Wskazania Przepływki
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 7 lut 2015, o 21:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: AWX 174
- Lokalizacja: Irlandia
Wskazania Przepływki
Witam,panowie jestem tu nowy,Superba mam od roku(2004,AWX podciągniety na 174).Od tego też czasu mam dziwne problemy,otóż auto przy przyśpieszaniu wpada w drgania wzakresie 1500-2200 obrotów.Ne ma to miejsca przy bardzo mocnym przyspieszaniu lub delikatnym.Pojawia się błąd na Vagu 18263,dwukrotnie wymieniałem dwumasę i sprzęgło,trzykrotnie przepływkę a drgania jak były tak są.Autem przejechałem w grudniu do pl z irlandi,to jest 5200km,spalanie na calej trasie 5litrów.Dziś sprawdzałem przepływkę ,powinno być na jałowym 230-420 a u mnie 850!!!.Proszę o pomoc ,nie chcę sie rozstawać z tym autkiem ale ci mechanicy tutaj potrafią tylko owce naprawiać.
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: Wskazania Przepływki
Moze to wina wgranego programu ? Ktos przesadzil z dawkami ? Podjedz do ogarnietego tunera i zobaczy co tam siedzi. W PL masz duzo renomowanych firm zajmujacych sie tym
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 7 lut 2015, o 21:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: AWX 174
- Lokalizacja: Irlandia
Re: Wskazania Przepływki
Kurcze tu jest problem że jestem w Irlandii,może jakaś podpowiedz co i jak sprawdzic Vagiem?
- bednar676
- Posty: 126
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Kielce
Re: Wskazania Przepływki
Raczej vagiem nic nie poradzisz na zle wgrany program. Zrob maly test odepnij przeplywke i zobacz czy jest tak samo jesli tak to przeplywka ok. nastepnie odepnij EGR i sprawdz. Ja osobiscie stawiam na jakies niedociagniecie w modzie. Korekta zalatwi sprawe jesli mozna wiedziec u kogo robiles program ?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wskazania Przepływki
Buladragi, sprawa jest dosyć oczywista. Skoro ECU na biegu jałowym widzi 850 jednostek powietrza, a powinien widzieć jak sam zresztą zauważyłeś ok. 180 - 450 (zależnie od statusu pracy EGR), to znaczy, że w ślad za powietrzem idzie potężna dawka paliwa.
Bez wątpienia przy wyższych obrotach jest jeszcze gorzej, a silnik diesla dokładnie tak właśnie reaguje na zawyżone dawkowanie, że przenosi irytujące drżenie na karoserię w określonych warunkach pracy.
Błąd 18263 "pięknie" dopełnia obraz całości, czyli totalną impotencję kretyna, który "zmodyfikował" oprogramowanie sterujące silnika najprawdopodobniej eliminując rzeczywiste wskazania przepływki wartościami iście liniowymi. Porażka i masakra, która w takich przypadkach najczęściej kończy się wytopieniem tłoków i końcówek rozpylaczy paliwa.
Osobiście proponuję natychmiast zaprzestać dalszej eksploatacji i powrót do programu seryjnego, bo obecnie sprawy zmierzają w bardzo złym kierunku, a Twój opis raczej nie pozostawia wątpliwości co do przyczyn niekomfortowej sytuacji.
Gdy będziesz już miał serię możesz pokusić się o komplet rzetelnych logowań, które przynajmniej częściowo ujawnią faktyczną kondycję silnika i pomogą w podejmowaniu kolejnych decyzji. Ze względu na dramatyczny stan bieżący raczej (moim zdaniem) nie powinieneś dać się nikomu naciągać na nowego "chipa", przynajmniej do czasu kiedy pomiary na serii nie okażą się niepokojące.
Poniżej adres do czytelnej instrukcji logowania z wyliczanką bloków wymaganych do zdiagnozowania AWX:
http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Bez wątpienia przy wyższych obrotach jest jeszcze gorzej, a silnik diesla dokładnie tak właśnie reaguje na zawyżone dawkowanie, że przenosi irytujące drżenie na karoserię w określonych warunkach pracy.
Błąd 18263 "pięknie" dopełnia obraz całości, czyli totalną impotencję kretyna, który "zmodyfikował" oprogramowanie sterujące silnika najprawdopodobniej eliminując rzeczywiste wskazania przepływki wartościami iście liniowymi. Porażka i masakra, która w takich przypadkach najczęściej kończy się wytopieniem tłoków i końcówek rozpylaczy paliwa.
Osobiście proponuję natychmiast zaprzestać dalszej eksploatacji i powrót do programu seryjnego, bo obecnie sprawy zmierzają w bardzo złym kierunku, a Twój opis raczej nie pozostawia wątpliwości co do przyczyn niekomfortowej sytuacji.
Gdy będziesz już miał serię możesz pokusić się o komplet rzetelnych logowań, które przynajmniej częściowo ujawnią faktyczną kondycję silnika i pomogą w podejmowaniu kolejnych decyzji. Ze względu na dramatyczny stan bieżący raczej (moim zdaniem) nie powinieneś dać się nikomu naciągać na nowego "chipa", przynajmniej do czasu kiedy pomiary na serii nie okażą się niepokojące.
Poniżej adres do czytelnej instrukcji logowania z wyliczanką bloków wymaganych do zdiagnozowania AWX:
http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Pozdrawiam.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 7 lut 2015, o 21:35
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: AWX 174
- Lokalizacja: Irlandia
Re: Wskazania Przepływki
Kurcze chłopaki teraz to mam pietra.Auto kupiłem od irysa ,starszy facet ale jedyny właściciel.W momencie go kupowałem to obstawiałem turbo.Mianowicie od razu gdy odpali słychać jak gwizda .Po za szarpaniem w pewnym zakresie obrotów żadnych nie ma żadnych innych objawów.Ja przy aucie nic nie robiłem,nie mam pojęcia kto go podkręcał.Spalanie w porównaniu z moim drugim autem passat 2004 avb,to skoda wychodzi o niebo lepiej,Tak jak pisałem w Boże Narodzenie trasa irlandia polska irlandia ponad 5000 tys km i spalanie na całej trasie poniżej 5 litrów,prędkość 240 km do odcięcia po prostu jak bajka.Auto ma 160000 tyś mil ,od wymiany do wymiany nie dolewam oleju.Kurczę zadzwonię jutro do Belfastu tam jest jakiś macher od sterowników.A dodam tylko że znajomy ze stalowej woli,po sprawdzeniu kompem vw stwierdził padający 2 pompowtrysk.Facet z mega doświadczeniem w gruie VAG