Strona 12 z 14

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 20 lut 2019, o 16:04
autor: CLO27
rezon pisze:ale nie w instrukcji. tam nie ma ani słowa o konieczności wymiany
W książce obsługi masz...

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 21 lut 2019, o 17:19
autor: rezon
U mnie MY2012 na pewno nie było nic o interwałach wymiany łańcucha

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 21 lut 2019, o 22:27
autor: maureliusz
Pewnie się narażę ,a hejt...ale co tam :-)

W 1.8TSI z tego okresu niestety rozrząd jest wadliwy, a dokładnie te dziwne prowadnico/napinacze. Łańcuch się lubi urwać.
Jest dużo przypadków, że łańcuch nie wytrzymuje 100k km.

Czy coś poprawiono po 2012... w sumie nie wiem.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 22 lut 2019, o 00:31
autor: CLO27
tak nawet była akcja na to

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 22 lut 2019, o 07:01
autor: rezon
Po to sprawdza się te kąty VCDS'em, żeby wiedzieć czy się wyciągnął czy nie. Po za tym słychać długi łańcuch. Co prawda nie w S2, tylko w Ładzie miałem wyraźne sygnały celowości wymiany ;)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 22 lut 2019, o 07:13
autor: CLO27
Prawda że słychać wiele ludzi dziki temu w pore zdążyło uratować silnik po 2012 roku to wyeliminowali :)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 22 lut 2019, o 07:15
autor: maureliusz
Wiecie jak jest... nie każdy ma słuch do takich rzeczy.
Zresztą to chyba nie o to chodzi, aby się co dzień wsłuchiwać w głos silnika.
Ja mam radio tak głośno... że chyba nic by z tego nie było :-P

PS. A mieli zaje... 1.8TSI w Octavia I - po co było ruszać...

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 22 lut 2019, o 07:19
autor: CLO27
Ale tak jak pisałem była na to akcja, kto ma przed 2012 to może sobie sprawdzić w aso...

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 22 lut 2019, o 08:31
autor: rezon
Wyciągnięty łańcuch będzie słychać na zimnym tuż po rozruchu, jak jest jeszcze słabo nabity napinacz. Wystarczy od czasu do czasu podnieść maskę, otworzyć szybę i uruchomić silnik.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 22 lut 2019, o 09:17
autor: Markus-47
rezon pisze:Wyciągnięty łańcuch będzie słychać na zimnym tuż po rozruchu, jak jest jeszcze słabo nabity napinacz. Wystarczy od czasu do czasu podnieść maskę, otworzyć szybę i uruchomić silnik.
Tak, ale w instrukcji jest zapis, że jest to normalny objaw.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 22 lut 2019, o 09:48
autor: rezon
w momencie rozruchu, kiedy napinacz może być bez ciśnienia, ale nie kiedy już trochę go nabije. Może przez 0,5s jak samochód długo stoi, to łańcuch może się odezwać, ale to dosłownie na chwilkę. Ale jak niedawno był uruchamiany czyli całkowicie nie spadło ciśnienie z napinacza, to nie powinno być go słychać. Nie da się dźwięku terkoczącego łańcucha nie usłyszeć.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 23 lut 2019, o 11:46
autor: max190
Słuchajcie

Po długich namysłach podjąłem decyzję, że wymieniam rozrząd dla świętego spokoju. Będę to robił u zaprzyjaźnionego mechanika, który zna samochody z grupy VAG. Ponieważ jest to pierwsza większa rzecz w tym samochodzie, która będzie robiona, a ja kładę szczególny nacisk na to, żeby robota była porządnie wykonana to mam do Was kilka pytań (samochód mam od nowości i teraz robię go dla siebie a nie żeby go opchnąć dlatego zależy mi na dobrej robocie):

1. Zestaw rozrządu. Czy wymagać, żeby części były oryginalne, czy dopuszczalne jest użycie jakichś zamienników, które mają jakość odpowiadającą oryginałowi. Czy możecie wskazać jakiegoś producenta? Jest tego pełno na allegro czy stronie typu rozrzad.pl ale nie wiem czy to się do czegoś w ogóle nadaje.
2. Uszczelnienie silnika. Czytałem, że mechanicy używają jakiegoś czerwonego silikonu i że według niektórych jest to druciarstwo. W związku z tym w jaki sposób uszczelnia się silnik po wymianie rozrządu? Są jakieś dedykowane uszczelki do tego czy jak to wygląda?

Do ASO nie jadę ponieważ mam wyceny (licząc z kosztem wymiany oleju) od 4,2 kPLN do 11 kPLN (w tym najdroższym wariancie chcą wymieniać dwa wałki rozrządu, które same w sobie robią koszt ponad 5 kPLN). Jak dla mnie trochę duże koszta.

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 23 lut 2019, o 13:21
autor: leszekmw
przy tdi rzadko kto kupuje ori części. zazwyczaj daje się zaminniki . ale jak jest w przypadku tych 1,8tsi to nie wiem , ale zapewne zamienniki też są. jak chcesz to mogę spojrzeć so intercarsu na przykład , mam ich magazyny w kompie .
co do uszczelnienia... , wymiana rozrządu nie rozszczelnia sinika .

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 23 lut 2019, o 16:42
autor: Sebastian_M26
Osprzęt do silników jest dostarczany przez różnych producentów. Czerwony silikon - dobre, fajnie to będzie wyglądać, zrób zdjęcia posmiejemy się

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

: 23 lut 2019, o 17:05
autor: max190
Czyli wymiana rozrządu nie wymaga stosowania jakichkolwiek uszczelniaczy/uszczelek/silikonów?

@Sebastian_M26
Co do pośmiania się z czerwonego silikonu. Właśnie dlatego pytam zawczasu, żeby uniknąć druciarstwa. Więc jak masz coś merytorycznego do napisania to po prostu napisz/doradź. A jak nie to lepiej nie nabijać postów :) Ja nawet nie wiem czy przy wymianie rozrządu trzeba cokolwiek uszczelniać dlatego pytam. Rozrząd będzie robiony na początku przyszłego tygodnia.