1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
- olo19764
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
- Imię: Olek
- Lokalizacja: Opole
1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Witam kolegow mam Problem z silnikiem,mianowicie na wolnych obrotach czuje minimalne lekkie drgania na karoserii( wyczowalne np. przy otwartych drzwiach kladac na nich reke.Auto to Skoda Superb kombi 1.9TDI.Posiadam rowniez octavie 2 z tym samym silnikiem 77Kw 105Ps ale z innym oznaczeniem siklnika BKC moc fabrycznie ta sama 105Ps dlatego mam dokladne porownanie.I w octavi zadne wibracje silnika nie wystepuja.Jest rowniez wyczuwalne przy przyspieszaniu do 1500obr. drzenie kierownicy obojetnie na jakim biegu powyzej drzenie kierownicy ustepuje.W serwisie komputer nie wykazuje zadnych bledow a Pan mi powiedzial,ze widocznie ten typ tak ma tragedia...Polecil mi rowniez przejechac sie taka sama superb z takim samym silnikiem niestety graniczy to z cudem poniewaz w wiekszosci wystepuja silniki 2.0TDI a moj byl produkowany tylko przez rok chyba 2010.03 do 2011.04
Moze ktos z kolegow przerabial podobny Problem z tym silnikiem BXE
Moze ktos z kolegow przerabial podobny Problem z tym silnikiem BXE
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Jeżeli drżenie występuje przy konkretnym zakresie obrotów i jest niezależne od jazdy (różne biegi, to ja szukalbym przyczyny w amortyzacji silnika/skrzyni biegów. Sprawdź poduszki itp.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Ja mam taki silnik i nic mi nie drga (ponad normę), silnik jest na tyle dobrze znany, że jakiś ogarnięty mechanik powinien wiedzieć od czego zacząć szukanie przyczyn.olo19764 pisze: Moze ktos z kolegow przerabial podobny Problem z tym silnikiem BXE
Stuków nie słychać?
- olo19764
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
- Imię: Olek
- Lokalizacja: Opole
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Stukow nie ma a z ogarnietym mechanikiem jest ciezko ASO Lellek doradzil mi juz (czytaj wczesniej).
Auto ma przejechane 124tys i niespelna 4 lata.Odrazu napisze,ze Kolo dwumasowe napewno jest ok testowalem tak jak sie nie zaleca ale to skuteczne rozwiazanie 5 bieg 8oKm/h i podloga nic nie telepie szarpie itd.
Moze umie ktos polecic ogarnietego mechanika a nie takiego co po wymienia wszystko co sie da metoda prob i bledow a mi wystawi rachunek z kosmosu na koniec
Auto ma przejechane 124tys i niespelna 4 lata.Odrazu napisze,ze Kolo dwumasowe napewno jest ok testowalem tak jak sie nie zaleca ale to skuteczne rozwiazanie 5 bieg 8oKm/h i podloga nic nie telepie szarpie itd.
Moze umie ktos polecic ogarnietego mechanika a nie takiego co po wymienia wszystko co sie da metoda prob i bledow a mi wystawi rachunek z kosmosu na koniec
- olo19764
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
- Imię: Olek
- Lokalizacja: Opole
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Nie sa to jakies straszne wibracje ale nie pozwalaja mi sie cieszyc radoscia z jazdy gdyby nie to ze moja octavia tego nie ma to bym sie nie czepial.
- szymi81
- Posty: 459
- Rejestracja: 8 cze 2011, o 21:21
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: seria
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Napisz najpierw jaka lokalizacja?
Wydaje mi się, że pierwszy trop z poduszkami, jak pisał kolega powyżej jest słuszny.
Wydaje mi się, że pierwszy trop z poduszkami, jak pisał kolega powyżej jest słuszny.
- olo19764
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
- Imię: Olek
- Lokalizacja: Opole
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Czesc jestem z Opola ale narazie poza jego granicami.Opole to moje rodzinne miasto
Poprawie w ustawieniach
Poprawie w ustawieniach
- olo19764
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
- Imię: Olek
- Lokalizacja: Opole
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
RemekS pisze:Jeżeli drżenie występuje przy konkretnym zakresie obrotów i jest niezależne od jazdy (różne biegi, to ja szukalbym przyczyny w amortyzacji silnika/skrzyni biegów. Sprawdź poduszki itp.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Drganie wystepuja rowniez na postoju tzn. na wolnych obrotach tj. pisalem wczesniej po 1500obr problem znika na wolnych silnik nie jest obciazony moze rzeczywiscie posprawdzam poduszki ale w prawie nowym aucie(ma 4lata)
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Mialem ten silnik 1.9tdi bxe w octavia 2 oraz vw golf mk5. Pierwszy model mial drgania od momentu wyjechania z salonu, ktore ustawaly na paliwie zimowym oraz... na kilka tys. km po dodaniu uszlachetniacza do pelnego baku.
Golf jezdzil w cieplym klimacie, gdzie nie ma zim, wiec drgania wystepowaly caly rok, takie jakby wibracje poprzeczne.
To nic strasznego, bo tak wlasnie dziala silnik 1.9tdi bxe, szczegolnie jesli samochod jest nieco pochylony. Z tym musisz sie oswoic, nie swiadczy to ani o wadach ani o zaletach tego motoru.
Na vortex.com pisza, ze to wina niechlujnie napisanego oprogramowania do tego silnika I w kilku krajach o dojrzalej demokracji, gdzie respektuje sie prawa klienta przed zakupem, w jego trakcie, a szczegolnie po transakcji, byla przeprowadzona akcja serwisowa polegajaca na przeprogramowaniu mapy wtryskow.
Nie masz sie czym przejmowac, o ile nie ma innych objawow. Skoda przejechalem 150kkm, a golfem ponad 220kkm I do tej czkawki przyzwyczailem sie.
1.9 tdi bxe, to taki wol roboczy: kuktura pracy znikoma, klekot, wibracje, ale ma jedna znakomita zalete - malo spala, a przy tym jest w miare dynamiczny i tani w serwisowaniu.
Dlatego ciesz sie samochidem, a naprawy zostaw mechanikom, bo oni od tego sa I naprawy, to ich problem, no chyba, ze przyzwyczailes ich do tego, ze podajesz im klucze I sprawdzasz czy dokrecaja odpowiednim momentem
Sent from my GT-P5113 using Tapatalk
Golf jezdzil w cieplym klimacie, gdzie nie ma zim, wiec drgania wystepowaly caly rok, takie jakby wibracje poprzeczne.
To nic strasznego, bo tak wlasnie dziala silnik 1.9tdi bxe, szczegolnie jesli samochod jest nieco pochylony. Z tym musisz sie oswoic, nie swiadczy to ani o wadach ani o zaletach tego motoru.
Na vortex.com pisza, ze to wina niechlujnie napisanego oprogramowania do tego silnika I w kilku krajach o dojrzalej demokracji, gdzie respektuje sie prawa klienta przed zakupem, w jego trakcie, a szczegolnie po transakcji, byla przeprowadzona akcja serwisowa polegajaca na przeprogramowaniu mapy wtryskow.
Nie masz sie czym przejmowac, o ile nie ma innych objawow. Skoda przejechalem 150kkm, a golfem ponad 220kkm I do tej czkawki przyzwyczailem sie.
1.9 tdi bxe, to taki wol roboczy: kuktura pracy znikoma, klekot, wibracje, ale ma jedna znakomita zalete - malo spala, a przy tym jest w miare dynamiczny i tani w serwisowaniu.
Dlatego ciesz sie samochidem, a naprawy zostaw mechanikom, bo oni od tego sa I naprawy, to ich problem, no chyba, ze przyzwyczailes ich do tego, ze podajesz im klucze I sprawdzasz czy dokrecaja odpowiednim momentem
Sent from my GT-P5113 using Tapatalk
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2014, o 15:03 przez Etranger, łącznie zmieniany 2 razy.
.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Swoja droga 1.9 tdi bxe ma inna bardziej denerwujaca przypadlosc, tzw. Czkawka potencjometru przyspieszenia.
Objawia sie ona naglym zanikiem mocy w momencie naciskania na pedal przyspieszenia I jego powrotem po sekundzie. To nieprzyjemne doswiadczenie utraty kontroli nad pojazdem.
Po czesci wyeliminowalem go tankujac najlepszy olej napedowy, ale I tak co jakis czas czkawka wracala.
O tej wadzie BXE napisano wiele referatow I z tym tez trzeba jakos zyc. BXE to nie jest jakies najwieksze osiagniecie germanskiej mysli naukowo-technicznej. Mam wrazenie, jakby stara ekipa zajela sie konstrukcja silnikow na szynie common rail, a te ostatnie modele na pompowtryskiwaczach pozostawiono stazystom
Jak juz pisalem BXE, to tani w utrzymaniu wol roboczy, ale nie oczekuj po nim aksamitnej pracy. Dziwie sie tylko, ze skoda zgodzila sie zainstalowac ten motor w swoim flagowym modelu.
Sent from my GT-P5113 using Tapatalk
Objawia sie ona naglym zanikiem mocy w momencie naciskania na pedal przyspieszenia I jego powrotem po sekundzie. To nieprzyjemne doswiadczenie utraty kontroli nad pojazdem.
Po czesci wyeliminowalem go tankujac najlepszy olej napedowy, ale I tak co jakis czas czkawka wracala.
O tej wadzie BXE napisano wiele referatow I z tym tez trzeba jakos zyc. BXE to nie jest jakies najwieksze osiagniecie germanskiej mysli naukowo-technicznej. Mam wrazenie, jakby stara ekipa zajela sie konstrukcja silnikow na szynie common rail, a te ostatnie modele na pompowtryskiwaczach pozostawiono stazystom
Jak juz pisalem BXE, to tani w utrzymaniu wol roboczy, ale nie oczekuj po nim aksamitnej pracy. Dziwie sie tylko, ze skoda zgodzila sie zainstalowac ten motor w swoim flagowym modelu.
Sent from my GT-P5113 using Tapatalk
.
- olo19764
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
- Imię: Olek
- Lokalizacja: Opole
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Etranger dzieki za maly wyklad a co do dynamiki to mam 140 kucykow i nie powala mnie to na kolana.(robilem w Katowicach w Dynosoft na Forum wszyscy polecali "Aligatora".Tu znowu plusy dla octavi ona jezdzi jak wsciekly pies a superb jak grzeczny piesek.Co de ekonomii to sie zgodze.Ja ja tylko kupilem bo wymiata wszystkie auta w swojej klasie pod wzgledem miejsca i pojemnosci bagaznika.Po 2 mam octavie 2 1.9 tyle,ze BKC i zniuej jestem mega zadowolony.Gdyby superb mial taka dynamike co octavka to bym przelknal wibracje ale niestety tak nie jest.Sprawdzalem,ze superb jest ciezszy o 165kg ale az tak na dynamike nie powinno to wplywac.Dodam jeszcze,ze oba auta nie Maja DPF-a.A moze sprobowac pojechac do kogos co by poprawil to mape wtryskow ja lubie jak wszystko gra i buczy .
Dzieki jeszcze raz za odpowiedz moze jeszcze ktos ma jakies sugestie
Dzieki jeszcze raz za odpowiedz moze jeszcze ktos ma jakies sugestie
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Proszę bardzo.
Na dynamikę wpływa też f(cx) - współczynnik oporu powietrza.
Nie wiem, czy jeździłeś wcześniej "japońskimi diesel'ami", ale tam 150KM jest znacznie więcej warte niż "germańskie" 170 KM. Ten superb, którym teraz jeżdżę osiąga moc 170KM, ale z racji oporów, masy oraz rozłożenia momentu obrotowego nie jest to żaden demon prędkości, a raczej samochód do spokojnej, komfortowej jazdy. Łatwo przyspiesza na każdym biegu, ale kiedy porównuję go do subaru outback (150KM) albo hondy accord (150KM), to mam wrażenie, że Superb jest ociężałym starcem bez finezji i polotu, ale to samochód do innych zastosowań budowany w oparciu o inną filozofię.
Pozdrowienia.
Na dynamikę wpływa też f(cx) - współczynnik oporu powietrza.
Nie wiem, czy jeździłeś wcześniej "japońskimi diesel'ami", ale tam 150KM jest znacznie więcej warte niż "germańskie" 170 KM. Ten superb, którym teraz jeżdżę osiąga moc 170KM, ale z racji oporów, masy oraz rozłożenia momentu obrotowego nie jest to żaden demon prędkości, a raczej samochód do spokojnej, komfortowej jazdy. Łatwo przyspiesza na każdym biegu, ale kiedy porównuję go do subaru outback (150KM) albo hondy accord (150KM), to mam wrażenie, że Superb jest ociężałym starcem bez finezji i polotu, ale to samochód do innych zastosowań budowany w oparciu o inną filozofię.
Pozdrowienia.
.
- olo19764
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 kwie 2014, o 19:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 140,8KM 303,9Nm
- Imię: Olek
- Lokalizacja: Opole
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Jak to mam rozumiec octavia ma lepszy wspolczynnik oporu powietrza od superba?
Nie wiem musze porownac z innym autem a bede mial taka mozliwosc dzieki uprzejmosci kolegi szymi81.Koniec koncow zastosuje sie do rady ASO "przejazdzka takim samym autem dla porownania" ja mam 140,8KM i 303,9Nm a kolega 143KM i 308Nm ba robilismy u tego samego tunera:) mysle,ze jest to porownywalne.
Ja mam wrazenie,ze nie ciagnie mi od dolu ale to porownam w niedalekiej przyszlosci live
A moze tak ma byc????????????
Nie wiem musze porownac z innym autem a bede mial taka mozliwosc dzieki uprzejmosci kolegi szymi81.Koniec koncow zastosuje sie do rady ASO "przejazdzka takim samym autem dla porownania" ja mam 140,8KM i 303,9Nm a kolega 143KM i 308Nm ba robilismy u tego samego tunera:) mysle,ze jest to porownywalne.
Ja mam wrazenie,ze nie ciagnie mi od dolu ale to porownam w niedalekiej przyszlosci live
A moze tak ma byc????????????
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Ja też powtórzę za przedmówcami: sprawdź poduszki pod silnikiem
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: 1.9TDI 77KW 105Ps BXE drgania,wibracja
Sprawdz tez polskie forum skoda octavia, tam przerabiali ten temat, rowniez pod katem poduszek I do zadnych miarodajnych wnioskow nie doszli.
Zaufalbym tutaj vortex, ten silnik po prostu jest niechlujnie zaprogramowany I niezaleznie od tego, czy napedza skode czy vw, to zawsze wpada w wibracje.
A nie odczuwasz czkawki pedalu przyspieszenia?
Sent from my GT-P5113 using Tapatalk
Zaufalbym tutaj vortex, ten silnik po prostu jest niechlujnie zaprogramowany I niezaleznie od tego, czy napedza skode czy vw, to zawsze wpada w wibracje.
A nie odczuwasz czkawki pedalu przyspieszenia?
Sent from my GT-P5113 using Tapatalk
.