Strona 2 z 10

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 4 lis 2014, o 17:42
autor: przem00
1339 aso wieliczka

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 4 lis 2014, o 17:48
autor: Mej
"Rozrząd" można wymieniać w bardzo różnym zakresie. Począwszy od najprostszego zestawu naprawczego (jeden pasek, kilka rolek), aż po cały komplet z pompą wody, wielorowkiem, napinaczem i wszystkimi rolkami osprzętu.

Nikt nie napisał co wchodzi w skład wymiany za ok. 1300 i tej za 3000. Doradzałbym wnikliwie zbadać temat żeby drogo nie okazało się i tak taniej ;-) .

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 4 lis 2014, o 19:50
autor: przem00
1300 naprawczy pompa pasek rolki robota

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 4 lis 2014, o 21:41
autor: Mej
przem00 pisze:1300 naprawczy pompa pasek rolki robota
No ... to brakuje trochę (wielorowek, napinacz, kola rolek, płyn G13, ja bym obligatoryjnie dołożył termostat).

Wszystko razem nie musi podbijać ceny aż do 3000 tysi, ale jak się wydaje prawda (tzn. cena) leży gdzieś pośrodku między rzetelnym rzemiosłem a lichwą.

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 06:54
autor: rezon
A po co płyn G13 i termostat? Płyn ma swoje interwały wymian, więc niekoniecznie muszą się zgodzić z rozrządem, termostaty jakoś nie padają często - to po co w nich mieszać? Oczywiście kto bogatemu zabroni. Skoro płyn i tak trzeba spuścić, to można i wymienić, jak już jest spuszczony to można i wymienić termostat. Ale pękają też chłodnice - to może przy okazji chłodnicę. A i węże gumowe jakieś stare - to może i węże. A i ..... tak można wymienić pół samochodu.
Wielorowek sprawdza się wizualnie jak wygląda. Rolki wystarczy osłuchać stetoskopem - jak nie ma podwyższonego szumu to zostawić je w spokoju. wymiana paska wielorowkowego i rolek to pół godziny roboty.

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 07:24
autor: Mej
Rezon, daruj sobie ten cynizm i idź pobiegać jeśli źle się spało ... .

Termostat dlatego, że po około 150 - 200 tyś.km, zawsze jest na tyle wypracowany (co odczuwają szczególnie zimą userzy Diesla), że nie domyka się równie dokładnie jak ten niewypracowany i dlatego zbawienne nagrzewanie silnika niepotrzebnie trwa dłużej.

Rolka z napinaczem po 200 tyś.km. zawsze mogą spłatać figla w drodze i dlatego się je wymienia a nie osłuchuje.
Koszt nieporównywalnie niższy od ewentualnych sensacji w trasie.

Świeży płyn po to, żeby zapewnić "sterylne" warunki pracy cholernie czułych na zanieczyszczenia uszczelnień pompy wodnej. G12/G13 jako taki "sam w sobie" wcale się nie starzeje.

Oczywiście możesz tego nie rozumieć ... . Jak sam zauważyłeś - przymusu nie ma.

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 13:38
autor: rezon
Tak się składa, że trochę jeżdżę samochodami i ostatni raz termostat wymieniałem kilkanaście lat temu. Jakoś nie było potrzeby nawet przy przebiegach pow. 100-150kkm Więc po diabła wymieniać? Bo kilka osób miało problem? A ile osób nawet nie wie co to termostat bo nie sprawia problemów. Akurat awarię termostatu bardzo łatwo zdiagnozować.
Szum rolek wyraźnie słychać po podniesieniu maski, więc jak mechanik jest ogarnięty to bierze stetoskop i wymienia tę właściwą. Akurat rolki wymieniałem wg potrzeb dwa lata temu - przebieg 140kkm. Jedną z uwagi na łożysko, które zaczynało szumieć, drugą ponieważ wytarta była bieżnia, nie na tyle aby sprawiać problem, ale nie lubię nie do końca sprawnych części. Pewnie mogły chodzić jeszcze kilkadziesiąt kkm, bo szum łożyska to nie to samo co pisk lub terkot, który jest później.
Nie widzę wielkiego prawdopodobieństwa korzystania z lawety bez wymieniania na wszelki wypadek wszystkiego co może się zepsuć.
Jak ktoś by chciał to może dopisać jeszcze do listy:
przepływomierz
turbinę
EGR
przepustnicę
alternator
akumulator
łożyska kół
amortyzatory
....
bo przy przebiegach rzędu 200kkm często sprawiają problemy

Co do sterylności uszczelnień pompy i rzekomej konieczności wlania w tym celu nowego płynu - nawet nie wiesz o czym piszesz
Odnośnie mojego spania czy biegania to z całym szacunkiem - nic ci do tego.

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 15:47
autor: LOPEZZ83
Dostałem taką odpowiedź
....składa pan zapytanie do serwisu o wymianę rozrządu i pyta czy części będą oryginalne?. Oczywiście
W skład tej czynności zalicza się również wymiana płynu chłodzącego, wymiana pompy wody i zestawu rozrządu: pasek rolki napinacz.
Oferta która panu złożyłem uwzględnia nasz rabat dla tego auta, nie umiem panu odpowiedzieć czy 4service będzie przyznawało rabaty dla tego auta dotyczące rozrządu - to można sprawdzić jedynie podczas wystawiania FV
Autoryzowany Salon i Serwis ŠKODA Auto nr 119
A.MACHUDERA , Łęczyca

Koszt to 1400zł.
Czy ktoś ma doświadczenia z tym serwisem? Cena jest atrakcyjna.

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 16:42
autor: Enriquez
To Aso bardzo miłe.

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 19:50
autor: rezon
koszt zestawu rozrządu z pompą to rząd 700zł - firmowe zamiennki czyli Rouville, SKC, itp. Niczym nie różnią się od ori - oczywiście oprócz znaczków

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 20:06
autor: LOPEZZ83
zestaw w promocji
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-sk ... 08640.html
Wnioskuję z tego, że za robociznę zapłacę ok. 800 zł. Czy warto?

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 21:16
autor: Mej
LOPEZZ83, jeżeli ktokolwiek da Ci lepszą cenę, będzie zweryfikowanym serwisantem a przede wszystkim wystawi pisemną gwarancję na 24 m-ce lub 210 tyś.km., to oczywiście warto skorzystać.

W przeciwnym razie nie daj sobie wmawiać głupot, że jakieś gówniane Rouville czy inny podobny szit ma cokolwiek wspólnego z jakością oryginałów z ASO.
Spodziewałem się zresztą, ze taki będzie efekt pieprzenia Rezona ale to już sam musisz ocenić gdzie przebiega granica wysraństwa, które prędzej lub później zemści się na Tobie, a nie na "pomagierach" z internetu ... .

Ponadto w tym śmieciowym zestawie z Allegro brakuje jakieś 40% części niezbędnych do profesjonalnego wykonania usługi.

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 21:22
autor: Misiek Fisiek
Agresor z Ciebie Mej. Ja za to mam komfortową sytuację. Nie muszę się zastanawiać czy stosować zamienniki czy oryginały bo zamienników po prostu nie ma :lol:

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 21:25
autor: Enriquez
Fisiek, może i u Ciebie nie ma, ale miszcze mogą w sumie wymienić sam pasek w oryginale i zapłacisz 50 zł....
Mej, może łatwiej byłoby jakbyś wskazał np. na Alletanio jakiś rozsądny zestaw, bo widzę że się produkujesz, reszta ma to gdzieś a pożytku żadnego z tej dyskusji.

Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB

: 5 lis 2014, o 21:35
autor: Mej
Musiałbym na głowę upaść żeby części do "rozrządu" kupować na Allegro ... ale fakt, rzeczywiście nie ma sensu tłumaczyć dlaczego.