LMB pisze:Andreas pisze:mam sedana, jego plus to dwie opcje otwierania tylnej klapy:)
A ktos moze powiedziec jaka jaest DMC dla sedana a jaka dla kombi?
indeks 94 to w założeniu domyslnym XL, część firm do opisu 94 dodają XL, czyli większa ilość wzmacniających drutów w oponie z tego co mi wiadomo, chyba że się mylę
Z tego co mi wiadomo, mylisz sie. XL nie jest domyslne. XL pozwala na wyzsze cisnienie, I wg niektorych zrodel cisnienie powinno byc wyzsze niz dla standardowej opony - bo nagle wtedy leci nosnosc w dol.
ogólnie indeks 94 to już opona wzmocniona a 91 to opona miękka o większym komforcie amortyzacji ale jednocześnie o dość istotnym mankamencie jakim jest miękka ściana boczna co skutkuje niestety w moim przypadku pływaniem,
odkąd wymieniłem na 94 auto jest przylepione do asfaltu,
a co do indeksu prędkości ma on znaczenie tylko pod kątem osiągów, przy moim silniku mógłbym kupić 91 ale z V czyli wyższym indeksem prędkości ale nic by to nie dało bo po pierwsze nie wycisnę z samochodu więcej niż 197km/h a po drugie V przy 91 nie likwiduje miękkiej ścianki bocznej opony,
natomiast różnica pomiędzy 91H a 94H już jest ogromna, opona jest o wiele sztywniejsza, tak jak XL o którym wspomniałeś,
a 94V do Superba 1.6 to już optimum optimów
Hmmm, no to teraz nie kumam, czemu marudzisz na plywanie auta (slaby zawias, nie taki jak w 2.0), podczas gdy zmiana na opone 94 zmienila zachowanie auta?
Mam doswiadczenie z 18" I 16". Obie opony pompuje jakby auto bylo zaladowane na maksa. Niestety roznice w zachowaniu na podmuchy wiatru sa minimalne...
Sedan 1.6 TDI
Masa własna pojazdu z kierowcą - 1.512 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 2.075
Ładowność (z kierowcą) - 638 kg
Kombi 1.6TDI
Masa własna pojazdu z kierowcą - 1.534 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 2.097
Ładowność (z kierowcą) - 638 kg
zmiana opony na 94 ustabilizowała auto ale nadal mam zawieszenie "2" montowane do Octavii która jest o wiele lżejsza niż Superb...
a powinno być minimum "3"
przy zamawianiu samochodu sprzedawca nie wspomniał słowem że do 1.6 wystarczy zamówić pakiet na bezdroża za 1.200zł i dostajemy twardsze sprężyny, amory, stabilizatory, a także zyskujemy 2cm prześwitu więcej,
teraz zamontowanie tego pakietu to prawie 5.000zł
a wymiana tarcz i zacisków na 312 też do tanich nie należy, dlatego suma sumarum wychodzi na to że dużo bardziej się opłaca kupić 2 litry ponieważ dostajemy w pełni dostosowane auto do wagi