https://www.youtube.com/watch?v=c19kn3drdFU
Ciekawe... bardzo ciekawe...
Duke engine
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Duke engine
Fajna koncepcja, ale zastanawiam się nad awaryjnością (dodatkowy element rotujący tłokami). Wyższa sprawność przy mniejszych gabarytach, a co za tym idzie niższej wadze dobrze wróży
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Duke engine
Do tego dochodzi jeszcze lobby paliwowe, które zadba o to aby taki silnik szybko nie wszedł do produkcji, no bo skoro będzie dość znacznie mniej spalać...
Tak czy inaczej, jeszcze dużo wody w Wiśle, Tamizie, czy też innej Waikato river w Nowej Zelandii upłynie, zanim znajdzie się w produkcji wielkoseryjnej. Ostatnie wpisy na stronie internetowej firmy sięgają 2011 roku, więc na razie to i tak tylko nauka i inżynieria, choć testy Mahle wyglądają dość ciekawie.
P.S.
RemekS, a w aktualnych silnikach to nie ma się co psuć? Niech robią nowe ku chwale Nm i KM!
Tak czy inaczej, jeszcze dużo wody w Wiśle, Tamizie, czy też innej Waikato river w Nowej Zelandii upłynie, zanim znajdzie się w produkcji wielkoseryjnej. Ostatnie wpisy na stronie internetowej firmy sięgają 2011 roku, więc na razie to i tak tylko nauka i inżynieria, choć testy Mahle wyglądają dość ciekawie.
P.S.
RemekS, a w aktualnych silnikach to nie ma się co psuć? Niech robią nowe ku chwale Nm i KM!
- forrestas
- Posty: 220
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:34
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: wielkopolskie
Re: Duke engine
@bogge - wydaje mi się, że RemekS'owi chodziło o to żeby nie podzielił losu silnka Wankla
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Duke engine
Nie, nie o Wankla;) Nie jestem inżynierem i może przesadzam (lub poprostu się nie znam), ale to coś, co odpowiada za ruch rotacyjny 5 tlokow, ze względu na dość skomplikowany sposób poruszania się, może się sypać. Ale tak jak pisałem, nie jestem inżynierem.forrestas pisze:@bogge - wydaje mi się, że RemekS'owi chodziło o to żeby nie podzielił losu silnka Wankla
W "zwykłych" silnikach, tłok w cylindrze wykonuje ruch posuwisty obrotowy, więc ryzyko awarii jest chyba jednak mniejsze.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka