S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DPF
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DPF
Witam.
Od tygodnia jestem posiadaczek S2 combi 2010r. 2.0 TDI 170km.
Mam dwa problemy.
Pierwszy - mam fotele grzane 4 sztuki i to co zauważyłem to to, że grzeje oparcie a nie siedzisko. Tak ma być ? Auto jeszcze na gwarancji więc mogę działać.
Drugi - Autko ma teraz 84tyś. Od momentu wyjechania z Poznania zrobiłem autkiem ponad 1tyś km. W tym okresie 3 razy wypalał mi DPF (obr na 1tyś a spalanie od 1l/h do 1,4l/h po włączeniu wszystkiego co możliwe) Ostatnie wypalanie miało miejsce wczoraj tj. w piątek. Jadąc na trasie zauważyłem, że po zredukowaniu na 4 bieg i dodaniu gazu zostawiam za sobą chmurę dymu (białego albo delikatnie fioletowego) - na pozostałych biegach nie zaobserwowałem problemu. Po dojechaniu do świateł zauważyłem, że spalanie ponad 1l/h oraz obroty ponad 1tyś. Takiego dymka puszczał kilka razy - wystraszony stwierdziłem, że jadę do ASO i tu moje zdziwienie gdy po 5 minutach stania w korkach spalanie spadło do 0,6l/h obroty 800/min a po 5 minutach ponownie ponad 1tyś/min oraz spalanie ponad 1l/h. W serwisie mnie zbyli twierdząc - skoro nie zapaliła się kontrolka nic złego się nie dzieje. Pytanie do was. Czy to normalne ?
Dodać muszę, że po zakupie wymieniłem olej na motula 5w30 z normami z tego co pamiętam 504 i 507 i po spuszczeniu i zalaniu 4 litrów na miarce (patrząc na bagnet od nacięc (tych dookoła) poziom oleju mam do górnego wcięcia-dobrze, źle ?
Od tygodnia jestem posiadaczek S2 combi 2010r. 2.0 TDI 170km.
Mam dwa problemy.
Pierwszy - mam fotele grzane 4 sztuki i to co zauważyłem to to, że grzeje oparcie a nie siedzisko. Tak ma być ? Auto jeszcze na gwarancji więc mogę działać.
Drugi - Autko ma teraz 84tyś. Od momentu wyjechania z Poznania zrobiłem autkiem ponad 1tyś km. W tym okresie 3 razy wypalał mi DPF (obr na 1tyś a spalanie od 1l/h do 1,4l/h po włączeniu wszystkiego co możliwe) Ostatnie wypalanie miało miejsce wczoraj tj. w piątek. Jadąc na trasie zauważyłem, że po zredukowaniu na 4 bieg i dodaniu gazu zostawiam za sobą chmurę dymu (białego albo delikatnie fioletowego) - na pozostałych biegach nie zaobserwowałem problemu. Po dojechaniu do świateł zauważyłem, że spalanie ponad 1l/h oraz obroty ponad 1tyś. Takiego dymka puszczał kilka razy - wystraszony stwierdziłem, że jadę do ASO i tu moje zdziwienie gdy po 5 minutach stania w korkach spalanie spadło do 0,6l/h obroty 800/min a po 5 minutach ponownie ponad 1tyś/min oraz spalanie ponad 1l/h. W serwisie mnie zbyli twierdząc - skoro nie zapaliła się kontrolka nic złego się nie dzieje. Pytanie do was. Czy to normalne ?
Dodać muszę, że po zakupie wymieniłem olej na motula 5w30 z normami z tego co pamiętam 504 i 507 i po spuszczeniu i zalaniu 4 litrów na miarce (patrząc na bagnet od nacięc (tych dookoła) poziom oleju mam do górnego wcięcia-dobrze, źle ?
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
siedzisko tez powinno grzać
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Jesteś pewien co do przebiegu? Przy takim przebiegu moim zdaniem nie powinno być problemów z DPF w postaci chmury dymu.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
auto z polskiego salonu, sprzedawane przez salon z ksiazka serwisowa
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 7 kwie 2013, o 23:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
1. Siedzisko powinno grzać;
2. Jesli chodzi o DPF'a to z tego co wiem powinna się świecić lampka - dzwoniłem do serwisu, ponieważ zauważyłem wyższe obroty i spalanie, szef serwisu powiedział mi, że najprawdopodobniej obroty i spalanie są spowodowane działaniem elektrycznej nagrzewnicy, a jak wypala DPF'a powinien sygnalizować kontrolką. No i faktycznie zauważyłem, że jak były mrozy środek naprawdę szybko się nagrzewał, a jak ciepełko w środku rozbujało się na dobre obroty i spalanie spadało.
Dzisiaj natomiast byłem u kumpla zrobić odczyt DPF'a, stwierdził, że jest jak nówka bo "zapełnienie" 15%, dodatkowo dodał, że ostatnie wypalanie odbyło się 440 km temu (w międzyczasie efekt wysokich obrotów i spalania się pojawiał), ale co ważne nie zauważyłem żadnej kontrolki na zegarach. Niemniej jednak efekt mnie cieszy bo ostatnio samochodem głównie jeżdżę po mieście i to w dodatku krótkie trasy .
2. Jesli chodzi o DPF'a to z tego co wiem powinna się świecić lampka - dzwoniłem do serwisu, ponieważ zauważyłem wyższe obroty i spalanie, szef serwisu powiedział mi, że najprawdopodobniej obroty i spalanie są spowodowane działaniem elektrycznej nagrzewnicy, a jak wypala DPF'a powinien sygnalizować kontrolką. No i faktycznie zauważyłem, że jak były mrozy środek naprawdę szybko się nagrzewał, a jak ciepełko w środku rozbujało się na dobre obroty i spalanie spadało.
Dzisiaj natomiast byłem u kumpla zrobić odczyt DPF'a, stwierdził, że jest jak nówka bo "zapełnienie" 15%, dodatkowo dodał, że ostatnie wypalanie odbyło się 440 km temu (w międzyczasie efekt wysokich obrotów i spalania się pojawiał), ale co ważne nie zauważyłem żadnej kontrolki na zegarach. Niemniej jednak efekt mnie cieszy bo ostatnio samochodem głównie jeżdżę po mieście i to w dodatku krótkie trasy .
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Nie świeci się żadna kontrolka podczas wypalania DPF-a.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
- noso
- Posty: 1516
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Odp: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalani
Potwierdzam, to.co.ASO mówi to jakaś kpina BTW jeżdżę Superbem rok i Jeszcze nigdy nie zlukalem wypalaniagrzesiu26 pisze:Nie świeci się żadna kontrolka podczas wypalania DPF-a.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
zapytaj się tego kumpla, skąd wytrzasnął te 15% -
sterownik silnika podaje zapełnienie popiołem w litrach a sadzą w gramach
żeby wiedzieć ile to jest % program musiałby wiedzieć jakie jest dopuszczalne zapełnienie, ale nie odczyta tego ze sterownika, tylko z dokumentacji silnika - stąd wnioskuję, że kolega zrobił cię w przysłowiowego konia
sterownik silnika podaje zapełnienie popiołem w litrach a sadzą w gramach
żeby wiedzieć ile to jest % program musiałby wiedzieć jakie jest dopuszczalne zapełnienie, ale nie odczyta tego ze sterownika, tylko z dokumentacji silnika - stąd wnioskuję, że kolega zrobił cię w przysłowiowego konia
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Ok w związku z kilkoma odpowiedziami nasuwa mi się kilka pytań
1. Auto będę oddawał na gwarancję (problem z podgrzewanymi siedzeniami. Tył grzeje super, równomiernie i szybko. Przód - kierowca - tylko oparcie a pasażer całość z tym, że siedzisko słabo i nierównomiernie) W związku z tym mam pytanie. Ile czasu taka przyjemność może potrwać i czy przysługuje mi auto zastępcze - auto to moje narzędzie pracy i bez auta jak bez ręki.
2. Dalej temat DPF - czy to normalne ? Czy ktoś miał podobny przypadek ?
3. Zauważyłem, że mam problem z roletą bagażnika. Nie zwija się "płynnie i delikatnie" po naciśnięciu. Czy mogę to zgłosić na gwarancje i czy podlega wymianie?
4. I co istotne. Jak z nimi rozmawiać ? Wydaje mi się, że trzeba być stanowczym i podnosić głoś. Jak człowiek jest potulny i grzeczny jak baranek to Go spławiają. Czy mam rację ?
5. Jakie ASO na dolnym śląsku polecacie ? Chciałem oddać do GALL ICM ale fakt, że (rozmowa z pracownikiem serwisu - piątek godzina 16:40) Że nie mają już diagnosty!! Że najwcześniej będzie we wtorek - śmiech na sali. Zaczynam się zastanawiam nad tym aby oddać do nich auto. Tym bardziej, że na innym forum bardzo źle o nich pisali - wypowiedzi z 2011 roku.
1. Auto będę oddawał na gwarancję (problem z podgrzewanymi siedzeniami. Tył grzeje super, równomiernie i szybko. Przód - kierowca - tylko oparcie a pasażer całość z tym, że siedzisko słabo i nierównomiernie) W związku z tym mam pytanie. Ile czasu taka przyjemność może potrwać i czy przysługuje mi auto zastępcze - auto to moje narzędzie pracy i bez auta jak bez ręki.
2. Dalej temat DPF - czy to normalne ? Czy ktoś miał podobny przypadek ?
3. Zauważyłem, że mam problem z roletą bagażnika. Nie zwija się "płynnie i delikatnie" po naciśnięciu. Czy mogę to zgłosić na gwarancje i czy podlega wymianie?
4. I co istotne. Jak z nimi rozmawiać ? Wydaje mi się, że trzeba być stanowczym i podnosić głoś. Jak człowiek jest potulny i grzeczny jak baranek to Go spławiają. Czy mam rację ?
5. Jakie ASO na dolnym śląsku polecacie ? Chciałem oddać do GALL ICM ale fakt, że (rozmowa z pracownikiem serwisu - piątek godzina 16:40) Że nie mają już diagnosty!! Że najwcześniej będzie we wtorek - śmiech na sali. Zaczynam się zastanawiam nad tym aby oddać do nich auto. Tym bardziej, że na innym forum bardzo źle o nich pisali - wypowiedzi z 2011 roku.
- saszkin
- Posty: 50
- Rejestracja: 8 lut 2014, o 08:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Szczecin
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
o kompetencji i poziomie wiedzy magikow z ASO mozna chyba ksiazki pisac. co do grzania, powinno grzac wszedzie.
a co do DPF'u i wypalaniu, to podczas wypalania nie sygnalizuje o tym zadna kontrolka, zadne wskazania spalania itp, gdyz niema czegos takiego. wypalasz DPF sam. jest to opisane nawet w instrukcji obslugi. czyli, jedziesz powiedzmy autostrada przez jakies 15 min utrzymujac obroty ok 2500 obr/min na stalym poziomie. cala filozofia czyszczenia DPF'u.
jesli sie myle, poprawcie.
a co do DPF'u i wypalaniu, to podczas wypalania nie sygnalizuje o tym zadna kontrolka, zadne wskazania spalania itp, gdyz niema czegos takiego. wypalasz DPF sam. jest to opisane nawet w instrukcji obslugi. czyli, jedziesz powiedzmy autostrada przez jakies 15 min utrzymujac obroty ok 2500 obr/min na stalym poziomie. cala filozofia czyszczenia DPF'u.
jesli sie myle, poprawcie.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Można i tak, ale sam proces wypalania musi sie jakoś zainicjowac.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
A co w momencie gdy wypalanie DPF łapie nas prawie od domu. Są godziny szczytu, do obwodnicy ponad 50 minut. Co wtedy ?
Saszkin. Wiem, że wypalał DPF. Chodziło mi bardziej o to czy jest normalne aby proces wypalania rozpoczynał się co 10 minut a za mną pojawiała się jak to opisałem chmura dymu/spalin/pary - nie wiem co to było
Saszkin. Wiem, że wypalał DPF. Chodziło mi bardziej o to czy jest normalne aby proces wypalania rozpoczynał się co 10 minut a za mną pojawiała się jak to opisałem chmura dymu/spalin/pary - nie wiem co to było
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
w zasadzie nie jest to normalne, dlatego warto podpiąć się do komputera i zobaczyć co się dzieje
być może padnięty jest czujnik G450 - różnicy ciśnień przed i za filtrem, co się już kilka razy zdarzyło na forum
niby pierdoła, ale pokazuje że filtr zapchany i jedzie z regeneracją - moim zdaniem to niebezpieczne trochę dla silnika
być może padnięty jest czujnik G450 - różnicy ciśnień przed i za filtrem, co się już kilka razy zdarzyło na forum
niby pierdoła, ale pokazuje że filtr zapchany i jedzie z regeneracją - moim zdaniem to niebezpieczne trochę dla silnika
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
A czy przy padniętym czujniku nie powinien wyskoczyć komunikat ? Tak tylko pytam jako laik
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Dodaj, że te przypadki dotyczą póki co silnika CBBB