DSG i tempomat

Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

DSG i tempomat

Post autor: RemekS »

Podczas jazdy na tempomacie z prędkością 140 km/h, w czasie zjeżdżania z minimalnej górki (obwodnica Wawy), moje kochane DSG zredukowało mi bieg na 5. Po dojechaniu do płaskiego odcinka, z powrotem wróciła 6. Na kolejnym odcinku z górki za którym od razu było minimalnie pod górę, DSG z górki zredukowało na 5, a w momencie podjeżdżania włączyło 6. Taka sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Po ponownym uruchomieniu silnika, takich atrakcji już nie było.
Przejmować się tym bo może to być jakiś symptom czegoś poważniejszego, czy nie zawracać sobie tym głowy :| ?
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: DSG i tempomat

Post autor: pab567 »

Widać hamowało silnikiem... ja bym się nie przejmował.
pawuo

Re: Odp: DSG i tempomat

Post autor: pawuo »

U mnie zachowuje się tak samo - przy zjeżdżaniu z górki redukuje bieg w celu utrzymania prędkości i wg mnie tak powinno być:-).
whity

Re: DSG i tempomat

Post autor: whity »

RemekS pisze: Przejmować się tym bo może to być jakiś symptom czegoś poważniejszego, czy nie zawracać sobie tym głowy :| ?
to juz początek końca dsg, sprzedawaj zloma;)
Awatar użytkownika
awdurek
Posty: 466
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 240 KM i 500Nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wlkp

Re: DSG i tempomat

Post autor: awdurek »

Tak działa DSG :)
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG i tempomat

Post autor: szms »

mi akurat to działanie jak najbardziej pasuje i tak powinno być ;)

nie ma co psioczyć, że DSG to syf, ale znowu cudne też nie jest :D
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG i tempomat

Post autor: sko89 »

Miałem teraz okazje jeździć za granicą wynajętym Hyundaiem I20 z klasyczna hydrokinetyczną automatyczną skrzynią z mechaniczną wajchą na pół metra. Spodziewałem się, w porównaniu do DSG, szarpania, długich reakcji przed przełączeniem itp. A tu zaskoczenie. Tak aksamitnie, bezgłośnie i błyskawicznie pracującej skrzyni jeszcze nie widziałem. W porównaniu do DSG zmiany biegów nawet pomiędzy 1 a 2 absolutnie niewyczuwalne. Ze względu na brak wyświetlacza numeru biegu nie orientowałem się na którym akurat jadę. Zmiany biegów w ułamku sekundy - rewelacja pod każdym względem. To niech mi ktoś powie po cholerę to DSG jak klasyczna skrzynia robi to samo a nawet znacznie lepiej??
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: DSG i tempomat

Post autor: gachul »

RemekS pisze:Podczas jazdy na tempomacie z prędkością 140 km/h, w czasie zjeżdżania z minimalnej górki (obwodnica Wawy), moje kochane DSG zredukowało mi bieg na 5. Po dojechaniu do płaskiego odcinka, z powrotem wróciła 6. Na kolejnym odcinku z górki za którym od razu było minimalnie pod górę, DSG z górki zredukowało na 5, a w momencie podjeżdżania włączyło 6. Taka sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Po ponownym uruchomieniu silnika, takich atrakcji już nie było.
Przejmować się tym bo może to być jakiś symptom czegoś poważniejszego, czy nie zawracać sobie tym głowy :| ?
a moim zdaniem nie jest to normalne... przy 140 hamowanie silnikiem aż tak żeby biegi redukowac???? gdzie ty na obwodnicy Wawy taką góre znalazłeś???? weź przejedź tym odcinkiem jeszcze raz i sprawdź czy będzie tak samo
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2360
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: DSG i tempomat

Post autor: siemi1 »

Tylko uwaz j od ostatnio po kilka cichociemnych jezdzi w jedna i druga strone insignie passaty i kie ceed widze codziennie rano i popoludni.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: DSG i tempomat

Post autor: pab567 »

sko89 pisze:Miałem teraz okazje jeździć za granicą wynajętym Hyundaiem I20 z klasyczna hydrokinetyczną automatyczną skrzynią z mechaniczną wajchą na pół metra. Spodziewałem się, w porównaniu do DSG, szarpania, długich reakcji przed przełączeniem itp. A tu zaskoczenie. Tak aksamitnie, bezgłośnie i błyskawicznie pracującej skrzyni jeszcze nie widziałem. W porównaniu do DSG zmiany biegów nawet pomiędzy 1 a 2 absolutnie niewyczuwalne. Ze względu na brak wyświetlacza numeru biegu nie orientowałem się na którym akurat jadę. Zmiany biegów w ułamku sekundy - rewelacja pod każdym względem. To niech mi ktoś powie po cholerę to DSG jak klasyczna skrzynia robi to samo a nawet znacznie lepiej??
Hydrokinetyczna przekładnia na pewno zmienia biegi łagodniej niż DSG i dlatego z reguły stosuje się je w autach wyższej klasy. Ale biegi zmienia wolniej - szczególnie przy kick downie. No i spalanie jest większe.

Porównaj http://www.hyundai.pl/Samochody/Osobowe/i20/
jan6a
Posty: 293
Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Jan
Lokalizacja: Katowice

Re: DSG i tempomat

Post autor: jan6a »

Ostatnio jeżdżąc po górach na siłę bawiłem się tempomatem aby zobaczyć co będzie robił. Przy stromych zjazdach schodził nawet o 2 biegi niżej. Według mnie tak ma być - po prostu hamował silnikiem.
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: DSG i tempomat

Post autor: RemekS »

gachul pisze:a moim zdaniem nie jest to normalne... przy 140 hamowanie silnikiem aż tak żeby biegi redukowac???? gdzie ty na obwodnicy Wawy taką góre znalazłeś???? weź przejedź tym odcinkiem jeszcze raz i sprawdź czy będzie tak samo
Ja też tak uważam i dlatego o tym napisałem. Jeżdżę tym odcinkiem prawie codziennie i jeszcze nigdy taka sytuacja nie miała miejsca. Jak na razie jeszcze się taka specyficzna redukcja nie powtórzyła. Zobaczymy w przyszłym tygodniu na przeglądzie przy 30kkm może coś znajdą.
Awatar użytkownika
RemekS
Posty: 554
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: DSG i tempomat

Post autor: RemekS »

siemi1 pisze:Tylko uwaz j od ostatnio po kilka cichociemnych jezdzi w jedna i druga strone insignie passaty i kie ceed widze codziennie rano i popoludni.
Tak, wiem. Jeszcze Superb w bida-wersji. Niestety wczoraj gadałem przez telefon i....8pkt +400 PLN. K..wa, 146/100, a w czwartek pod Szczecinem (też rozmowa) 124/90 i 6pkt + 200. W 4 dni zrobiłem średnią z 3 lat :o
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG i tempomat

Post autor: szms »

no to uważaj, bo w takim tempie managerkę będiesz musiał znowu zatrudnić :D :D
Awatar użytkownika
g-o-q
Posty: 233
Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Sylwester
Lokalizacja: UK/East Mids

Re: DSG i tempomat

Post autor: g-o-q »

Bluetooth sie kłania...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ