zapalający sie check engine
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
zapalający sie check engine
Witam wszystkich i od razu opiszę problem-posiadam Skode Superb 2008 rok 1.8T plus gaz ICOM JTG.dzien przed wigilia odebralem samochod z autohausu w niemczech.wszystko bylo dobrze i pieknie dopoki jezdzilem na niemieckim gazie.gdy zatankowalem juz w Polsce zaczal sie pojawiac check.sprawdzilem swoim prymitywnym programem kody bledow i wyskoczylo mi to:
P0441 EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P1128
P1136
P0420
Jako ze posiadam uboga werje programu nie moglem zobaczyc co te bledy oznaczaja.Dodam jeszcze ze po zapaleniu sie checku nic zlego nie dzieje sie z samochodem.Nie gasnie nie szarpie nie traci mocy.Zarowno na gazie jak i na benzynie chodzi przepieknie.Co to moze byc panowie i co oznaczaja te kody bledow? Nieraz jest tak ze check sam gasnie.czy mam sie tym przejmowac?z tym checkiem jest tak ze jak go wykasuje kompem to nie zapala sie od razu tylko po jedny lub po dwoch dniech przy roznych przebiegach.Na benzynie ten problem nie wystepuje.jezdze juz trzy dni na benzynie i nic sie nie zapala.Rozmawialem ze znajomym monterem gazu i powiedzial zebym sie tym nie przejmowal bo jesli blad wystepuje sporadycznie i tylko na gazie to moze to byc spowodowane jakoscia polskiego gazu i ze sonda moze powodowac zapalanie sie tego checku poniewaz jakosc paliwa jest nieodpowiednia.Marti mnie ten check bo nie lubie jezdzic z zapalonym checkiem.Pomozcie panowie.Z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi.
P0441 EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P1128
P1136
P0420
Jako ze posiadam uboga werje programu nie moglem zobaczyc co te bledy oznaczaja.Dodam jeszcze ze po zapaleniu sie checku nic zlego nie dzieje sie z samochodem.Nie gasnie nie szarpie nie traci mocy.Zarowno na gazie jak i na benzynie chodzi przepieknie.Co to moze byc panowie i co oznaczaja te kody bledow? Nieraz jest tak ze check sam gasnie.czy mam sie tym przejmowac?z tym checkiem jest tak ze jak go wykasuje kompem to nie zapala sie od razu tylko po jedny lub po dwoch dniech przy roznych przebiegach.Na benzynie ten problem nie wystepuje.jezdze juz trzy dni na benzynie i nic sie nie zapala.Rozmawialem ze znajomym monterem gazu i powiedzial zebym sie tym nie przejmowal bo jesli blad wystepuje sporadycznie i tylko na gazie to moze to byc spowodowane jakoscia polskiego gazu i ze sonda moze powodowac zapalanie sie tego checku poniewaz jakosc paliwa jest nieodpowiednia.Marti mnie ten check bo nie lubie jezdzic z zapalonym checkiem.Pomozcie panowie.Z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi.
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: zapalający sie check engine
Wystarczy troche po GOOGlować i sie znalazło
P0441 System kontroli emisji wydechu (EVAP) –niewłaściwy przepływ odpowietrzania
P1128 Długoterminowy pomiar paliwa – system za słaby (bank 1) B
P0420 Konwerter – niska wydajność
17544 - P1136 - 35-00 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka uboga bieg jałowego
podemnij to VAG-comem i zobaczysz sb pełny opis błedów.
Sam posiadam 1.8 T z LPG i nic nie ma prawa sie palic. Gaz tankuje tylko na stacjach STATOIL< SHELL<ORLEN<BP. Przydrożne stacje omijam szerokim łukiem typu "NO NAME". Podjedz do jakiegos kumatego gaziarza niech zerkie jak z instalacja i jak sie pokrywaja mapy. (przy okazji wymien sobie filtry jak dopiero kupiłes auto)
P0441 System kontroli emisji wydechu (EVAP) –niewłaściwy przepływ odpowietrzania
P1128 Długoterminowy pomiar paliwa – system za słaby (bank 1) B
P0420 Konwerter – niska wydajność
17544 - P1136 - 35-00 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka uboga bieg jałowego
podemnij to VAG-comem i zobaczysz sb pełny opis błedów.
Sam posiadam 1.8 T z LPG i nic nie ma prawa sie palic. Gaz tankuje tylko na stacjach STATOIL< SHELL<ORLEN<BP. Przydrożne stacje omijam szerokim łukiem typu "NO NAME". Podjedz do jakiegos kumatego gaziarza niech zerkie jak z instalacja i jak sie pokrywaja mapy. (przy okazji wymien sobie filtry jak dopiero kupiłes auto)
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
problem w tym ze ten typ instalacji obsluguje niewielu gazownikow w PL.filtr powietrza i paliwa wymieniali mi w DE.jesli chodzi o EVAP to sprawdzalem ten zawor sterowany elektrycznie i na pracujacym silniku nie cyka.podejrzewam ze jest do wymiany.jutro podjade na kompa do znajomego mechanika i zobaczymy.a Twoim zdaniem co z reszta tych bledow?czy to powazne usterki?dodam ze auto chodzi super zarowno na lpg jak i na benzynie.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
ai jeszcze jedno pytanie-mam interfejs Vag KKL.jaki program do tego kabla zeby w pelni polaczyc sie z autem i kazdym systemem w samochodzie?
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: zapalający sie check engine
Najlepiej Vag-com 3.11. NI ebde podal linków ani sposobu instalacji wszystko znajdziesz w googlach. Połoaczysz sie tylko z dostepnymi systemi. Co do błedów to tak jak mówisz wymien ten zawór i problemy powinno zniknac. Reszta błedów byc moze jest przyczyna tego zaworu
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
A ile orientacyjnie kosztuje taki zawor i jak sie prawidlowo nazywa?sprawdzalem to zawor cyka na rozgrzanym silniku.zdejme go i na krotko sprawdze czy jak elektromagnes sie otwiera to czy zawor ma przeplyw.dziekuje za podpowiedzi
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: zapalający sie check engine
Znalazłem kolego jeszcze coś takiego tylko to dotyczny s II ale może Cie naprowadzi na dobra drogę viewtopic.php?f=8&t=4799
Obejrzyj węzyki idace od tego zaworu czy gdzieś nie są spękane
Ale na początek podepnij porządny vag i wrzuć jakie błędy pokazuje.
Obejrzyj węzyki idace od tego zaworu czy gdzieś nie są spękane
Ale na początek podepnij porządny vag i wrzuć jakie błędy pokazuje.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
podepne w srode u kolegi i niech zrobi logi.zobaczymy co wyjdzie.mam pytanie-ten elektrozawor otwierajacy doplyw par do kolektora musi pracowac przy danej temperaturze silnika?dzis zauwazylem ze pracuje dopiero jak go delikatnie pukne przy maksymalnie nagrzanym silniku.czy tak powinno byc?
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
zrobilem sam test programem deltascan i przyjrzalem sie obu sondom lambda.ta przed katalizatorem wykazuje dziwnie duze wachania procentowe od -3 do plus 3 procent a napiecie utrzymuje sie ciagle na poziomie 1.5 volta.druga za katalizatorem wykazuje napiecie 0.6 volta.czy ta pierwsza jest uszkodzona?z tego co wyczytalem pierwsza sonda przed kat. powinna miec napiecie od -1.0 do + 1.0.co o tym myslicie?
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
poprawka-wyczytalemze tasonda przed katem ma utrzymywac napiecie 1.5 v a zakres wachan od -10 do +10 %.czyli u mnie w normie.dzis przejechalem 180 km na benzynie i wywalilo jeden blad-Evap i bla bla bla to samo.czyli jednak gaz ciulowy w PL.jedno zmartwienie odpadlo.zostaje mi przejrzec caly uklad EVAP od baku po kolektor ssacy.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
ale mam kolejny problem-mianowicie poranne odpalanie silnika trwa ok 5 sekund.czyli stacyjka w ON i rozruch trwa nawet do 5 sekund po czym auto chodzi normalnie.sprawdzilem juz czujnik kompem i temperatura wskazywana przez komputer pokrywa sie z temperatura otoczenia.nie probowalem jeszcze odpinac wtyczki z tego czujnika i wtedy odpalac.ale dzis zanim uruchomilem auto zrobilem test ukladu zasilania komputerem i kiedy pompa chwile popracowala zakonczylem test.autko zapalilo od strzala czyli wnioskuje ze paliwo gdzies sie cofa i zanim przy rozruchu pompa wytworzy cisnienie silnik musi chwile pokrecic.co o tym sadzicie?czy grzebac gdzies w ukladzie paliwowym?sa tam jakies zaworki ktore utrzymuja cisnienie paliwa w ukladzie?czy moze pompa paliwowa juz sie konczy?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: zapalający sie check engine
Ja tak miałem w poprzednim aucie, niestety świadczyło to o końcu pompy i pewnego pięknego dnia na działce po prostu nie odjechałem
Test na to jest prosty i mam nadzieje, ze w SII rownież działa. Wystarczy przed rozruchem silnika pare razy zapłon włączyć/wyłączyć, tak na 1-2s, do momentu usłyszenia, ze pompa sie uruchomiła. Powinno to wytworzyć odpowiednie ciśnienie w układzie i ułatwić rozruch. Wtedy będziesz mieć pewność.
Test na to jest prosty i mam nadzieje, ze w SII rownież działa. Wystarczy przed rozruchem silnika pare razy zapłon włączyć/wyłączyć, tak na 1-2s, do momentu usłyszenia, ze pompa sie uruchomiła. Powinno to wytworzyć odpowiednie ciśnienie w układzie i ułatwić rozruch. Wtedy będziesz mieć pewność.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
OK rozumiem.jutro sprawdzę i będę miał pewność.Dzięki za odpowiedz.a tak na mrginesie to ile powinno wynosić ciśnienie w ukladzie paliwowym przed regulatorem ciśnienia na biegu jałowym przy wolnych obrotach?orientuje się ktoś?
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 26 gru 2014, o 19:46
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Boguslaw
- Lokalizacja: Grudziadz
Re: zapalający sie check engine
próbowałem kilkakrotnie przekrecac kluczyk w stacyjce zeby pompka napompowala wiecej paliwa ale niestety tylko za pierwszym przekreceniem sie uruchomila.po kzdym nastepnym juz nie pracowala.ale wczoraj skonczyl mi sie gaz i auto gasilem juz na benzynie i dzis nie bylo problemu z odpaleniem.czyli gaz cos broi.jutro zatankuje gazu troche pojezdze i przed zgaszeniem przelacze na benzyne.zonaczymy czy efekt bedzie taki sam.ciekawe co ma piernik do wiatraka?auto zgaszone na benzynie odpala bez problemu a jak gasze go gdy chodzi na gazie na drugi dzien mordega przy rozruchu.dziwne
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: zapalający sie check engine
Z góry uprzedzam, ze to za chwile przeczytasz to tylko moje teoretyzowanie, gdyż z gazem mam tyle wspólnego, ze podgrzewam nim zupę.
Jeśli rozruch jest zawsze na benzynie, to może faktycznie po prostu gdzieś ciśnienie benzyny nie trzyma. W tym silniku masz może listwę wtryskowa? Powinien na niej być taki zawór do którego sie przykręca manometr do pomiaru ciśnienia, wyglada jak wentyl od opony. Jeśli potwierdzasz swoje obserwacje z gaszeniem auta na benzynie, zobacz czy jak zgasisz na gazie będziesz mieć rano ciśnienie na tym zaworze. Jednym słowem czy paliwo tryska po wciśnięciu go.
Jedno co jest dla mnie dziwne to to, ze gdyby nie trzymał ciśnienia to przy jeździe na benzynie rownież powinien odpalać z takimi samymi problemami.
Jeśli rozruch jest zawsze na benzynie, to może faktycznie po prostu gdzieś ciśnienie benzyny nie trzyma. W tym silniku masz może listwę wtryskowa? Powinien na niej być taki zawór do którego sie przykręca manometr do pomiaru ciśnienia, wyglada jak wentyl od opony. Jeśli potwierdzasz swoje obserwacje z gaszeniem auta na benzynie, zobacz czy jak zgasisz na gazie będziesz mieć rano ciśnienie na tym zaworze. Jednym słowem czy paliwo tryska po wciśnięciu go.
Jedno co jest dla mnie dziwne to to, ze gdyby nie trzymał ciśnienia to przy jeździe na benzynie rownież powinien odpalać z takimi samymi problemami.