Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: LMB »

Andreas pisze:
LMB pisze:
Andreas pisze:nie wiedziałem, a z centrali dali następne info, które potwierdziły wszystkie ASO w Wawie, bo je obdzwoniłem

na poczatku mówili 3,6,9 a potem podali 2,3,4 i 6 i podpięli do tego silniki oraz rodzaj napędu

ktoś Wam powiedział jak macie DPF w Superbie jaki olej lać do silnika?
Oczywiscie - zgodny z norma 504/507...
tak jak wymiana oleju co 30.000km, tak mówi ASO i Skoda Polska, a każdy wie że czy pompowtryski czy CR trzeba nalewać nowy co 15.000 włącznie z wymianą filtra oleju co też nie każdy robi

itd,itd i tak dalej
Widze typowe bicie piany I "wiedzenie" wszystkiego lepiej. Kupiles nanizszy model, a wymagania masz jakby auto bylo z gornej polki. Mowi Ci sie, ze hamulce daja rade, ty narzekasz ze w dupowozie nie masz sprzetu z performance car. A serwisu to ja bym nie sluchal, bo mowia co chce sie slyszec :lol:
każdy ma prawo myśleć i sądzić co chce, skoro tak mnie oceniasz trudno, masz prawo, ja nikogo nie oceniam a czytam i staram się pomóc jeśli coś wiem, a niestety wbrew temu co napisałeś o mnie, nie jestem omnibusem tylko zwykłym "Kowalskim" jak 90% Polaków i wiem ile pracy i wysiłku musiałem włożyć aby kupić nowego Superba a nie strucla który ma na liczniku 150.000 a w rzeczywistości 300.000 dlatego mam prawo wymagać niezależnie czy auto jest w podstawowej wersji czy full wypas
Nie oceniam. Wuj mi do tego co I jak robisz ze swoim autem. Rozumiem, ze po wydaniu kasy chce sie miec cos super. Ale niestety - nie mozna miec wszystkiego. Ja po przesiadce z Vectry (dosc wypasionej wersji) stwierdzilem, ze hamulce w Superbie sa zyleta. Obecnie widze, ze maja swoje ulomnosci, ale po smignieci okolo 70kkm w dwa lata stwierdzam, ze daja rade. A smigam w warunkach roznych. I po prostu nie widze sensu bicia piany. Szkoda energii.

A swoja droga, zadam Ci tylko proste pytanie - masz telewizor LCD/LED w domu? Jestes z niego zadowolony? Jesli nie, to co Ci przeszkadza?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: LMB »

Andreas pisze:właśnie dlatego drążę temat, żeby na przyszłość mniej osób było wyrolowanych i żeby im pokazać że Polscy konsumenci to nie stado baranów które wierzą że czarne jest białe
Polscy konsumenci sa zbyt upierdliwi - amnie ostatnio powiedziano, ze po tylu latach w UK jestem roszczeniowy :lol:

Nie zrouym mnie zle - ale w UK ja nie dostaje papierka z wyciagiem z homologacji. Opony zmienia sie na to co w instrukcji, a w instrukcji g... stoi jaka nosnosc powinny miec. wiec skoro auto przyjechalo na 91, to sie ciesz, bo bedziesz mniej placil za kapcie. Roznica miedzy 92 a 91 to 15kg na kapciocha. Czyli raptem 60kg na cale auto 9pomijam swiadomie, ze rozklad mas nie jest rowny w aucie).

Tak czy siak - myslisz, ze sprawi to jakakolwiek roznice?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Andreas
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: Andreas »

Misiek Fisiek pisze:
Andreas pisze:strucla który ma na liczniku 150.000 a w rzeczywistości 300.000
Ej, ale od BePiąteczki to się odczep :evil:

ja się nie czepiam, sam w latach 90 takim struclem jeździłem, ale wtedy jedyne co chciałem to żeby w samochodzie mi na głowę nie padało więc się nie czepiałem że to czy tamto jest nie tak, bo wiedziałem że od samochodu za kilka tysięcy czy nawet za 20.000 zł nie ma czego wymagać i trzeba się cieszyć że wogóle jeździ jeszcze
Andreas
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: Andreas »

LMB pisze:
Andreas pisze:właśnie dlatego drążę temat, żeby na przyszłość mniej osób było wyrolowanych i żeby im pokazać że Polscy konsumenci to nie stado baranów które wierzą że czarne jest białe
Polscy konsumenci sa zbyt upierdliwi - amnie ostatnio powiedziano, ze po tylu latach w UK jestem roszczeniowy :lol:

Nie zrouym mnie zle - ale w UK ja nie dostaje papierka z wyciagiem z homologacji. Opony zmienia sie na to co w instrukcji, a w instrukcji g... stoi jaka nosnosc powinny miec. wiec skoro auto przyjechalo na 91, to sie ciesz, bo bedziesz mniej placil za kapcie. Roznica miedzy 92 a 91 to 15kg na kapciocha. Czyli raptem 60kg na cale auto 9pomijam swiadomie, ze rozklad mas nie jest rowny w aucie).

Tak czy siak - myslisz, ze sprawi to jakakolwiek roznice?
jeśli Allianz Polska jako ubezpieczyciel wyraził zdanie że auta od 1400kg wzwyż mają mieć minimum indeks 94 nośności bo w innym przypadku mogą nie uznać roszczeń ....., oraz czołowi producenci opon oficjalnie się wypowiadają w podobnym tonie, to znaczy że nie czepiam się bo lubię albo że jestem upierdliwy bo taki nie jestem, ale jak mnie ktoś w świetle prawa przekręca to nie będę siedział spokojnie i jeszcze dziękował za to
Andreas
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: Andreas »

badanie psychologiczne:)odpowiem, lubię inteligentnych ludzi,
tak, mam LCD i jestem z niego zadowolony mimo że już ma kilka lat a Ledowe mają lepszą jakość obrazu i są bardziej energooszczędne,
i zaskoczę Cię,
mam też starego Soniaka z kineskopem Trinitron, z którego również jestem zadowolony, ba, mało tego, jakość obrazu jest o niebo lepsza niż w LCD
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: LMB »

Andreas pisze:jeśli Allianz Polska jako ubezpieczyciel wyraził zdanie że auta od 1400kg wzwyż mają mieć minimum indeks 94 nośności bo w innym przypadku mogą nie uznać roszczeń ....., oraz czołowi producenci opon oficjalnie się wypowiadają w podobnym tonie, to znaczy że nie czepiam się bo lubię albo że jestem upierdliwy bo taki nie jestem, ale jak mnie ktoś w świetle prawa przekręca to nie będę siedział spokojnie i jeszcze dziękował za to
Powtarzam - 18" montowane sa w fabryce z indeksem 92 - zarowno diesel, jak I benzyna. A jesli Allianz ma takie dziwne widzi mi sie, to zmien ubezpieczyciela, bo nie wyplaca odszkodowania bo miales roznice w wysokosci bieznika 1mm :mrgreen:

Co do czolowych producentow - zauwazyles dziwna zbieznosc z tym, ze im wyzszy indeks nosnosci, tym drozsza opona? Jak roznica miedzy 92 a 94 (120kg przy 4 kapciach) miala by wplynac na poprawe czegokolwiek? Myslisz, ze granice bledu zanim cos sie wydarzy sa tak male (rzedu 5-10%)?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: LMB »

Andreas pisze:badanie psychologiczne:)odpowiem, lubię inteligentnych ludzi,
tak, mam LCD i jestem z niego zadowolony mimo że już ma kilka lat a Ledowe mają lepszą jakość obrazu i są bardziej energooszczędne,
i zaskoczę Cię,
mam też starego Soniaka z kineskopem Trinitron, z którego również jestem zadowolony, ba, mało tego, jakość obrazu jest o niebo lepsza niż w LCD
Masz LCD, jakosc obrazu jest gorsza niz w kineskopie... po tym, ze to LCD wnosze, ze kupiles dawno temu I wywaliles kupe mamony, I mimo tego jestes zadwolony? Ja bym byl wq.. na mkasa ;)

A swoja droga - banding Ci nie przeszkadza? A smuzenie? Tyle kasy poszlo, a cos co ma pokazywac obraz nie spelnia nawet tego prostego zadania ;)
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Andreas
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: Andreas »

czekam na odpowiedzi od pozostałych ubezpieczycieli również,
tak, myślę że każdy kilogram który podnosi wytrzymałość, czyli daje nam większe bezpieczeństwo i trwałość jest istotny,
a co do 18 cali tutaj sprawa ma się inaczej przez konstrukcję opony wynikającej z jej profilu, 18 same z siebie w standardzie są trwalsze i wytrzymalsze mimo indeksów o których piszesz aczkolwiek nie wiem jak się wypowiadają producenci opon w kwestii 18,
natomiast co do 16 gdzie masz profil 55 a nie 40 uwierz mi że siły dużo mocniej działają na krawędź i bok opony a tym samym na jej pływanie przez przeciążenie co daje nam pływanie auta z tyłu na boki niż jak masz 16 z wyzszym indeksem nośności, w przypadku Superba 94 powinno być bo 55kg na koło to już dużo tym bardziej że zawsze przednie są najbardziej przeciążane podczas nagłych sytuacji
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, o 09:59 przez Andreas, łącznie zmieniany 1 raz.
Andreas
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: Andreas »

tak ale to tylko TV a nie samochód, kupując dom chcesz żeby był solidny i nie zawalił Ci się na głowę podczas snu, itd,itd:)
ale myślę że nie ma co schodzić z tematu,
jak dostanę odpowiedzi to od razu dam znać,
nie przewiduję że nagle koncerny pochylą głowę i posypią popiołem przed takim "Kowalskim" jak ja, ale...

jedno jest pewne, gdybym miał tą wiedzę którą mam teraz odnośnie Superba, wolałbym go kupić trochę później ale wziąłbym wersję z 2 litrowym dieslem ze względu na 16 calowy układ jezdny czyli przystosowany do masy pojazdu nie wspominając już o lepszym zawieszeniu które nie rzuca samochodem jak workiem z ziemniakami z ramienia na ramię:)
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: LMB »

Andreas pisze:czekam na odpowiedzi od pozostałych ubezpieczycieli również,
tak, myślę że każdy kilogram który podnosi wytrzymałość, czyli daje nam większe bezpieczeństwo i trwałość jest istotny,
No to idzmy dalej - dlaczego oprocz indeksu nosnosci opony masz jeszcze indeks predkosci? Ktory jest wazniejszy?
A co z oponami XL (eXtra Load)? Czym bedzie sie roznila w sensie nosnosci opona 94 od 94XL?
a co do 18 cali tu taj sprawa ma się inaczej przez konstrukcję opony wynikającej z jej profilu, 18 same z siebie w standardzie są trwalsze i wytrzymalsze mimo indeksów o których piszesz aczkolwiek nie wiem jak się wypowiadają producenci opon w kwestii 18,
natomiast co do 16 gdzie masz profil 55 a nie 40 uwierz mi że siły dużo mocniej działają na krawędź i bok opony a tym samym na jej pływanie przez przeciążenie co daje nam pływanie auta z tyłu na boki niż jak masz 16 z wyzszym indeksem nośności, w przypadku Superba 94 powinno być bo 55kg na koło to już dużo tym bardziej że zawsze przednie są najbardziej przeciążane podczas nagłych sytuacji
O ile rozumiem Twoj bol, ze masz zamontowane 91, I o ile w homologacji nie ma takiej nosnosci - walcz. Jak popatrzysz w tableki, w przypadku 16" nastepny indeks bedzie 94, wiec takie cos powinno Ci zaproponowac w zamian. Aczkolwiek, jesli masz w homologacji nonosc 91 dla opony 16", olej ta kwestie I ciesz sie autem. BTW - masz kombi czy sedanohatcha?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: LMB »

Andreas pisze:jedno jest pewne, gdybym miał tą wiedzę którą mam teraz odnośnie Superba, wolałbym go kupić trochę później ale wziąłbym wersję z 2 litrowym dieslem ze względu na 16 calowy układ jezdny czyli przystosowany do masy pojazdu nie wspominając już o lepszym zawieszeniu które nie rzuca samochodem jak workiem z ziemniakami z ramienia na ramię:)
Co do amorow - pisalem - skoro mozna uzyc OE B4 do 1.4 jak I do 3.6 4x4, to wyglada na to, ze w standardowym zawiasie roznic nie ma (np. w UK nie ma zawiasu podniesionego czy sportowego w ofercie). Co do rzucania autem - poczytaj for a I wyjdzie na to, ze bez wzgledu na silnik auyo jest podatne na podmuchy boczne. Co do hamulcy - mam to co Ty, a brykalem tym autem po trasie, wyplenionym ludzmi I sprzetem z wakacji - IMVHO - czepiasz sie tu. Inna inszosc - jak Ci tak bardzo przeszkadza, nic nie stoi na przeszkodzie bys zamontowal heble od 2.0 - wyjdzie taniej niz dokladanie do 2.0 ;)

A jak sie chcialo kupic auto, ktore sie prowadzi I hamuje - trza bylo kupic Mondeo :mrgreen:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Andreas
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: Andreas »

LMB pisze:
Andreas pisze:czekam na odpowiedzi od pozostałych ubezpieczycieli również,
tak, myślę że każdy kilogram który podnosi wytrzymałość, czyli daje nam większe bezpieczeństwo i trwałość jest istotny,
No to idzmy dalej - dlaczego oprocz indeksu nosnosci opony masz jeszcze indeks predkosci? Ktory jest wazniejszy?
A co z oponami XL (eXtra Load)? Czym bedzie sie roznila w sensie nosnosci opona 94 od 94XL?
a co do 18 cali tu taj sprawa ma się inaczej przez konstrukcję opony wynikającej z jej profilu, 18 same z siebie w standardzie są trwalsze i wytrzymalsze mimo indeksów o których piszesz aczkolwiek nie wiem jak się wypowiadają producenci opon w kwestii 18,
natomiast co do 16 gdzie masz profil 55 a nie 40 uwierz mi że siły dużo mocniej działają na krawędź i bok opony a tym samym na jej pływanie przez przeciążenie co daje nam pływanie auta z tyłu na boki niż jak masz 16 z wyzszym indeksem nośności, w przypadku Superba 94 powinno być bo 55kg na koło to już dużo tym bardziej że zawsze przednie są najbardziej przeciążane podczas nagłych sytuacji
O ile rozumiem Twoj bol, ze masz zamontowane 91, I o ile w homologacji nie ma takiej nosnosci - walcz. Jak popatrzysz w tableki, w przypadku 16" nastepny indeks bedzie 94, wiec takie cos powinno Ci zaproponowac w zamian. Aczkolwiek, jesli masz w homologacji nonosc 91 dla opony 16", olej ta kwestie I ciesz sie autem. BTW - masz kombi czy sedanohatcha?
mam sedana, jego plus to dwie opcje otwierania tylnej klapy:)

indeks 94 to w założeniu domyslnym XL, część firm do opisu 94 dodają XL, czyli większa ilość wzmacniających drutów w oponie z tego co mi wiadomo, chyba że się mylę
ogólnie indeks 94 to już opona wzmocniona a 91 to opona miękka o większym komforcie amortyzacji ale jednocześnie o dość istotnym mankamencie jakim jest miękka ściana boczna co skutkuje niestety w moim przypadku pływaniem,
odkąd wymieniłem na 94 auto jest przylepione do asfaltu,

a co do indeksu prędkości ma on znaczenie tylko pod kątem osiągów, przy moim silniku mógłbym kupić 91 ale z V czyli wyższym indeksem prędkości ale nic by to nie dało bo po pierwsze nie wycisnę z samochodu więcej niż 197km/h a po drugie V przy 91 nie likwiduje miękkiej ścianki bocznej opony,
natomiast różnica pomiędzy 91H a 94H już jest ogromna, opona jest o wiele sztywniejsza, tak jak XL o którym wspomniałeś,

a 94V do Superba 1.6 to już optimum optimów
Andreas
Posty: 38
Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
Samochód: Superb II
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: Andreas »

LMB pisze:
Andreas pisze:jedno jest pewne, gdybym miał tą wiedzę którą mam teraz odnośnie Superba, wolałbym go kupić trochę później ale wziąłbym wersję z 2 litrowym dieslem ze względu na 16 calowy układ jezdny czyli przystosowany do masy pojazdu nie wspominając już o lepszym zawieszeniu które nie rzuca samochodem jak workiem z ziemniakami z ramienia na ramię:)
Co do amorow - pisalem - skoro mozna uzyc OE B4 do 1.4 jak I do 3.6 4x4, to wyglada na to, ze w standardowym zawiasie roznic nie ma (np. w UK nie ma zawiasu podniesionego czy sportowego w ofercie). Co do rzucania autem - poczytaj for a I wyjdzie na to, ze bez wzgledu na silnik auyo jest podatne na podmuchy boczne. Co do hamulcy - mam to co Ty, a brykalem tym autem po trasie, wyplenionym ludzmi I sprzetem z wakacji - IMVHO - czepiasz sie tu. Inna inszosc - jak Ci tak bardzo przeszkadza, nic nie stoi na przeszkodzie bys zamontowal heble od 2.0 - wyjdzie taniej niz dokladanie do 2.0 ;)

A jak sie chcialo kupic auto, ktore sie prowadzi I hamuje - trza bylo kupic Mondeo :mrgreen:
zaciski od 1.6 są za małe do 312 od 2 litrów, także nie da się zmienić samych tarcz na większe, trzeba wymienić tarcze i zaciski:)
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: LMB »

Andreas pisze:mam sedana, jego plus to dwie opcje otwierania tylnej klapy:)
A ktos moze powiedziec jaka jaest DMC dla sedana a jaka dla kombi?
indeks 94 to w założeniu domyslnym XL, część firm do opisu 94 dodają XL, czyli większa ilość wzmacniających drutów w oponie z tego co mi wiadomo, chyba że się mylę
Z tego co mi wiadomo, mylisz sie. XL nie jest domyslne. XL pozwala na wyzsze cisnienie, I wg niektorych zrodel cisnienie powinno byc wyzsze niz dla standardowej opony - bo nagle wtedy leci nosnosc w dol.
ogólnie indeks 94 to już opona wzmocniona a 91 to opona miękka o większym komforcie amortyzacji ale jednocześnie o dość istotnym mankamencie jakim jest miękka ściana boczna co skutkuje niestety w moim przypadku pływaniem,
odkąd wymieniłem na 94 auto jest przylepione do asfaltu,

a co do indeksu prędkości ma on znaczenie tylko pod kątem osiągów, przy moim silniku mógłbym kupić 91 ale z V czyli wyższym indeksem prędkości ale nic by to nie dało bo po pierwsze nie wycisnę z samochodu więcej niż 197km/h a po drugie V przy 91 nie likwiduje miękkiej ścianki bocznej opony,
natomiast różnica pomiędzy 91H a 94H już jest ogromna, opona jest o wiele sztywniejsza, tak jak XL o którym wspomniałeś,

a 94V do Superba 1.6 to już optimum optimów
Hmmm, no to teraz nie kumam, czemu marudzisz na plywanie auta (slaby zawias, nie taki jak w 2.0), podczas gdy zmiana na opone 94 zmienila zachowanie auta?

Mam doswiadczenie z 18" I 16". Obie opony pompuje jakby auto bylo zaladowane na maksa. Niestety roznice w zachowaniu na podmuchy wiatru sa minimalne...
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h

Post autor: LMB »

Andreas pisze:zaciski od 1.6 są za małe do 312 od 2 litrów, także nie da się zmienić samych tarcz na większe, trzeba wymienić tarcze i zaciski:)
No to zmieniasz jedno I drugie, w czym problem? Tylko sie nie zdziw, ze stalowego kolka 16" nie zalozysz ;)
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
ODPOWIEDZ