Strona 1 z 3

DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 00:14
autor: RemekS
Podczas jazdy na tempomacie z prędkością 140 km/h, w czasie zjeżdżania z minimalnej górki (obwodnica Wawy), moje kochane DSG zredukowało mi bieg na 5. Po dojechaniu do płaskiego odcinka, z powrotem wróciła 6. Na kolejnym odcinku z górki za którym od razu było minimalnie pod górę, DSG z górki zredukowało na 5, a w momencie podjeżdżania włączyło 6. Taka sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Po ponownym uruchomieniu silnika, takich atrakcji już nie było.
Przejmować się tym bo może to być jakiś symptom czegoś poważniejszego, czy nie zawracać sobie tym głowy :| ?

Re: DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 05:28
autor: pab567
Widać hamowało silnikiem... ja bym się nie przejmował.

Re: Odp: DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 05:55
autor: pawuo
U mnie zachowuje się tak samo - przy zjeżdżaniu z górki redukuje bieg w celu utrzymania prędkości i wg mnie tak powinno być:-).

Re: DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 08:39
autor: whity
RemekS pisze: Przejmować się tym bo może to być jakiś symptom czegoś poważniejszego, czy nie zawracać sobie tym głowy :| ?
to juz początek końca dsg, sprzedawaj zloma;)

Re: DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 09:04
autor: awdurek
Tak działa DSG :)

Re: DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 09:07
autor: szms
mi akurat to działanie jak najbardziej pasuje i tak powinno być ;)

nie ma co psioczyć, że DSG to syf, ale znowu cudne też nie jest :D

Re: DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 21:12
autor: sko89
Miałem teraz okazje jeździć za granicą wynajętym Hyundaiem I20 z klasyczna hydrokinetyczną automatyczną skrzynią z mechaniczną wajchą na pół metra. Spodziewałem się, w porównaniu do DSG, szarpania, długich reakcji przed przełączeniem itp. A tu zaskoczenie. Tak aksamitnie, bezgłośnie i błyskawicznie pracującej skrzyni jeszcze nie widziałem. W porównaniu do DSG zmiany biegów nawet pomiędzy 1 a 2 absolutnie niewyczuwalne. Ze względu na brak wyświetlacza numeru biegu nie orientowałem się na którym akurat jadę. Zmiany biegów w ułamku sekundy - rewelacja pod każdym względem. To niech mi ktoś powie po cholerę to DSG jak klasyczna skrzynia robi to samo a nawet znacznie lepiej??

Re: DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 21:26
autor: gachul
RemekS pisze:Podczas jazdy na tempomacie z prędkością 140 km/h, w czasie zjeżdżania z minimalnej górki (obwodnica Wawy), moje kochane DSG zredukowało mi bieg na 5. Po dojechaniu do płaskiego odcinka, z powrotem wróciła 6. Na kolejnym odcinku z górki za którym od razu było minimalnie pod górę, DSG z górki zredukowało na 5, a w momencie podjeżdżania włączyło 6. Taka sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Po ponownym uruchomieniu silnika, takich atrakcji już nie było.
Przejmować się tym bo może to być jakiś symptom czegoś poważniejszego, czy nie zawracać sobie tym głowy :| ?
a moim zdaniem nie jest to normalne... przy 140 hamowanie silnikiem aż tak żeby biegi redukowac???? gdzie ty na obwodnicy Wawy taką góre znalazłeś???? weź przejedź tym odcinkiem jeszcze raz i sprawdź czy będzie tak samo

Re: DSG i tempomat

: 25 wrz 2014, o 21:40
autor: siemi1
Tylko uwaz j od ostatnio po kilka cichociemnych jezdzi w jedna i druga strone insignie passaty i kie ceed widze codziennie rano i popoludni.

Re: DSG i tempomat

: 26 wrz 2014, o 20:44
autor: pab567
sko89 pisze:Miałem teraz okazje jeździć za granicą wynajętym Hyundaiem I20 z klasyczna hydrokinetyczną automatyczną skrzynią z mechaniczną wajchą na pół metra. Spodziewałem się, w porównaniu do DSG, szarpania, długich reakcji przed przełączeniem itp. A tu zaskoczenie. Tak aksamitnie, bezgłośnie i błyskawicznie pracującej skrzyni jeszcze nie widziałem. W porównaniu do DSG zmiany biegów nawet pomiędzy 1 a 2 absolutnie niewyczuwalne. Ze względu na brak wyświetlacza numeru biegu nie orientowałem się na którym akurat jadę. Zmiany biegów w ułamku sekundy - rewelacja pod każdym względem. To niech mi ktoś powie po cholerę to DSG jak klasyczna skrzynia robi to samo a nawet znacznie lepiej??
Hydrokinetyczna przekładnia na pewno zmienia biegi łagodniej niż DSG i dlatego z reguły stosuje się je w autach wyższej klasy. Ale biegi zmienia wolniej - szczególnie przy kick downie. No i spalanie jest większe.

Porównaj http://www.hyundai.pl/Samochody/Osobowe/i20/

Re: DSG i tempomat

: 26 wrz 2014, o 22:42
autor: jan6a
Ostatnio jeżdżąc po górach na siłę bawiłem się tempomatem aby zobaczyć co będzie robił. Przy stromych zjazdach schodził nawet o 2 biegi niżej. Według mnie tak ma być - po prostu hamował silnikiem.

Re: Odp: DSG i tempomat

: 29 wrz 2014, o 20:42
autor: RemekS
gachul pisze:a moim zdaniem nie jest to normalne... przy 140 hamowanie silnikiem aż tak żeby biegi redukowac???? gdzie ty na obwodnicy Wawy taką góre znalazłeś???? weź przejedź tym odcinkiem jeszcze raz i sprawdź czy będzie tak samo
Ja też tak uważam i dlatego o tym napisałem. Jeżdżę tym odcinkiem prawie codziennie i jeszcze nigdy taka sytuacja nie miała miejsca. Jak na razie jeszcze się taka specyficzna redukcja nie powtórzyła. Zobaczymy w przyszłym tygodniu na przeglądzie przy 30kkm może coś znajdą.

Re: Odp: DSG i tempomat

: 29 wrz 2014, o 20:45
autor: RemekS
siemi1 pisze:Tylko uwaz j od ostatnio po kilka cichociemnych jezdzi w jedna i druga strone insignie passaty i kie ceed widze codziennie rano i popoludni.
Tak, wiem. Jeszcze Superb w bida-wersji. Niestety wczoraj gadałem przez telefon i....8pkt +400 PLN. K..wa, 146/100, a w czwartek pod Szczecinem (też rozmowa) 124/90 i 6pkt + 200. W 4 dni zrobiłem średnią z 3 lat :o

Re: DSG i tempomat

: 30 wrz 2014, o 05:42
autor: szms
no to uważaj, bo w takim tempie managerkę będiesz musiał znowu zatrudnić :D :D

Re: DSG i tempomat

: 30 wrz 2014, o 05:53
autor: g-o-q
Bluetooth sie kłania...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka