Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: westberg »

Chcę Wam znowu zawrócić gitarę i zapytać się o kwestię, która zapewne wciąż powraca, a Wy jej macie już powyżej uszu czyli ad nauseam ;o).

Chodzi o to, czy do silników tsi (ze szczególnym uwzględnieniem 1.4 tsi ;o) lać benzynę 95 czy 98? Pytanie uwarunkowane całokształtem eksploatacji silnika, a zwłaszcza kwestii wpływu na jego trwałość w długim okresie czasu.

Przeczytałem masę wątków w internecie ... i jak byłem głupi, tak jestem dalej. Może PT Forumowicze mają bardziej skonkretyzowane i zobiektywizowane pojęcie na tę kwestię?

Kłaniam się nisko.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2014, o 09:19 przez westberg, łącznie zmieniany 1 raz.
whity

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: whity »

Zatankuj Diesel i problemu z tankowaniem juz nie będziesz miał ;)
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: westberg »

whity pisze:Zatankuj Diesel i problemu z tankowaniem juz nie będziesz miał ;)
No, miałem taki odruch przy dystrybutorze (pierwsza benzyna od ośmiu lat), ale się w porę zlefrektowaem.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: Sebastian_M26 »

U mnie na 98 silnik lepiej pracuje powyżej 5tys obr, dlatego ja lubię lać 98.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
koniu1973
Posty: 1414
Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Dęblin

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: koniu1973 »

Wiem, wiem, wątek tyczy benzyny. Ostatnio wyczytałem, iż benzyna 98 to tylko nabijanie większej kasy koncernom... ale tak jak napisał kolega Sebastian_M26 jemu auto chodzi lepiej powyżej 5000 obr/min :) . Jeżeli jeździsz w większości powyżej 5tysięcy lej 98 ;)
Ja swego czasu miałem dylemat - ON zwykły czy ON "wzmocniony", lepiej się czuję lejąc olej "wzmocniony".
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: westberg »

koniu1973 pisze:Wiem, wiem, wątek tyczy benzyny. Ostatnio wyczytałem, iż benzyna 98 to tylko nabijanie większej kasy koncernom... ale tak jak napisał kolega Sebastian_M26 jemu auto chodzi lepiej powyżej 5000 obr/min :) . Jeżeli jeździsz w większości powyżej 5tysięcy lej 98 ;)
Ja swego czasu miałem dylemat - ON zwykły czy ON "wzmocniony", lepiej się czuję lejąc olej "wzmocniony".
Tiaa...Nabijanie kasy, ponieważ ludkowie nie widzieli różnicy w osiągach. Problem w tym, że nikt nie odniósł się do kwestii eksploatacyjnych. No, bo ok - może nie ma przyrostu mocy (bądź jest pomijalny), ale kultura pracy silnika jest większa, silnik jest czystszy (nie ma nagaru), nie syfią się bebechy w środku - i w konsekwencji płacimy mniej w serwisie. Dla mnie to też korzyść...

Tyle, że ja sobie tak tylko dumam; nie jestem mechanikiem i guzik wiem, guzik widziałem. Dobrze, żeby ktoś wszechwiedzący podzielił się refleksją.
bezduszny

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: bezduszny »

koniu1973 pisze: Ja swego czasu miałem dylemat - ON zwykły czy ON "wzmocniony", lepiej się czuję lejąc olej "wzmocniony".
mam tą samą przypadłość :lol:
Awatar użytkownika
bar72
Posty: 694
Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: bar72 »

leje 98 przeczytałem nie jedno forum jakie paliwo jedni piszą nie ma znaczenia inni że do FSI i TFSI podobno zalecają 98
Awatar użytkownika
mikos
Posty: 56
Rejestracja: 14 gru 2013, o 19:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Rafał
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: mikos »

s-e-b-e-b pisze:
westberg pisze: Problem w tym, że nikt nie odniósł się do kwestii eksploatacyjnych. No, bo ok - może nie ma przyrostu mocy (bądź jest pomijalny), ale kultura pracy silnika jest większa, silnik jest czystszy (nie ma nagaru), nie syfią się bebechy w środku - i w konsekwencji płacimy mniej w serwisie. Dla mnie to też korzyść....
....lałem ON Ultimate lub ON Verwa i padły wtryski....
Z uszlachetniaczami paliwo ON jest za suche i po czasie prędzej padają wtryski i pompy paliwa. Kumpel regeneruje wtryski i pompy więc trochę już tego "przejadł"


Tapatalk from iPhone
Każda porażka jest nawozem sukcesu...

Obrazek
Awatar użytkownika
noso
Posty: 1516
Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdynia

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: noso »

A ja tankuje diesla z Auchan i zmartwie niektórych 30 tys i jak nówka:-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
forrestas
Posty: 220
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:34
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: forrestas »

Skąd wiesz, że "jak nówka"? :geek: Ja tankuję "gdzie popadnie" i nie wiem jak sprawdzić jakie są tego efekty po 100kkm...
Awatar użytkownika
noso
Posty: 1516
Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odp: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: noso »

forrestas pisze:Skąd wiesz, że "jak nówka"? :geek: Ja tankuję "gdzie popadnie" i nie wiem jak sprawdzić jakie są tego efekty po 100kkm...
No.wiesz jak słyszę ze są problemy z odpalenie w zimę lub jak zatankujesz vpower to 1,5 l mniej pali to mam niezła rozrywkę

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: rezon »

98 była zalecana do FSI, Do TSI jest zalecana 95 - przynajmniej do 1.8 152KM - . Kultura pracy wyższa powyżej 5 tys. obr :lol: o jakiej kulturze mowa przy takich obrotach? O ile zauważałem wyraźną zmianą kultury pracy na ON premium różnych stacji i łatwiejszy rozruch - zwłaszcza zimą, o tyle w benzynie nie zauważam żadnej zmiany czy to na 95 czy na 98. Dlatego do ON lałem dodatek TDA Castrola do większości tankowań, a do benzyny nie leję nic i tankuję zazwyczaj 95. Sporadycznie 98. Uzasadnienia typu "więcej czasu w serwisie itd". są wzięte z ulotek reklamowych - nie widziałem żadnych obiektywnych badań, które by tak naprawdę to uzasadniały. Tak samo jak wyższości paliwa takiego czy innego koncernu - tak jakby 95% rynku nie było z Płocka lub Gdańska ;) tylko beczki dowożące paliwo się zmieniają. Tylko Shell miał kiedyś V-Power z importu, reszta to pochodzenie jw., mieszane z dodatkami w tym samych miejscach - hurtowniach paliw. 5% to import bezpośredni paliw - ale też zwykłych i ew. uszlachetnianych w PL. Duża stacja, najlepiej koncernowa - gdzie pracownicy dybią na stanowisko kierownika, z dużym przepływem paliw - wg mnie to jest ważniejsze niż 95/98.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
forrestas
Posty: 220
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:34
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: forrestas »

@noso: czyli zważywszy na brak problemów (nie licząc niepokojów związanych z osłuchiwaniem rozrządu ;) ), też mogę stwierdzić że mój jak nówka :D
Awatar użytkownika
Teofano
Posty: 368
Rejestracja: 31 sty 2013, o 09:48
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Lokalizacja: KR - sprzed garażu

Re: Z cyklu: wątpliwości lamera odcinek pt. benzyna

Post autor: Teofano »

rezon pisze:98 była zalecana do FSI, Do TSI jest zalecana 95 - przynajmniej do 1.8 152KM
No proszę - czyli dobrze robię, choć 95 leję ze sknerstwa (sorry, z Krakowa jestem ;) )
"I'm too hot (hot damn) - call the police and the firemen"


ogrody-tym się zajmuję
ODPOWIEDZ