Czujnik zużycia klocka z przodu.
Czujnik zużycia klocka z przodu.
X
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, o 19:16 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
Zazwyczaj jest jeden wspólny czujnik.
Tak bynajmniej wynika z mojej wiedzy.
Astra, Fabia, Mondeo, Focus, BMW ser. 3, chyba Octavia też...
Tak bynajmniej wynika z mojej wiedzy.
Astra, Fabia, Mondeo, Focus, BMW ser. 3, chyba Octavia też...
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Czujnik zużycia klocka z przodu.
Producenci oszczędzają na wszystkim. Niestety to z której strony klocki się zużywają bardziej, jest dość losowe. Kiedyś jeździłem fiatem Uno i miałem przypadek, że po założeniu nowych tarcz i klocków (ori, serwis) i po przejechaniu niecałych 10kkm, okazało się, że coś chrobocze. W Aso pokazali mi zużyty do zera jeden z klocków w prawym przednim kole, a pozostałe 3 szt. wyglądały jak nowki. Odpowiedź serwisu - TTTM
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
X
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, o 19:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
Przy sprawnym układzie hamulcowym, różnica na koniec wynosi nie więcej niż 1mm. Można poprosić o wykres z ścieżki diagnostycznej i porównać wykresy z każdego koła.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
X
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, o 19:17 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KOL
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
czujnik jest tylko w lewym kole
ja słyszałem , że mi coś przy hamowaniu tarło, zbagatelizowałem ( brak czasu ) , żeby podjechać i sprawdzić
diagnoza - brak klocka z prawej strony , tarcze do wymiany
ja słyszałem , że mi coś przy hamowaniu tarło, zbagatelizowałem ( brak czasu ) , żeby podjechać i sprawdzić
diagnoza - brak klocka z prawej strony , tarcze do wymiany
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
Zużyty klocek zewnetrzny świadczy o niedbijajacym zacisku na prowadnicach. Często ma to miejsce po niewłaściwej wymianie klocków (90% warsztatów). Nie wspominając już o kiepskich żeliwnych zaciskach ate, które pamiętają lata osiemdziesiate, ulega to szybkiej korozji, szczególnie jak myte na myjniach mocnym kwasem.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
niestety...
ten typ zacisków jakie mamy (nie tylko my) wymaga czyszczenia i smarowania co pół roku
wtedy zużycie jest równomierne
TTTM
ten typ zacisków jakie mamy (nie tylko my) wymaga czyszczenia i smarowania co pół roku
wtedy zużycie jest równomierne
TTTM
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
nie narzekajcie tak na te hamulce. W porównaniu do wielu innych ori są super. w Outlanderze nieco lżejszym od S2 przy tym przebiegu zmieniałem już drugie klocki przód, tarcze przód i klocki tył. A w S2 jeszcze nawet pierwszych przednich klocków nie zjechałem i prawdopodobnie jeszcze na ok. 20kkm wystarczą. Zaciski - przy każdym myciu jadę po nich równo myjką, aby wypłukać pył, sól itp. jak będę wymieniał klocki to je przesmaruję. Na razie nie widzę potrzeby - biorą równo co widać również po tarczach.
Re: Czujnik zużycia klocka z przodu.
Nie ma co narzekać, ale...
jest porównywalne z VC... i dużo gorsze niż Fordowskie Motorcrafty czy Toykowe.
jest porównywalne z VC... i dużo gorsze niż Fordowskie Motorcrafty czy Toykowe.