Problem z napinaczami w 1.8TSI
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Problem z napinaczami w 1.8TSI
Dotychczas znalazłem parę informacji o uszkodzeniu napinacza w 1.8TSI, czego skutkiem było przeskoczenie łańcucha i zmielenie w mniejszym lub większym stopniu silnika.
Następowało to przy przebiegach 30-70tyś, ponoć od 05.2010 był zmieniony napinacz.
Jakby ktoś się przewijał po ASO to może się coś bliżej popytać?
Następowało to przy przebiegach 30-70tyś, ponoć od 05.2010 był zmieniony napinacz.
Jakby ktoś się przewijał po ASO to może się coś bliżej popytać?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
Pytanie, czy ten zmieniony rozwiąże problem? Odpowiedź na nie poznamy, gdy wersje po 5.2010 nalatają po te przynajmniej 70 tysięcy... Czy są jeszcze jakieś w miarę bezawaryjne jednostki pozbawione wad konstrukcyjnych i odporne na przedwczesne zużycie? Jedną z przyczyn, dla których ja wybrałem 1,8 tsi zamiast 2,0 tdi była właśnie potencjalnie mniejsza awaryjność. Zobaczymy co z tego wyjdzie
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
no fakt ponoć 1,9 D był jeszcze trwalszy tylko koników ciut maławo
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
- mrjac
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 gru 2010, o 16:20
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
Szału nie ma, ale jak już się rozpędzi to daje radę.
Powyżej 100 to już jest całkiem dobrze.
Oczywiście to nie to co silniczki jakie mają tu koledzy, ale do sprawnego przemieszczania się w zupełności wystarczy.
Odwdzięcza się spalaniem, trwałością no i tym, że mechanicy znają go na wylot i na pamięć.
Jednym słowem nie ma czym za bardzo pocisnąć (lubię dostojnie się przemieszczać w mojej SII ) ale liczę na wieloletnią bezawaryjną eksploatację.
Powyżej 100 to już jest całkiem dobrze.
Oczywiście to nie to co silniczki jakie mają tu koledzy, ale do sprawnego przemieszczania się w zupełności wystarczy.
Odwdzięcza się spalaniem, trwałością no i tym, że mechanicy znają go na wylot i na pamięć.
Jednym słowem nie ma czym za bardzo pocisnąć (lubię dostojnie się przemieszczać w mojej SII ) ale liczę na wieloletnią bezawaryjną eksploatację.
LEPIEJ PANOWAĆ W PIEKLE NIŻ SŁUŻYĆ W NIEBIE
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
Już ktoś się pytał z OCP o wymianę
szczegóły tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 2&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja też będę w tym tygodniu w ASO umawiać się na przegląd to zapytam
czy coś o tym wiedzą i dam znać.
szczegóły tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 2&start=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja też będę w tym tygodniu w ASO umawiać się na przegląd to zapytam
czy coś o tym wiedzą i dam znać.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
Właśnie się umówiłem w ASO na przegląd. Podpytałem o napinacz
i nie ma akcji naprawczej ale faktycznie Skoda ich informowała o możliwych takich usterkach.
W tym Aso mieli jeden taki przypadek ale z 2.0 TSI i pewnie na gwarancji.
Teraz najważniejsze kasa...koszt części 173 PLN brutto, koszt robocizny 732 brutto !! Twierdzą, że jest to sporo roboty i tak wychodzi z rbh.
Każdy z was teraz musi sobie przeanalizować ryzyko czy warto zadziałać profilaktycznie.
Koszty są z Warszawy więc pewnie w innych miastach koszt rbh może być niższy.
i nie ma akcji naprawczej ale faktycznie Skoda ich informowała o możliwych takich usterkach.
W tym Aso mieli jeden taki przypadek ale z 2.0 TSI i pewnie na gwarancji.
Teraz najważniejsze kasa...koszt części 173 PLN brutto, koszt robocizny 732 brutto !! Twierdzą, że jest to sporo roboty i tak wychodzi z rbh.
Każdy z was teraz musi sobie przeanalizować ryzyko czy warto zadziałać profilaktycznie.
Koszty są z Warszawy więc pewnie w innych miastach koszt rbh może być niższy.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
I tu się pojawia problem, po jakim przebiegu wymienić?
Po 30tyś, 60tyś?
Po 30tyś, 60tyś?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
Ja mam 46kkm i akurat II przegląd i wymieniam. Sorry ale nie stać mnie na ryzyko
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
Dotyczy obu. Poprawiony element dostępny był od połowy kwietnia 2010 roku.
Chyba trzeba to porównywać do daty produkcji.
Chyba trzeba to porównywać do daty produkcji.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
czyli mnie teoretycznie powinno dotyczyć niestety chyba będę musiał virusa odłożyć...
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
wczoraj byłem w serwisie Skody z moją Octavką.
Przyjechał jakiś facet świeżutką Octavią 1.8 TSI z przebiegiem 5tyś km.
Diagnoza- problem z napiczami. Więc to chyba nie zależy od wieku i przebiegu auta.
Przyjechał jakiś facet świeżutką Octavią 1.8 TSI z przebiegiem 5tyś km.
Diagnoza- problem z napiczami. Więc to chyba nie zależy od wieku i przebiegu auta.
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
Witam Szanownych Kolegów!
W związku z tym, co dzieje się w sprawie wadliwych napinaczy rozrządu w naszych Skodach, jako posiadacz Superba II z grudnia 2009, czyli sprzed zmiany napinaczy, postanowiłem zadzwonić do Rzecznika Konsumentów w Częstochowie i zapytać go, co można z tym tematem zrobić.
1) należy wystosować list do Prezesa UOKiK w celu wpłynięcia na decyzję SAP co do ogólnopolskiej akcji serwisowej naszych aut ZANIM wadliwa część ulegnie awarii, co bezpośrednio może wpłynąć na bezpieczeństwo użytkownika pojazdu.
2) trzeba podpisać list w jak największej ilości właścicieli/ użytkowników pojazdów, aby wiadomo było, że nie jest to problem jednostkowy
3) trzeba także zaznaczyć, że sama SKODA od 27.04.2010 zmieniła produkowaną część na wolną od wad, zostawiając jednak użytkowników samochodów wyprodukowanych przed tą datą - samym sobie, "a nuż problem wystąpi dopiero po gwarancji?".
4) Dobrze by było opisać przypadki, gdzie część ta już uległa awarii i jak do tematu podeszła SAP.
Dlatego zwracam się do kolegów biegłych w różnej maści pismach, aby stworzyli takowe.
Rzecznik z dużym optymizmem wypowiedział się na temat przypadków, w których takie "wpłynięcie" Prezesa UOKiK na decyzje producentów/ importerów aut zakończyło się ogólnokrajowymi akcjami serwisowymi.
W każdym razie - trzeba spróbować i w żadnym wypadku nie olewać tematu!
Koledzy - nie dajmy się dymać SAPowi!
Pozdrawiam!
W związku z tym, co dzieje się w sprawie wadliwych napinaczy rozrządu w naszych Skodach, jako posiadacz Superba II z grudnia 2009, czyli sprzed zmiany napinaczy, postanowiłem zadzwonić do Rzecznika Konsumentów w Częstochowie i zapytać go, co można z tym tematem zrobić.
1) należy wystosować list do Prezesa UOKiK w celu wpłynięcia na decyzję SAP co do ogólnopolskiej akcji serwisowej naszych aut ZANIM wadliwa część ulegnie awarii, co bezpośrednio może wpłynąć na bezpieczeństwo użytkownika pojazdu.
2) trzeba podpisać list w jak największej ilości właścicieli/ użytkowników pojazdów, aby wiadomo było, że nie jest to problem jednostkowy
3) trzeba także zaznaczyć, że sama SKODA od 27.04.2010 zmieniła produkowaną część na wolną od wad, zostawiając jednak użytkowników samochodów wyprodukowanych przed tą datą - samym sobie, "a nuż problem wystąpi dopiero po gwarancji?".
4) Dobrze by było opisać przypadki, gdzie część ta już uległa awarii i jak do tematu podeszła SAP.
Dlatego zwracam się do kolegów biegłych w różnej maści pismach, aby stworzyli takowe.
Rzecznik z dużym optymizmem wypowiedział się na temat przypadków, w których takie "wpłynięcie" Prezesa UOKiK na decyzje producentów/ importerów aut zakończyło się ogólnokrajowymi akcjami serwisowymi.
W każdym razie - trzeba spróbować i w żadnym wypadku nie olewać tematu!
Koledzy - nie dajmy się dymać SAPowi!
Pozdrawiam!
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z napinaczami w 1.8TSI
No... trzeba przyznać, że jak na pierwszy post, to całkiem ładne podsumowanie (Koledzy...)
jest tylko mały problem... w tym wątku nie wypowiedział się jeszcze nikt, kto osobiście doświadczył usterki napinacza.
jest tylko mały problem... w tym wątku nie wypowiedział się jeszcze nikt, kto osobiście doświadczył usterki napinacza.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór