u mnie po aktualizacji softu trzyma takie obroty od odpalenia do osiągnięcia przez silnik 70 stopni
i mnie to cały czas wkurza, bo myślę, że wypala filtr, a on się po prostu nagrzewa
też tak macie, czy mam omamy?
Ja tak mam, ale tylko wtedy, gdy ogrzewanie ustawiam na "auto". Jeśli dam "climatronic off ", to obroty są niższe.
Ale co ma do tego ogrzewanie???
Silnil byl juz rozgrzany, ogrzewanie na auto, bez Kliemy na 22 st
SIII Kombi -2017 - 2.0TDI 190KM DSG 6 SCR Style + Fresh + Canton Sound System + Amundsen - Silver Business
Powinnismy ustalic zakres pojecia "silnik zimny" - bo wg mnie 70 stopni, to zimny juz nie jest.
U mnie szwankuje cos ogolnie temperatura oleju i chlodziwa (opisuje w innym temacie) ale przedtem (tzn miesiac, dwa temu, gdy bylo 10 stopni na dworze) nie zauwazylem w ogole podwyzszonych obrotow, poza sytuacja, ze rzeczywiscie byl wypalany filtr.
Teraz (pruypominam, ze prawdopodobnie mam uwalony termostat) wysokie (okolo 1000) obroty, utrzymuja sie dlugo, bo nawet do ponad 70 stopni - choc bywa i tak, ze przy 60 na potoju, zbutuje go przez pol minuty, i obroty spadaja.
Jeszcze jedna sprawa - wysokie obroty na jalowym biegu - wydaje mi sie ze spalanie jest nieco inne w przypadku wypalania DPF i inne w przypadku dogrzewania.
szms pisze:Ja dwie sytuacje wychwyciłem przez cały okres, że raz po wyłączeniu włączały się wentylatory, ale za chiny nie było warunków do wypalania DPF, krótka trasa na lajcie, ledwo dał radę się rozgrzać, a raz w lato, ale pamiętam, że sprawdzałem i obroty nie były podwyższone
No wlasnie to dokladnie twoja 1 sytuacja, ledwo sie rozgrzal....
ale spalilem fajeczke , poczekalem po ok 5 min wentylatory sie wylaczyly ...
dla mnie to dziwne, nigdy w zadnym aucie nie mialem ZIMA nic podobnego ...
A balem sie ze jak bedzie krecil do rana to AKU mi padnie i ne rusze....
Ale ciekawe skad te wentylatory przy tak niskiej temp powietrza i ten swad wypalanej blachy ... w nowym aucie ...
SIII Kombi -2017 - 2.0TDI 190KM DSG 6 SCR Style + Fresh + Canton Sound System + Amundsen - Silver Business
Ja wyłączyłem, zatankowałem furę, poszedłem zapłacić... i jak wracałem dopiero się wyłączyły, takie zdziwko mnie złapało, ale generalnie zlałem to. Nie powtórzyło się to nigdy... DPF nadal w świetnej formie (o ile VCDS mnie nie dyma na pomiarach)
szms pisze:Ja wyłączyłem, zatankowałem furę, poszedłem zapłacić... i jak wracałem dopiero się wyłączyły, takie zdziwko mnie złapało, ale generalnie zlałem to. Nie powtórzyło się to nigdy... DPF nadal w świetnej formie (o ile VCDS mnie nie dyma na pomiarach)
Pewnie DYMA
SIII Kombi -2017 - 2.0TDI 190KM DSG 6 SCR Style + Fresh + Canton Sound System + Amundsen - Silver Business
Bo z wyciętym kupiłeś. Na poważnie, mój w czwarty rok wejdzie i 60 kkm (w sumie niewiele) i też nie zauważyłem istnienia tego elementu. Zero, jak dotąd problemów.
Witam w pracy jeżdżę OC III 2.0 150KM 90tyś też mam ten sam problem z wentylatorami .A co do trzymania 1000 obrotów zauważyłem związek z systemem start-stop.Stając na światłach silnik podtrzymuje 1000 obrotów i gaśnie a jeżeli system uzna że pobór prądu jest większy mam 800 obrotów i silnik pracuje ale są momenty że trzyma 1000. Ogólnie ten system to dziadostwo już parę razy po wjechaniu na próg zwalniający silnik mi zgasł przy zmianie biegu a za nim zaskoczy to już z tyłu trąbią.W połączeniu z DSG w superbie trochę inaczej ten system działa.Rozmawiałem z serwisem i można to wyłączyć na stałe ale po gwarancji.
A tak z innej beczki czy wasze silniki 2.0 biorą olej bo OC III połyka mi minimum 2,5L na 30tyś. Do 20tyś 1L a potem to już co 3 tyś a mamy kilka sztuk i tak samo biorą. Mam nadzieje że superb ma inny silnik bo mój ma dopiero 5tyś przejechane i jest ok.
Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać. Widocznie mój zapier.... na dragach.
Limiter obrotów ustawiony jest w w 2.0 TDI 170 na 242 km/h (według licznika na maxi docie) i tyle właśnie udało mi się wycisnąć.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
jak na razie moje CFGB + DSG + kombi 224km/h - mówimy oczywiście na prostej- raczej 240km/h u mnie mało realne pomimo, że mój i Marcina są w najpiękniejszym kolorze fioletowym . Marcina jakiś sporo szybszy bo pewnie nawoskowany. Marcinie jak Twój na serii tyle idzie to pewnie dostałeś jakieś gratisy w koniach od fabryki- puść go na rolki ciekawy jaki będzie wynik. Potem chip i masz najszybsze kombi w dieslu na forum