tarcze i klocki

Adam1003
Posty: 68
Rejestracja: 21 mar 2015, o 13:20
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: tarcze i klocki

Post autor: Adam1003 »

igorw pisze:Kolego jałowa ta dyskusja się robi skoro ja mówię co zrobiłem w moim aucie za moje pieniądze a Ty że niemożliwe. Tu na tym forum jest wątek o tych klockach że piszczą, i u mnie piszczały. Wymieniłem prawie nowe tarcze, szlag mnie trafił bo na szybko nie miałem kiedy ściągnąć takich samych tylko założyłem nacinane ATE. Klocki wymieniłem na inne i odpukać wszystko jest ok. Więc nie pisz proszę że to niemożliwe oki?

Jak jeszcze raz będziesz miał problem z piszczeniem markowych klocków to zapraszam do nas, jeżeli sobie nie poradzimy z nim to oczywiście zwrot wszelkich kosztów ;) Nie szedł bym w zaparte gdybym nie wiedział o czym mówię, takich przypadków jak Twój przerobiliśmy tysiące także wiem o czym mówię ;)
igorw
Posty: 168
Rejestracja: 11 sie 2014, o 10:37
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Igor
Lokalizacja: Warszawa

Re: tarcze i klocki

Post autor: igorw »

Adam1003 pisze:takich przypadków jak Twój przerobiliśmy tysiące także wiem o czym mówię ;)
A czyli jednak się wichrują??? :lol:
Rozumiem, że reprezentujesz jakiś sklep? Może Ferodo sprzedajesz właśnie że tak ich bronisz? No ciekawy jestem co robicie jak piszczą klocki, weź tu napisz bo ciekawy jestem, może inni koledzy też skorzystają?
Adam1003
Posty: 68
Rejestracja: 21 mar 2015, o 13:20
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: tarcze i klocki

Post autor: Adam1003 »

igorw pisze: A czyli jednak się wichrują??? :lol:
Rozumiem, że reprezentujesz jakiś sklep? Może Ferodo sprzedajesz właśnie że tak ich bronisz? No ciekawy jestem co robicie jak piszczą klocki, weź tu napisz bo ciekawy jestem, może inni koledzy też skorzystają?
Pisałeś o piszczących klockach i na to też odpowiedziałem ;)

Poczytaj troszkę w internecie to dowiesz się, że klocki Ferodo to najwyższa półka na rynku, swoją drogą jestem ciekaw, jakiej firmy klocki uważasz za dobre ?

Co do piszczenia to odpowiedz mi tylko na jedno - występowało przy mocnym hamowaniu czy przy delikatnym ?
bulletproof19
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, o 15:07
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Białystok

Re: tarcze i klocki

Post autor: bulletproof19 »

Przy wymianie tarcz i klocków na osi tylnej należy zwrócić uwagę na jakieś czujniki?
Adam1003
Posty: 68
Rejestracja: 21 mar 2015, o 13:20
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: tarcze i klocki

Post autor: Adam1003 »

Nie, tył nie ma czujników ;)
igorw
Posty: 168
Rejestracja: 11 sie 2014, o 10:37
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Igor
Lokalizacja: Warszawa

Re: tarcze i klocki

Post autor: igorw »

Adam1003 pisze:Poczytaj troszkę w internecie to dowiesz się, że klocki Ferodo to najwyższa półka na rynku, swoją drogą jestem ciekaw, jakiej firmy klocki uważasz za dobre ?
Każde inne :geek: .
W warsztacie u znajomych (wprawdzie robią przede wszystkim BMW) stwierdzili że już od dawna nie montuje tego producenta bo się zawiedli i każdemu odradzają.
Adam1003 pisze:Co do piszczenia to odpowiedz mi tylko na jedno - występowało przy mocnym hamowaniu czy przy delikatnym ?
Delikatnym. Czekam na teorię co pogięło tarcze, chętnie się czegoś nauczę - i to akurat serio piszę. Tylko sceptyczny jestem. Jakbyś jeszcze wyjaśnił dlaczego inne klocki na tarczach Zimmermanna (zostały z tyłu) nie powodują takiego wichrowania.
Adam1003
Posty: 68
Rejestracja: 21 mar 2015, o 13:20
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: tarcze i klocki

Post autor: Adam1003 »

igorw pisze:Każde inne :geek: .
W warsztacie u znajomych (wprawdzie robią przede wszystkim BMW) stwierdzili że już od dawna nie montuje tego producenta bo się zawiedli i każdemu odradzają.
No ale nie odpowiesz mi konkretnie w końcu jakie są dobre czy co montują znajomi w warsztacie ? :mrgreen:
igorw pisze: Delikatnym. Czekam na teorię co pogięło tarcze, chętnie się czegoś nauczę - i to akurat serio piszę. Tylko sceptyczny jestem. Jakbyś jeszcze wyjaśnił dlaczego inne klocki na tarczach Zimmermanna (zostały z tyłu) nie powodują takiego wichrowania.
Czyli powodem był spaprany montaż, pomyśl logicznie - gdyby klocki piszczały o tarcze to im większa prędkość i silniejsze hamowanie tym pisk by był mocniejszy - zgadza się ? A u Ciebie piszczały klocki pracując w jarzmie, które było nieoczyszczone i klocki się tam zacinały, co również powodowało przegrzewanie tarcz i doprowadziło to do bicia na kierownicy. Jeśli nie mam racji to stawiam komplet nowych tarcz i klocków, oczywiście nie Ferodo bo to chińszczyzna, która pada od nieprawidłowego montażu :lol:
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: tarcze i klocki

Post autor: Sebastian_M26 »

Ja na razie przesiadłem się z ferodo premier na textara.
DS2500 nie są mi potrzebne teraz.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: tarcze i klocki

Post autor: kamracik »

Nie znam się, ale czy przypadkiem klocki również nie zaczynają piszczeć po prostu z czasem? Wtedy montaż raczej nie ma wpływu na piszczenie klocków?
Adam1003
Posty: 68
Rejestracja: 21 mar 2015, o 13:20
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: tarcze i klocki

Post autor: Adam1003 »

Sebastian_M26 pisze:Ja na razie przesiadłem się z ferodo premier na textara.
DS2500 nie są mi potrzebne teraz.
Do cywilnej jazdy to czy Ferodo czy Textar czy jeszcze kilka innych marek na poziomie to jedna cholera dlatego nie ma co się trzymać usilnie jednej marki tylko patrzeć co wychodzi korzystniej cenowo ;)
kamracik pisze:Nie znam się, ale czy przypadkiem klocki również nie zaczynają piszczeć po prostu z czasem? Wtedy montaż raczej nie ma wpływu na piszczenie klocków?
Końcówka klocka bardzo często piszczy ale tu nie było mowy, że klocki się kończyły ;)
A druga sprawa to taka, że jak ktoś jeździ mało i np 5 lat na jednych klockach daje rade to oczywiste, że po 2-3 latach mogą zacząć piszczeć bo skoroduje tam wszystko, syfu nałapie i może pojawić się piszczenie, właśnie przy delikatnym hamowaniu/dohamowaniu. Wtedy wystarczy rozebrać, przeczyścić i po problemie ;)
igorw
Posty: 168
Rejestracja: 11 sie 2014, o 10:37
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Igor
Lokalizacja: Warszawa

Re: tarcze i klocki

Post autor: igorw »

Adam1003 pisze:Czyli powodem był spaprany montaż, pomyśl logicznie - gdyby klocki piszczały o tarcze to im większa prędkość i silniejsze hamowanie tym pisk by był mocniejszy - zgadza się ? A u Ciebie piszczały klocki pracując w jarzmie, które było nieoczyszczone i klocki się tam zacinały, co również powodowało przegrzewanie tarcz i doprowadziło to do bicia na kierownicy. Jeśli nie mam racji to stawiam komplet nowych tarcz i klocków, oczywiście nie Ferodo bo to chińszczyzna, która pada od nieprawidłowego montażu :lol:
Nie bardzo mogę się zgodzić: jeśli klocki były zablokowane to chyba piszczałyby również po odpuszczeniu hamulca tak? Bo sytuacja o której piszesz to kiedy klocek dotyka cały czas tarczy? U mnie piszczały przy delikatnym hamowaniu obojętnie czy były rozgrzane czy zimne. Tak czy inaczej nie mają dobrej opinii nie tylko w moim warsztacie.
bulletproof19
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, o 15:07
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Białystok

Re: tarcze i klocki

Post autor: bulletproof19 »

Jakiej wielkości tarcze doradzacie założyć na tył? Nie wiem jaki rozmiar był fabrycznie zamontowany w moim aucie, na obecnych tarczach zostają zardzewiałe paski przy rancie.
Adam1003
Posty: 68
Rejestracja: 21 mar 2015, o 13:20
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: tarcze i klocki

Post autor: Adam1003 »

No nie do końca masz racje, przy delikatnym hamowaniu klocek cały czas pracuje w jarzmie, wtedy masz pisk, jak dociśniesz mocno hamulec to go dociśniesz do tarczy i unieruchomisz względem jarzma, zgadza się ?

Twój warsztat ma prawo mieć opinię jaka im się podoba, prawdy jednak nie zagną i lepszych klocków nie znajdą ;) Spróbuj zamontować komuś np z M5, RS6 czy jakaś mocną Subarką inne klocki niż Ferodo - nie ma opcji żeby wytrzymało ;)
Adam1003
Posty: 68
Rejestracja: 21 mar 2015, o 13:20
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: tarcze i klocki

Post autor: Adam1003 »

bulletproof19 pisze:Jakiej wielkości tarcze doradzacie założyć na tył? Nie wiem jaki rozmiar był fabrycznie zamontowany w moim aucie, na obecnych tarczach zostają zardzewiałe paski przy rancie.
To tak nie działa kolego, taki rozmiar jaki masz taki montujesz ;) Podaj VIN to ustalimy co tam jest.
bulletproof19
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, o 15:07
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Białystok

Re: tarcze i klocki

Post autor: bulletproof19 »

TMBJJ73T5C9017604

Zestaw: tarcze Zimmermann + klocki Ferodo - będzie dobrym wyborem?
ODPOWIEDZ