Strona 1 z 1

spadek mocy

: 28 lip 2014, o 12:51
autor: bng
Witam, mam problem ze swoją Skodą, mianowicie dzisiaj gdy chciałem wyprzedzać, zauważyłem totalny spadek mocy... Wrzuciłem 4 bieg, 3tyś obrotów i w pewnym momencie obrotomierz zaczął spadać do 2tyś i koniec, full but i nic, tak samo na 5 biegu. Nie jest to raczej turbina bo gdy odpalę samochód na nowo , to problemu stępuje, ale po kilku (kilkunastu 15-20min.) jazdy na biegu z prędkością 120-140km samochód traci moc i spada do około 2tyś obrotów i dalej nie chce. Chciałbym ten problem rozwiązać, ponieważ w najbliższą sobotę chcę jechać do Włoch, a z samochodem nie było żadnych problemów, dopiero teraz przed wyjazdem ... A, i auto jest świeżo po wymianie oleju, filtrów paliwa, powietrza, oleju.

Re: spadek mocy

: 28 lip 2014, o 13:11
autor: bng
Używałem wyszukiwarki, nie znalazłem żadnego wątku do mojego problemu. Profil uzupełniony ;p . A pod komputer nie zdążyłem jeszcze, ale jakiekolwiek wskazówki jak by ktoś powiedział to byłbym wdzięczny co to może być i jakie są tego koszty :) .

Re: spadek mocy

: 28 lip 2014, o 17:29
autor: motogold
Ja bym obstawiał winny zawór EGR.Typowy objaw da tego zaworu.Po restarcie błąd znika a wtrakcie jazdy wyskakuje.Można go wyczyścić,bo pewnie jest w środku zasyfiony i się przycina.

Re: spadek mocy

: 29 lip 2014, o 06:33
autor: spanky
Objaw typowy dla trybu awaryjnego spowodowanego przeladowaniem turbosprezarki . Po zgaszeniu i ponownym wlaczeniu auto wraca do normy az do kolejnej skrajnej wartosci doladowania.
Z reguly przyczyna takiego stanu rzeczy sa zabrudzone kierownice w turbosprezarce .
Pozadna diagnostyka VCDS-em (logi dynamiczne) rozwieje watpliwosci .
Samo odczytanie bledow duzo mie pomoze .

Re: spadek mocy

: 29 lip 2014, o 16:58
autor: motogold
Może w benzynie tak ale w dieslu raczej EGR jest przyczyną.Na początku nawet check nie wyskakuje,tylko traci moc w czasie jazdy powyżej 120-130km/h.Przerabiałem to w Octawii.Na początku w czasie jazdy szybkie wyłączenie silnika na prostej i po bólu.Dojechałem tak do domu(400km) naprawa i po krzyku.A przebieg miała wtedy 77kkm a po wyczyszczeniu i przestawieniu dziurki na górę zrobiłem bez bólu jeszcze 200 tyś zanim sprzedałem.
Obstawiam EGR.

Re: spadek mocy

: 30 lip 2014, o 08:11
autor: bng
spanky, byłeś pewnie najbliżej :) podłączyłem pod komputer i wyskoczył problem z regulacją ciśnienia, mechanik powiedział że prawdopodobnie wężyk jest gdzieś przetarty albo po prostu te kierownice są zabrudzone, jutro oddaje do mechanika i w piątek wszystko będzie jasne.

spadek mocy

: 30 lip 2014, o 11:27
autor: spanky
motogold pisze:Może w benzynie tak ale w dieslu raczej EGR jest przyczyną.Na początku nawet check nie wyskakuje,tylko traci moc w czasie jazdy powyżej 120-130km/h.Przerabiałem to w Octawii.Na początku w czasie jazdy szybkie wyłączenie silnika na prostej i po bólu.Dojechałem tak do domu(400km) naprawa i po krzyku.A przebieg miała wtedy 77kkm a po wyczyszczeniu i przestawieniu dziurki na górę zrobiłem bez bólu jeszcze 200 tyś zanim sprzedałem.
Obstawiam EGR.
Tu nie ma co obstawiac tylko opierac sie na doswiadczeniu i opisanych objawach .

Uszkodzony EGR w tdi to usterka stala i nie ma nic wspolnego z wylaczeniem/wlaczeniem zaplonu , wystarczy wiedziec jak dziala i jaka funkcje pelni w pracy silnika.

I nie pisz ze w benzynie notlauf spowodowany zapiekajacymi sie kierownicami bo tam sa sprezarki na WG .

Re: spadek mocy

: 30 lip 2014, o 11:30
autor: spanky
bng pisze:spanky, byłeś pewnie najbliżej :) podłączyłem pod komputer i wyskoczył problem z regulacją ciśnienia, mechanik powiedział że prawdopodobnie wężyk jest gdzieś przetarty albo po prostu te kierownice są zabrudzone, jutro oddaje do mechanika i w piątek wszystko będzie jasne.
Na 99% kierownice , szybki log dynamiczny z kanalu 011 i bedzie wszystko jasne , choc jest jeszcze jedna mozliwosc , czesta usterka w tych silnikach jest padajacy czujnik cisnienia doladowania (mapsensor) , mozna go sprawdzic w bloku 010 .

Re: spadek mocy

: 30 lip 2014, o 13:25
autor: motogold
spanky pisze:
motogold pisze:Może w benzynie tak ale w dieslu raczej EGR jest przyczyną.Na początku nawet check nie wyskakuje,tylko traci moc w czasie jazdy powyżej 120-130km/h.Przerabiałem to w Octawii.Na początku w czasie jazdy szybkie wyłączenie silnika na prostej i po bólu.Dojechałem tak do domu(400km) naprawa i po krzyku.A przebieg miała wtedy 77kkm a po wyczyszczeniu i przestawieniu dziurki na górę zrobiłem bez bólu jeszcze 200 tyś zanim sprzedałem.
Obstawiam EGR.
Tu nie ma co obstawiac tylko opierac sie na doswiadczeniu i opisanych objawach .

Uszkodzony EGR w tdi to usterka stala i nie ma nic wspolnego z wylaczeniem/wlaczeniem zaplonu , wystarczy wiedziec jak dziala i jaka funkcje pelni w pracy silnika.

I nie pisz ze w benzynie notlauf spowodowany zapiekajacymi sie kierownicami bo tam sa sprezarki na WG .
Na temat benzyny nic nie pisałem.To raz a dwa,doświadczenia troszeczkę posiadam.I objawy,które były opisane,również pasują do egr.,który u mnie nawalił.Toczka w toczke takie same problemy i w tym samym zakresie prędkości.Check zapalił się dopiero gdy wjeżdżałem do domu.Prędzej nie wywalał kontrolki na zegarach,mimo,że restartowałem go ze 4-5 razy.
Pzdr.