Duke engine

Nowości, fakty, ciekawostki. Dyskusje na temat artykułów i informacji prasowych publikowanych w sieci. Nie tylko o Superb'ie
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5812
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Duke engine

Post autor: pab567 »

https://www.youtube.com/watch?v=c19kn3drdFU

Ciekawe... bardzo ciekawe...
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Duke engine

Post autor: RemekS »

Fajna koncepcja, ale zastanawiam się nad awaryjnością (dodatkowy element rotujący tłokami). Wyższa sprawność przy mniejszych gabarytach, a co za tym idzie niższej wadze dobrze wróży :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Duke engine

Post autor: bogge »

Do tego dochodzi jeszcze lobby paliwowe, które zadba o to aby taki silnik szybko nie wszedł do produkcji, no bo skoro będzie dość znacznie mniej spalać...

Tak czy inaczej, jeszcze dużo wody w Wiśle, Tamizie, czy też innej Waikato river w Nowej Zelandii upłynie, zanim znajdzie się w produkcji wielkoseryjnej. Ostatnie wpisy na stronie internetowej firmy sięgają 2011 roku, więc na razie to i tak tylko nauka i inżynieria, choć testy Mahle wyglądają dość ciekawie.

P.S.
RemekS, a w aktualnych silnikach to nie ma się co psuć? Niech robią nowe ku chwale Nm i KM! ;)
Awatar użytkownika
forrestas
Posty: 220
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:34
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Duke engine

Post autor: forrestas »

@bogge - wydaje mi się, że RemekS'owi chodziło o to żeby nie podzielił losu silnka Wankla :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Duke engine

Post autor: szms »

akurat w przypadku Wanka lobby paliwowe byłoby jak najbardziej "za" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Duke engine

Post autor: RemekS »

forrestas pisze:@bogge - wydaje mi się, że RemekS'owi chodziło o to żeby nie podzielił losu silnka Wankla :)
Nie, nie o Wankla;) Nie jestem inżynierem i może przesadzam (lub poprostu się nie znam), ale to coś, co odpowiada za ruch rotacyjny 5 tlokow, ze względu na dość skomplikowany sposób poruszania się, może się sypać. Ale tak jak pisałem, nie jestem inżynierem.
W "zwykłych" silnikach, tłok w cylindrze wykonuje ruch posuwisty obrotowy, więc ryzyko awarii jest chyba jednak mniejsze.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ