zeby wyliczyc dokladnie i idz z tym do aso, zeby ci procentowo dopasowac
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13607
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Enriquez »

korekta spalania to nie problem, webasta raczej nie liczy do średniej
pamiętaj aby lepiej nie wyłączać silnika jak wypala DPFa - łatwo się kapnąć - obroty powyżej 1000 i włączone wentylatory silnika
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
mazigt1
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2013, o 08:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: mazigt1 »

To wypalanie jak wy to mowicie, trwa doslownie chwilr.. na jednych swiatlach staje, obr sa 1000,
Na nastepnych swiatlach sie zatrzymuje i juz sa normalne.
Tzn, ze wypalanie trwa jakieś 5minut?
Zazwyczaj jeżdżę tylko po trasie z predkosciami 100-120 bo inaczej sie nie da.
Mysle ze chyba nie powinien sie zapychac za często taki filtr?
Teraz postaram się pojezdzic kilka dni bez webasto i zobacze jak wyjdzir spalanie w porównaniu do komputera.

A co do podgrzewania, to chyba skora tak ma? Bo zanim rozgrzeje sie tak dobrze to mija z 10 minut.
whity

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: whity »

Dzis zrobilem test...na wentylowanej skorze trwa 1.5 minuty zeby poczuc ze cos grzeje...po 2 min grzeje juz "dobrze"

Przy tym tescie zauwazylem ze wentylowanie jest caly czas wlaczone....ujowszego miejsca chyba nie mogli znalesc zeby ten pstryczek od luftowania zrobic
mazigt1
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2013, o 08:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: mazigt1 »

Ja mam niestety bez wentylacji foteli.
Ale to i tak trwa jakos dlugo.. w czym moze leżeć problem?
paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: paulus60 »

mazigt1 pisze:To wypalanie jak wy to mowicie, trwa doslownie chwilr.. na jednych swiatlach staje, obr sa 1000,
Na nastepnych swiatlach sie zatrzymuje i juz sa normalne.
Tzn, ze wypalanie trwa jakieś 5minut?....
To chyba nie jest wypalanie (przynajmniej w takiej sytuacji). Jeśli masz climatronic włączony na "auto" lub temperaturę ustawioną manualnie np. na 20C, na zewnątrz jest chłodno, silnik jeszcze nierozgrzany na 100% (wskazówka temperatury nie stoi "na baczność" - 90C), wnętrze "pobiera" ciepło od silnika, który aby szybciej go nagrzać, automatycznie utrzymuje się na wyższych obrotach. Spróbuj zmniejszyć temperaturę wnętrza. Daj "auto off" i po chwili obroty spadną do normalnych na postoju, bo zapotrzebowanie na ciepło będzie mniejsze. Podobnie jest przy zwiększonym zapotrzebowaniu na energię (np. włączone ogrzewanie szyb, światła przeciwmgłowe) - też przy nierozgrzanym do temperatury roboczej silniku i niewielkiej temperaturze zewnętrznej, obroty będą ok. 1000.
mazigt1
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2013, o 08:47
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: mazigt1 »

No to cos nowego dla mnie.
Mój tatusiek ma passata b5fl , ja mialem audi b5 kiedys tez diesel i niczego takiego nie zaobserwowalem. Im nowsze samochody tym dziwniejsze :-)
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Mej »

mazigt1 pisze:To wypalanie jak wy to mowicie, trwa doslownie chwilr.. na jednych swiatlach staje, obr sa 1000,
Na nastepnych swiatlach sie zatrzymuje i juz sa normalne.
Jeżeli obroty są podwyższone z powodu działającej nagrzewnicy elektrycznej rzeczywiście możesz obserwować jedynie chwilowy wzrost.

Jeżeli jednak całkowicie zatrzymując pojazd zauważasz (tylko na rozgrzanym silniku), że obroty utrzymują się na poziomie ok. 1000 obr/min - faktycznie można przypuszczać, że akurat trwa dopalanie DPF.
Proces nie jest wcale taki krótki, ponieważ najpierw muszą powstać odpowiednie warunki żeby procedura się aktywowała, potem następuje (dzięki dawkom dotryskującym) wypalanie sadzy, w ostatnim etapie trwa schładzanie DPF'a do normalnej temperatury pracy.
Kierowca, który zaobserwuje, że (z dużym prawdopodobieństwem) właśnie uruchomił się proces regeneracji filtra, lecz w krótkim czasie symptomy znikają najprawdopodobniej na własne życzenie spowodował przerwanie dopalania - na przykład zbyt ostrym wciskaniem pedału gazu (duże obciążenie silnika przerywa dopalanie) lub przekroczeniem obrotów ponad 2500 obr/min (przy takiej prędkości obrotowej układ wtryskowy nie nadąża już z odpowiednim odseparowaniem poszczególnych faz wtrysku, więc dopalanie DPF zostaje przerwane).

Oczywiście priorytetem jest bezpieczeństwo ruchu i dlatego nawet kilkukrotne przerwanie procesu dopalania nie stanowi żadnego zagrożenia technicznego dla filtra czy też silnika, ale kierowca, który nie zechce zrozumieć intencji ECU w końcu otrzyma komunikat w postaci świecącej kontrolki DPF.
W takiej sytuacji nie ma już na co czekać tylko trzeba wyskoczyć za miasto i postarać się przynajmniej przez kilkanaście minut utrzymywać obroty w granicach od ok. 1900 do 2500 obr/min (od trzeciego biegu wzwyż) aż do chwili, w której kontrolka DPF zgaśnie.

Jest wskazane żeby kiedy już zauważysz dopalanie DPF odczekać nie tylko do samoistnego zakończenia procesu ale też "dać mu" co najmniej kilka minut na schłodzenie spalinami.
Tzn, ze wypalanie trwa jakieś 5minut?
5 minut to za mało ale kilkanaście przeważnie wystarcza. Dla wydłużenia żywotności filtra warto zadbać o właściwe warunki aktywnej regeneracji, ponieważ wielokrotne dopalanie serwisowe (wymuszone z komputera) źle działa na wkład filtra.
Zazwyczaj jeżdżę tylko po trasie z predkosciami 100-120 bo inaczej sie nie da.
To dobrze. W takich warunkach eksploatacji dopalanie DPF najczęściej przebiega skutecznie ale niezauważalnie dla kierowcy.
Mysle ze chyba nie powinien sie zapychac za często taki filtr?
Jak wyżej - najwięcej zależy od stylu jazdy.
Warto pamiętać, że nawet w optymalnych dla regeneracji filtra warunkach jazdy już chwilowe "wciskanie gazu w podłogę" przerywa proces.
Poza tym wśród wielu kierowców panuje powszechne ale błędne przekonanie, że dla DPF bardzo dobre jest "ostre dawanie w palnik" ale to nieprawda.
Regeneracja filtra jest możliwa tylko do 2500 obr/min wyrównanej jazdy z możliwie stałą prędkością.
"Gwałtowne" wyprzedzanie czy też kozakowanie spod świateł skutecznie uniemożliwia oczyszczenie DPF .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: adamski »

Co do grzania foteli to miałem materiałowe fotele i zamieniłem na skore (wentylowane). Faktycznie nagrzewają się dłużej i to bardzo. Nie próbowałem z włączonym wentylowaniem bo wydawało mi się to nie logiczne.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13607
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Enriquez »

Ja jestem zdania, że dawanie w palnik na autostradzie oczyszcza filtr w sposób naturalny, bez dodatkowych dotrysków paliwa.
Jest tu na forum dość długawy wątek, warto poczytać te wywody. Każdy ma swoje zdanie na ten temat i każdy ma trochę racji.
Idealnym rozwiązaniem byłby Polar-Fis, gdzie na wyświetlaczu Maxi-Dot pokazuje stan filtra i można by sobie poobserwować zapełnienie w zależności od różnych czynników, ale przyjemność kosztuje słono.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Mej »

Enriquez pisze:Ja jestem zdania, że dawanie w palnik na autostradzie oczyszcza filtr w sposób naturalny, bez dodatkowych dotrysków paliwa.
Oczyszcza ale tylko pod dużym obciążeniem silnika i blisko granicy maksymalnych obrotów, ponieważ jedynie wtedy w układzie wydechowym pojawia się temperatura zdolna "wypalić" sadzę.

Przejedź się po autostradzie z podłączonym VCDS'em i poobserwuj temperaturę spalin - przy miarowej jeździe z przeciętną prędkością 120 - 150 km/h nie ma szans uzyskać spalin, które wypaliłyby sadzę z DPF (no chyba, że akurat trwa regeneracja aktywna ale to już są dotryski).
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ