Spadek temperatury oleju
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
Kolejna niedziela, kolejny test run.
Na dworze 3 stopnie, po odpaleniu silnik na niskich (normalnych) obrotach - to juz chyba na plus.
Najpierw jazda w miescie 10km - spokojnie. Po 4 kilometrach, temp oleju 50 stopni, chlodnica ani drgnie.
Przy wjezdzie na autostrade, olej 60 stopni, chlodnica ani drgnie.
Autostrada, 120kmh, 2250U/min, 6. bieg, klimatronik Auto 22 - jade tak 30 kilometrow - olej 70 stopni, chlodnica ledwo co sie rusza na 55 stopni.
W miedzyczasie obserwuje co sie dzieje, gdy klimatronik jest wylaczony, ustawiony na mx i na min - nie ma zadnej zaleznosci, bo chlodnica wedruje raz w gore, raz w dol, ale nieznaczne wartosci.
Powrot do miasta po okolo 45 kilometrach. W miescie gdy biegami troche sie wachluje, chlodnica idzie ciut w gore, olej tez.
Powietrze z dmuchawy chyba OK bo cieplo w kabinie.
Po ponad 50 kilometach i 50 minutach jazdy, pod domem mam olej 74 stopnie, chlodnica 60 z kawalkiem.
Otwieram zbiornik wyrownawczy - G12 przy pozycji max (polowa calego zbiornika), wkladam paluch, cieplo - ale nie goraco - nie sadze zeby to bylo 60 stopni.
I ciagle zachodze w glowe, jak ten mechanik osiagnal 90 stopni moim autem.
Na dworze 3 stopnie, po odpaleniu silnik na niskich (normalnych) obrotach - to juz chyba na plus.
Najpierw jazda w miescie 10km - spokojnie. Po 4 kilometrach, temp oleju 50 stopni, chlodnica ani drgnie.
Przy wjezdzie na autostrade, olej 60 stopni, chlodnica ani drgnie.
Autostrada, 120kmh, 2250U/min, 6. bieg, klimatronik Auto 22 - jade tak 30 kilometrow - olej 70 stopni, chlodnica ledwo co sie rusza na 55 stopni.
W miedzyczasie obserwuje co sie dzieje, gdy klimatronik jest wylaczony, ustawiony na mx i na min - nie ma zadnej zaleznosci, bo chlodnica wedruje raz w gore, raz w dol, ale nieznaczne wartosci.
Powrot do miasta po okolo 45 kilometrach. W miescie gdy biegami troche sie wachluje, chlodnica idzie ciut w gore, olej tez.
Powietrze z dmuchawy chyba OK bo cieplo w kabinie.
Po ponad 50 kilometach i 50 minutach jazdy, pod domem mam olej 74 stopnie, chlodnica 60 z kawalkiem.
Otwieram zbiornik wyrownawczy - G12 przy pozycji max (polowa calego zbiornika), wkladam paluch, cieplo - ale nie goraco - nie sadze zeby to bylo 60 stopni.
I ciagle zachodze w glowe, jak ten mechanik osiagnal 90 stopni moim autem.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Spadek temperatury oleju
Jedz jeszcze raz do niego (jak ci nie szkoda auta), i niech ci pokaże
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
Hehehhe, pojechac pojade, ale za kierwnice brudas juz nie siadzie. Cale auto jebie mi olejem. Nie wiem ile czasu spedzil w aucie (wyjezdzil ponad 100 kilometrow) ale drugi dzien wietrze, i ciagle smierdzi. Nie wiem jak mozna z ujebanymi lapami i ciuchami roboczymi w ogole wsiadac do samochodu klienta...
- Docent83
- Posty: 498
- Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: Seria
- Imię: Krzyś ;)
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Spadek temperatury oleju
Będzie Pan zadowolony !!!
Mnie się serwis zawsze pytał czy może wyjechać na drogę ...
kiedyś nie zadzwonili i zrobili 2,5 km ... zanim odebrałem samochód przeprosili że nie nie dzwonili bo numer zapodziali ...
serwis to BMW Kwiatkowski ... a auto to było stare 7-mio letnie BMW E91 ... wiec co dopiero z nowym superbem ... choć to nie powinno zależeć od ceny ( wartosci ) auta ...
Mnie się serwis zawsze pytał czy może wyjechać na drogę ...
kiedyś nie zadzwonili i zrobili 2,5 km ... zanim odebrałem samochód przeprosili że nie nie dzwonili bo numer zapodziali ...
serwis to BMW Kwiatkowski ... a auto to było stare 7-mio letnie BMW E91 ... wiec co dopiero z nowym superbem ... choć to nie powinno zależeć od ceny ( wartosci ) auta ...
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Spadek temperatury oleju
T1000 - zamiast pchać ciągle palce do zbiorniczka wyrównawczego, zdejmij pokrywę silnika i po kilku kilometrowej jeździe, gdy temp. oleju masz jak piszesz ok.50 - 60 stopni - sprawdź "temi palcami" temp. chłodnicy, węży do niej biegnących, bloku silnika. Chłodnica do czasu otwarcia termostatu powinna być praktycznie chłodna, obieg cieczy powinien zawierać się między silnikiem a nagrzewnicą, do tego sprawdziłbym różnicę temperatury węży przed i za termostatem przy skrzyni (swoją drogą ta niezwykle skomplikowana operacja wymiany termostatu chłodnicy ATF to jakaś godzina max...)
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
Ok, mogę go dzisiaj wybadac tak jak piszesz. Tylko dobrze byłoby mieć zdjęcie z zaznaczonymi termostatami bo nie wiem dokładnie gdzie i co macac.
Nie wiem czy do tego mądrali pojadę dzisiaj czy jutro ale zastanawiam się czy powinienem wysuwać jakieś roszczenia tytułem niezaniechanej usterki i zlikwidowaniu sterownika silnika (chip).
I jeszcze jedno - załóżmy że wymieni ten termostat skrzyni, i to nadal nie będzie to - co wtedy? Pompa wody?
Ps. Spalania jest w normie. Czyli 5,7 spokojna trasa.
Nie wiem czy do tego mądrali pojadę dzisiaj czy jutro ale zastanawiam się czy powinienem wysuwać jakieś roszczenia tytułem niezaniechanej usterki i zlikwidowaniu sterownika silnika (chip).
I jeszcze jedno - załóżmy że wymieni ten termostat skrzyni, i to nadal nie będzie to - co wtedy? Pompa wody?
Ps. Spalania jest w normie. Czyli 5,7 spokojna trasa.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Spadek temperatury oleju
powodzeniaT1000 pisze: Nie wiem czy do tego mądrali pojadę dzisiaj czy jutro ale zastanawiam się czy powinienem wysuwać jakieś roszczenia tytułem ....zlikwidowaniu sterownika silnika (chip).
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
No pewnie nic nie wskoram , ale ciekawi mnie, po kiego on grzebal w sofcie.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Spadek temperatury oleju
Gdyby pompa wody była uszkodzona, to silnik by się przegrzewał (słaba wydajność), Termostat silnika jest pod alternatorem, więc go nie wymacasz, chodziło mi raczej o wąż chłodnicy. Co do zdjęć, to nawet nie bardzo wiem jak je wstawić, ale jeżeli potrafisz zdjąć obudowę filtra powietrza (dolną - czyli wyjąć całą puszkę z filtrem) to zobaczysz węże wody idące od skrzyni i ten termostat na jednym z nich. On kosztuje ok 150zł w ASO. Co do twojego mechanika.... to whity już wszystko powiedział.
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
Jeszcze nie macalem niczego, ale bylem u mechnika dzisiaj: wpol do szostej i pocalowalem klamke, mimo, ze niby do 18 robi. Dziwne, bo na hali jakies male swiatelko, a biuro cale rozsiwetlone. Troche popukalem i wrocilem do auta, zrobilem rundke dookola, doslownie minuta, nawet nie - podejezdzam znowu pod biuro - a taj ciemno. Albo zaczyna sie zabawa w kotka i myszke, albo filozof ma czujke i tajmer gdzies tam ustawiony (bo byla juz szosta). Na koma probowalem ale nie odbiera.
W miedzyczasie, temepratura chlodnicy szla w gore, i pod domem bylo juz 90 stopni (oleju 80) - taka sytuacja.
W miedzyczasie, temepratura chlodnicy szla w gore, i pod domem bylo juz 90 stopni (oleju 80) - taka sytuacja.
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
DObra, bylem u szanownego pana. Przedstawilem sytuacje i jego riposta ksztaltuje sie mnie wiecej tak:
- soft wgrany nowy, bo musial. Bez tego nie moglby podejsc do problemu.
- to co zrobil do tej pory to tzw tania opcja, czyli wymiana tego, co moglo powodowac usterke.
- moze wymienic pompe wody (okazuje sie, ze np w BMW, jej usterka powoduje tez np nioedogrzanie silnika)
- moj samochod nie ma drugiego termostatu. Przy skrzyni jest tylko filtr oleju. Potwierdzine w ASO VW.
Jesli jednak jest, to mam zamowic i wymieni bezplatnie. No wlasnie. Jakis numer ma ta czesc?
- soft wgrany nowy, bo musial. Bez tego nie moglby podejsc do problemu.
- to co zrobil do tej pory to tzw tania opcja, czyli wymiana tego, co moglo powodowac usterke.
- moze wymienic pompe wody (okazuje sie, ze np w BMW, jej usterka powoduje tez np nioedogrzanie silnika)
- moj samochod nie ma drugiego termostatu. Przy skrzyni jest tylko filtr oleju. Potwierdzine w ASO VW.
Jesli jednak jest, to mam zamowic i wymieni bezplatnie. No wlasnie. Jakis numer ma ta czesc?
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Spadek temperatury oleju
T1000, jeździsz do "wolnego warsztatu"? Nie podoba mi sie naprawa na podstawie prób i błędów....a moze sie uda....a ty jako królik doświadczalny masz płacić za jego nie wiedzę ?
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Spadek temperatury oleju
"1K0 121 113A regulator płynu chłodzącego" Etka mówi że dla wszystkich CFGB z automatem. Ale nie będę się kłócił z mechanikiem który najpierw twierdzi że to niesłychanie skomplikowana sprawa, później mówi że go nie ma w ogóle, a popsuta pompa wody powoduje niedogrzanie silnika... Może latem powyrzucamy z aut pompy wody, będziemy mieć pewność że się silnik nie przegrzeje. Zaczyna mnie to wk...ć.
Tania opcja to wg niego wgranie nowego/starego softu? Tylko proszę nie zostawiaj mu samochodu dłużej jak 20 min potrzebne do wymiany. I niech weźmie klamry do ściśnięcia tych gumowych węży przed i za termostatem (regulatorem płynu chłodzącego) to nie będziesz musiał płacić za nowy płyn. Wymiana pompy wody to wymiana rozrządu (pracuje na tym samym pasku) Będzie umiał to zrobić?
Tania opcja to wg niego wgranie nowego/starego softu? Tylko proszę nie zostawiaj mu samochodu dłużej jak 20 min potrzebne do wymiany. I niech weźmie klamry do ściśnięcia tych gumowych węży przed i za termostatem (regulatorem płynu chłodzącego) to nie będziesz musiał płacić za nowy płyn. Wymiana pompy wody to wymiana rozrządu (pracuje na tym samym pasku) Będzie umiał to zrobić?
- Michu
- Posty: 387
- Rejestracja: 29 wrz 2014, o 21:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: WLKP/NRW
Re: Spadek temperatury oleju
@whity - tak, wolny warsztat. Polacy (niby prawdziwy mechanicy;)) . Wczrsniej bylem w wolnym niemieckim - za wymiane termostatu zaspiewali 200 euro, plus plyn chlodniczy. Bylem umowiony, ale nie mogli skombinowac termostatu... Wczesniej bylem w ASO Skody - tam mi powiedzieli, ze gmeraniew skrzyni to dwumasa. Dwumase wymienilem, a gmeranie zostalo. Potem przy wymienia oleju DSG, nie wkrecili trzecj srobke od podlogi, ktora prawie mi wyfruinela spod auta przy 200kmh. Wiec z ASO podzuekowalem.
Bylem tez w ATU (dla niewtajemnoczonych: najwieksza siec nieautoryzowanych serwisow) - tam w ogole pan nie potrafil nastawic zbieznosci kol (wtedy mialem Astre akurat), twierdzac, ze uszkodzony jest czujnik kierownicy (siwecila sie kontrolka ukladu kierownoczego). Stacja kontroli pojazdow za rogiem, zrobila to w 10 minut.
Wiec Ty mi powiedz, dokad mam jechac, zeby nie byc krolikiem doswoiadczalnym...
@jarkow - dziekuje za numer, ale tak na moj chlopski rozum, to czy regulator plynu chlodzacego to to samo co termostat? Moze on (mechanik) to nazywa czujnikiem i to juz wymienil?
Pewnie i tak bede musial podjechac do ASO (innego) i zapytac, bo moze oni jakos inaczej to nazywaja...
Bylem tez w ATU (dla niewtajemnoczonych: najwieksza siec nieautoryzowanych serwisow) - tam w ogole pan nie potrafil nastawic zbieznosci kol (wtedy mialem Astre akurat), twierdzac, ze uszkodzony jest czujnik kierownicy (siwecila sie kontrolka ukladu kierownoczego). Stacja kontroli pojazdow za rogiem, zrobila to w 10 minut.
Wiec Ty mi powiedz, dokad mam jechac, zeby nie byc krolikiem doswoiadczalnym...
@jarkow - dziekuje za numer, ale tak na moj chlopski rozum, to czy regulator plynu chlodzacego to to samo co termostat? Moze on (mechanik) to nazywa czujnikiem i to juz wymienil?
Pewnie i tak bede musial podjechac do ASO (innego) i zapytac, bo moze oni jakos inaczej to nazywaja...
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Spadek temperatury oleju
ATU, PIT-stop to akurat naciągacze, których nie polecam, tak samo polskich naciągaczy. Ja bym spróbował w innym ASO.
Mieszkasz w nrw, wiec tęgo trochę tu jest
Mieszkasz w nrw, wiec tęgo trochę tu jest
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium