S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
Hej Panie i Panowie,
Postanowiłem opisać swoją historię bo podejrzewam, że wielu z Was również stosuje śruby antykradzieżowe w naszym pięknym i "bezpiecznym" kraju.
Dość dużo jeżdżę i w związku z produktami drogo-podobnymi, które masowo występują w naszym kraju niestety na felgach 17' i niskim profilu niemożliwym, albo dla mnie niemożliwym jest nie uszkodzić opony.
Mnie to przydarzyło się w ostatnich 2 miesiącach 3 krotnie. Okoliczności nie będę podawać aby nie zanudzać - w żadnej nie zawiniłem, dziury, dziury i jeszcze raz dziury...
Postanowiłem przesiąść się z 17' 225/45/17 na 205/55/16 - uczyniłem to w zeszłym tygodniu zajeżdżając do Norauto. Kupiłem komplet felg aluminiowych i 4 opony Nokian WGR 2. Ponieważ nasze oryginalne szpilki Skody są za krótkie (w nowych felgach 6 obrotów, a powinno być minimum 8) zakupiłem produkt ponoć Angielski, który fabrycznie stosuje również Toyota i jest 'bardzo polecany'.
Śruby antykradzieżowe kosztowały 139 PLN, więc nie jest to jakiś nie wiadomo jaki wydatek, ale....
W komplecie jest tylko 1 nakładka do odkręcania, której NIE WOLNO dokręcać i odkręcać przy użyciu pistoletów pneumatycznych, co jest wyraźnie zaznaczone w instrukcji, niestety ta wiedza nie jest widać znana wszystkim, bo serwis przykręcał pneumatem!.
Dziś jakiś miły sąsiad, albo po prostu gówniarz nie mający nic do roboty potraktował na boku nożem moja oponę. Trudno, klucz w dłoń i heja. No właśnie... Biorę nakładkę do odkręcania w dłoń, a tam wewnątrz kompletnie starta choinka, którą się wkłada w szpilkę. Pojechałem z nakładką do Norauto, popatrzyli pokręcili ze zrozumieniem głową i poinformowali mnie, że nie mają takiej drugiej bo każda jest UNIKALNA.
17.30, pracują do 18, a ja jutro i przez cały tydzień mam auto koniecznie niezbędne do pracy...
Konkluzja - spawarka, spawanie na nowej feldze trzpienia od szpilki i wykręcanie. Udało się i mogę założyć zapas, a info co do nakładki będę mieć najwcześniej we wtorek, bo wtedy da radę już mieć jakiś konkret.
Reasumując - jeżdżę na zapasie i jeśli ktoś przebije mi zapas, albo ja sam wjadę w dziurę to jeszcze ok, ale jeśli którekolwiek z pozostałych kół, to pozostaje laweta, albo spawarka i powtórka z rozrywki....
Jeśli ktokolwiek z Was będzie mieć taką sytuację po kupnie śrub antykradzieżowych, zwracajcie na to uwagę - ja teraz na pewno będę podwójnie...
Postanowiłem opisać swoją historię bo podejrzewam, że wielu z Was również stosuje śruby antykradzieżowe w naszym pięknym i "bezpiecznym" kraju.
Dość dużo jeżdżę i w związku z produktami drogo-podobnymi, które masowo występują w naszym kraju niestety na felgach 17' i niskim profilu niemożliwym, albo dla mnie niemożliwym jest nie uszkodzić opony.
Mnie to przydarzyło się w ostatnich 2 miesiącach 3 krotnie. Okoliczności nie będę podawać aby nie zanudzać - w żadnej nie zawiniłem, dziury, dziury i jeszcze raz dziury...
Postanowiłem przesiąść się z 17' 225/45/17 na 205/55/16 - uczyniłem to w zeszłym tygodniu zajeżdżając do Norauto. Kupiłem komplet felg aluminiowych i 4 opony Nokian WGR 2. Ponieważ nasze oryginalne szpilki Skody są za krótkie (w nowych felgach 6 obrotów, a powinno być minimum 8) zakupiłem produkt ponoć Angielski, który fabrycznie stosuje również Toyota i jest 'bardzo polecany'.
Śruby antykradzieżowe kosztowały 139 PLN, więc nie jest to jakiś nie wiadomo jaki wydatek, ale....
W komplecie jest tylko 1 nakładka do odkręcania, której NIE WOLNO dokręcać i odkręcać przy użyciu pistoletów pneumatycznych, co jest wyraźnie zaznaczone w instrukcji, niestety ta wiedza nie jest widać znana wszystkim, bo serwis przykręcał pneumatem!.
Dziś jakiś miły sąsiad, albo po prostu gówniarz nie mający nic do roboty potraktował na boku nożem moja oponę. Trudno, klucz w dłoń i heja. No właśnie... Biorę nakładkę do odkręcania w dłoń, a tam wewnątrz kompletnie starta choinka, którą się wkłada w szpilkę. Pojechałem z nakładką do Norauto, popatrzyli pokręcili ze zrozumieniem głową i poinformowali mnie, że nie mają takiej drugiej bo każda jest UNIKALNA.
17.30, pracują do 18, a ja jutro i przez cały tydzień mam auto koniecznie niezbędne do pracy...
Konkluzja - spawarka, spawanie na nowej feldze trzpienia od szpilki i wykręcanie. Udało się i mogę założyć zapas, a info co do nakładki będę mieć najwcześniej we wtorek, bo wtedy da radę już mieć jakiś konkret.
Reasumując - jeżdżę na zapasie i jeśli ktoś przebije mi zapas, albo ja sam wjadę w dziurę to jeszcze ok, ale jeśli którekolwiek z pozostałych kół, to pozostaje laweta, albo spawarka i powtórka z rozrywki....
Jeśli ktokolwiek z Was będzie mieć taką sytuację po kupnie śrub antykradzieżowych, zwracajcie na to uwagę - ja teraz na pewno będę podwójnie...
-
- Zasłużony
- Posty: 396
- Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
też miałem kiedyś przeboje i z antykradzieżowymi i z normalnymi też.
Teraz mam normalne śruby, a w bagażniku porządny krzyżak, bo te klucze "L" to z kolei potrafią łebki śrub obmielić.
Teraz mam normalne śruby, a w bagażniku porządny krzyżak, bo te klucze "L" to z kolei potrafią łebki śrub obmielić.
S3 L&K
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
dlatego warto kupic po prostu stalowki do dobre zabezpiecznia, w octavii mechanicy przykrecili pneumatem tak wszystkie sruby ze nie dalo sie ich zdjac i trzeba bylo spawac (felgi przynajmniej nie szkoda)
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
-
- Zasłużony
- Posty: 396
- Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
dobrze jeszcze psikać śruby smarem czy innym wd-40 przed wkręceniem. Nie zapiekają się.
S3 L&K
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
wd40 to nie jest dobry pomysl psikac przed przykreceniem, ale smarem juz lepiej.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2010, o 16:32
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wwa
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
Z tego co wiem śruba pracuje na tarcie więc stosowanie smaru to chyba nie najlepszy pomysł
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
jest specjalny smar miedziowy przeznaczony do pracy w wysokich temp. dostepny w nor-auto.. rewelacja
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- allsop
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 17:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Tychy
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
ja na szczęście sam zawsze robię sobie śruby i jak na razie nie miałem problemu z odkręcaniem.
mało tego, miałem już dwie próby kradzieży felg i każda ze śrub okazała się nie do przejścia.
mało tego, miałem już dwie próby kradzieży felg i każda ze śrub okazała się nie do przejścia.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 14 lis 2010, o 16:32
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Wwa
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
allsop, A jakie masz śruby? Pytam z ciekawości. Warto wiedzieć co się sprawdza
- allsop
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 sty 2011, o 17:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Tychy
Re: S2 - śruby anty kradzieżowe - ostrzeżenie
Witam, w nissanie miałem nakrętki które zmodyfikowałem w taki sposób, że możliwe było jedynie dokręcenie nakrętki, natomiast odkręcanie musiało nastąpić tylko i wyłącznie poprzez klucz "negatywowy". W przeciwnym wypadku wszelkie klucze się ześlizgiwały.
Najlepiej sprawdzają się nieregularne i owalne ksztaly.
Nissana sprzedalem wiec jak znajde plik acada to wrzuce.
Najlepiej sprawdzają się nieregularne i owalne ksztaly.
Nissana sprzedalem wiec jak znajde plik acada to wrzuce.