Webasto w S
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- RSKRIS
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 lut 2011, o 17:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200/400Nm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Webasto w S
Jeśli ktoś z was posiada "fabryczne" Webasto , pls kilka informacji,
-czy jesteś zadowolony, ew Wady
-czy zrobiłbyś to jeszcze raz
-czy założyłbyś po zakupie auta
-jakie funkcje posiada
bo zastanawiam się, bo mało kto nawet w ASO nie wiedzą prawie nic o fabrycznym;/
Jaki to model, i czy lepiej by było w tej samej cenie osobno założyć np. lepszy model
-czy jesteś zadowolony, ew Wady
-czy zrobiłbyś to jeszcze raz
-czy założyłbyś po zakupie auta
-jakie funkcje posiada
bo zastanawiam się, bo mało kto nawet w ASO nie wiedzą prawie nic o fabrycznym;/
Jaki to model, i czy lepiej by było w tej samej cenie osobno założyć np. lepszy model
- Stembor
- Posty: 265
- Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: ES/WY
Re: Webasto w S
Rozważam zakup pod warunkiem, że nie bedzie się "gryzło" z podgrzewaną szybą no i czy sie da bez jakiejś destrukcji i druciarstwa.
Zadałem pytanie na forum, ale na razie nie mam info, czy się da, czy już nie.
Zadałem pytanie na forum, ale na razie nie mam info, czy się da, czy już nie.
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Webasto w S
Z ogrzewania postojowego jestem bardzo zadowolony. W Skodzie montowany jest na 99% Eberspacher. Ogrzewanie zamówiłem jako opcję podczas konfiguracji i gdybym drugi raz wybierał to zrobiłbym tak samo.
Są 3 metody sterowanie ogrzewaniem:
1. Sterowanie z pilota. Zasięg według Skody to chyba 800m jeżeli nic po drodze nie zasłania auta. W praktyce działa to całkiem nieźle, mi mieszkając w kamienicy udaje się włączyć auto, które stoi całkiem po drugiej stronie całkiem dużego budynku. Sterowanie to proste on i off, fajnie, że potwierdza czy się włączył czy nie: miga - nie ma zasięgu, zapala się na stałe - system włączony.
2. Na konsoli jest przycisk, którym można włączyć/wyłączyć ogrzewanie
3. Istnieje możliwość programowania ogrzewania z poziomu MFD. można ustawić sobie godziny grzania w konkretnych dniach tygodnia jak też 2 ustawienia dodatkowe. Możliwy jest też do ustawienia czas grzania i opcja przełączenia systemu w tryb wentylacji - latem można tak jak z ogrzewania korzystać z dmuchawy do przewietrzania wnętrza (niestety klimatyzacja nie działa, bo kompresor nie ma napędu z silnika).
Odebrałem auto na początku grudnia, gdzie już wtedy pogoda była mocno zimowa. W kolejnych dnia użytkowania pierwszego samochodu z takim systemem uznałem, że to podstawa w naszym klimacie, w którym zimy potrafią być ostre. Ustawiam sobie uruchomienie na 20-30 minut przed czasem, kiedy będę wychodził i przy mrozie -20C wsiadam do ciepłego auta. Ogrzewana jest woda silnika, kiedy osiągnie 50C uruchamiana jest dmuchawa i zaczyna ogrzewać wnętrze. Przy okazji odpalam auto, które ma przynajmniej częściowo rozgrzany blok, dalej jadąc z włączonym systemem wspomagam rozgrzewanie silnika - mocno to przyspiesza cały proces.
Stembor, jeżeli będziesz dokładał nie ma jak się gryźć, to są dwie zupełnie niezależne rzeczy. Ta zależność z konfiguratora nie jest uwarunkowana technicznie, tylko jakoś 'systemowo'. Na zasadzie, że 'jak ma ogrzewanie postojowe to po co mu grzana szyba'.
Są 3 metody sterowanie ogrzewaniem:
1. Sterowanie z pilota. Zasięg według Skody to chyba 800m jeżeli nic po drodze nie zasłania auta. W praktyce działa to całkiem nieźle, mi mieszkając w kamienicy udaje się włączyć auto, które stoi całkiem po drugiej stronie całkiem dużego budynku. Sterowanie to proste on i off, fajnie, że potwierdza czy się włączył czy nie: miga - nie ma zasięgu, zapala się na stałe - system włączony.
2. Na konsoli jest przycisk, którym można włączyć/wyłączyć ogrzewanie
3. Istnieje możliwość programowania ogrzewania z poziomu MFD. można ustawić sobie godziny grzania w konkretnych dniach tygodnia jak też 2 ustawienia dodatkowe. Możliwy jest też do ustawienia czas grzania i opcja przełączenia systemu w tryb wentylacji - latem można tak jak z ogrzewania korzystać z dmuchawy do przewietrzania wnętrza (niestety klimatyzacja nie działa, bo kompresor nie ma napędu z silnika).
Odebrałem auto na początku grudnia, gdzie już wtedy pogoda była mocno zimowa. W kolejnych dnia użytkowania pierwszego samochodu z takim systemem uznałem, że to podstawa w naszym klimacie, w którym zimy potrafią być ostre. Ustawiam sobie uruchomienie na 20-30 minut przed czasem, kiedy będę wychodził i przy mrozie -20C wsiadam do ciepłego auta. Ogrzewana jest woda silnika, kiedy osiągnie 50C uruchamiana jest dmuchawa i zaczyna ogrzewać wnętrze. Przy okazji odpalam auto, które ma przynajmniej częściowo rozgrzany blok, dalej jadąc z włączonym systemem wspomagam rozgrzewanie silnika - mocno to przyspiesza cały proces.
Stembor, jeżeli będziesz dokładał nie ma jak się gryźć, to są dwie zupełnie niezależne rzeczy. Ta zależność z konfiguratora nie jest uwarunkowana technicznie, tylko jakoś 'systemowo'. Na zasadzie, że 'jak ma ogrzewanie postojowe to po co mu grzana szyba'.
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Webasto w S
Stembor pisze:Zadałem pytanie na forum, ale na razie nie mam info, czy się da, czy już nie.
w ktorym miejscu zadales takie pytanie?
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- bandit57
- Posty: 203
- Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 196KM / 410 Nm
- Imię: Michał
- Kontakt:
Re: Webasto w S
Ja bardzo chcialem zamowic sobie ten dodatek..Niestety kupowalem gotowe auto i nie mam ani webasto ani grzanej szyby. Ale juz nie raz docenilem webasto w poprzednich autach i wiem ze taka inwestycja sie oplaca. Dolozenie ebersprachera w zewnetrznej firmie to koszt okolo 5k pln. czyli praktycznie tyle co w cenniku - 4500 pln. Niestety panowie w ASO jasno mi sie okreslili - nie bedzie gwarancji na silnik bo bedzie ingerencja..Dlatego sobie odpuszczam bo nie wierze w bezawaryjnosc swojej Baski.Jedynymi minusami webasto to, to z czego pamietam, ze musisz zrobisz droge tyle czasu ile chodzilo webasto by doladowac akumulator..Ja w multivanie mialem 2 akumulatory, oddzielny do webasto wiec nie wiem jak jest w superbie.No i zuzycie paliwa ale to bardzo male ilosci a to jak oszczedzasz i odciazasz silnik w mrozy - bezcenne.
- Stembor
- Posty: 265
- Rejestracja: 9 gru 2010, o 22:47
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: ES/WY
Re: Webasto w S
eX
tutaj:
http://forum.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=515" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj:
http://forum.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=515" onclick="window.open(this.href);return false;
1.8TSI Platinum plus parę dodatków,
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Webasto w S
Jest jeszcze tańsza wersja webasto, którą z powodzeniem stosuje się w Skandynawii - mieszkałem przez 6 lat w Finlandii i tam autka, którymi jeździłem były już fabrycznie wyposażone w ogrzewacz wnętrza i silnika, ale nie zasilane paliwem, a prądem pod domem - w skrócie grzałka w bloku silnika, lub w misce olejowej i dodatkowo zamontowana swoista "farelka" we wnętrzu samochodu. Działało to znakomicie, ustawiało się timer włączający np, na 30-45 minut przed wejściem rano do autka i luz Ciepły silnik, ciepło w aucie i zero skrobania. Oszczędność środowiska i samochodu bezsprzeczna - radość posiadacza bezcenna
Wieczorem stawiając auto na miejsce parkingowe podpinałem przewód do wtyczki w samochodzie (eleganckie wejście np. w zderzaku zaślepione zaślepką), a rano odpinałem i chowałem kabel albo do bagażnika, albo do swojej skrzynki na parkingu.
Chętnie bym sobie takie coś zainstalował teraz w Polsce, ale niestety u nas na osiedlu wyrwaliby skrzynki z prądem, albo co gorsza podłączyliby się pod nią więc takie rozwiązanie raczej dla kogoś, kto ma możliwość pociągnięcia przewodu z prądem, a jest to o tyle fajne, że nadaje się do każdego modelu auta i zestawy są powszechnie dostępne. Cena z montażem w Szwecji o ile pamiętam, nie przekraczała na PLN 1500 złotych zarówno z ogrzewaczem silnika, jak i wnętrza.
Wieczorem stawiając auto na miejsce parkingowe podpinałem przewód do wtyczki w samochodzie (eleganckie wejście np. w zderzaku zaślepione zaślepką), a rano odpinałem i chowałem kabel albo do bagażnika, albo do swojej skrzynki na parkingu.
Chętnie bym sobie takie coś zainstalował teraz w Polsce, ale niestety u nas na osiedlu wyrwaliby skrzynki z prądem, albo co gorsza podłączyliby się pod nią więc takie rozwiązanie raczej dla kogoś, kto ma możliwość pociągnięcia przewodu z prądem, a jest to o tyle fajne, że nadaje się do każdego modelu auta i zestawy są powszechnie dostępne. Cena z montażem w Szwecji o ile pamiętam, nie przekraczała na PLN 1500 złotych zarówno z ogrzewaczem silnika, jak i wnętrza.
- RSKRIS
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 lut 2011, o 17:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200/400Nm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Webasto w S
mam i ja i jestem zachwycony
BBB się przydało last zimy Tylko pamiętać trzeba aby nie było rezerwy, bo wtedy się nie uruchomi...
BBB się przydało last zimy Tylko pamiętać trzeba aby nie było rezerwy, bo wtedy się nie uruchomi...
- k77
- Posty: 36
- Rejestracja: 9 wrz 2015, o 18:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: Webasto w S
Mam w SII i bardzo sobie chwalę.
Jedynie w garażu nie uruchamiam że względu na spaliny.
Rozmawiałem ostatnio z właścicielem Passata B5, który mówił, że jego auto ma przejechane 200kkm i zaczęły się objawy problemów z dmuchawą, długo szukali przyczyny ponieważ wymiana dmuchawy nic nie dała.
Okazało się, że w bagażniku pod schowkiem w lewym nadkolu jest dodatkowy akumulator z Webasto i był kompletnie rozładowany. Z tego powodu robił zwarcie i zaczęły się problemy.
Podejrzewam, że w SII też będzie dodatkowy aku w tym miejscu, ale czy może ktoś to potwierdzić?
U mnie czasem też ogrzewa tylko silni, a wnętrze jakby nie odpala ale po w izbie ku "auto" na AC lub przekręceniu kluczyka wszystko jest OK.
Jedynie w garażu nie uruchamiam że względu na spaliny.
Rozmawiałem ostatnio z właścicielem Passata B5, który mówił, że jego auto ma przejechane 200kkm i zaczęły się objawy problemów z dmuchawą, długo szukali przyczyny ponieważ wymiana dmuchawy nic nie dała.
Okazało się, że w bagażniku pod schowkiem w lewym nadkolu jest dodatkowy akumulator z Webasto i był kompletnie rozładowany. Z tego powodu robił zwarcie i zaczęły się problemy.
Podejrzewam, że w SII też będzie dodatkowy aku w tym miejscu, ale czy może ktoś to potwierdzić?
U mnie czasem też ogrzewa tylko silni, a wnętrze jakby nie odpala ale po w izbie ku "auto" na AC lub przekręceniu kluczyka wszystko jest OK.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Webasto w S
Oczywiście WEBASTO jest cool...!
Chociaż... jakbym miał automat ... jeszcze bym rozważał odpalanie auta zdalnie / pytanie czy Skoda coś takiego oferuje / napewno można sobie to dołożyć...ale to ma sens tylko w automacie.
Chociaż... jakbym miał automat ... jeszcze bym rozważał odpalanie auta zdalnie / pytanie czy Skoda coś takiego oferuje / napewno można sobie to dołożyć...ale to ma sens tylko w automacie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 539
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: Webasto w S
Zgodnie z przepisami nie można odpala auta zdalnie.maureliusz pisze: ↑17 lut 2021, o 19:57 Oczywiście WEBASTO jest cool...!
Chociaż... jakbym miał automat ... jeszcze bym rozważał odpalanie auta zdalnie / pytanie czy Skoda coś takiego oferuje / napewno można sobie to dołożyć...ale to ma sens tylko w automacie.
Volvo można na 10 minut, Ford na 5 minut.