Miękkie progi

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Miękkie progi

Post autor: rezon »

Jak podstawisz lewarek nie w tym miejscu to na pewno ugniesz próg. Czasami zdarzało się i mnie niestety w innych samochodach
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Miękkie progi

Post autor: kamracik »

A nie jest wszędzie oznaczone wcięciem właśnie w tej listwie pod progiem? Myślałem, ze to taki standard, bo do tej pory zawsze takie spotykałem, nie licząc trójkątów na boku tramwaju :mrgreen:
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Miękkie progi

Post autor: rezon »

nie jest - czasami jest wytłoczony trójkąt powyżej, a czasami nie ma nic tylko w instrukcji schemat
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Miękkie progi

Post autor: panki888 »

No cały czas mi chodzi o tą listwę na którą obsadza się lewarek orginalny...
a nie o cały próg że niby mam pogięty.

Po prostu jak już pisałem na wulkanizacji zagieli mi troszkę z tyłu te listwy przy nadkolach.
Ponieważ w innych miałem tak że przy nadkolu była zawsze wzmocniona ta listwa wręcz nie
do zgięcia a tu niespodzianka. Dodam że podnosił lewarkiem typ (żaba).

A cały problem polega na tym że ciężko jest tą listwę odgiąć....dlatego zadałem pytanie
mianowicie czy ktoś może odginał w jakiś sposób takową listwę w jakiś sprawdzony sposób.

Dodam że na lewarek orginalny nie ma specjalnych wycięć gdzie dokładnie podłożyć,
tylko w instrukcji że bliżej nadkola po prostu. Co nie zmienia faktu że ta listwa progowa jest
dość miękka albo i auto ciężkie.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Miękkie progi

Post autor: Mej »

panki888 pisze:Dodam że na lewarek orginalny nie ma specjalnych wycięć gdzie dokładnie podłożyć, tylko w instrukcji że bliżej nadkola po prostu. Co nie zmienia faktu że ta listwa progowa jest dość miękka albo i auto ciężkie.
Jedyną przyczyną zaistniałej sytuacji jest arogancja techniczna gumiarza, który nie używa prawidłowych "dystansów" pod podnośnik, lub podkłada go w niewłaściwym miejscu.
Nie znam auta, w którym takie druciarstwo nie prowadziłoby do mniejszego lub większego uszkodzenia dolnej części progów.
Niestety ale "bezinwazyjna" naprawa tak zagiętego miejsca jest relatywnie trudna i praktycznie zawsze kończy się uszkodzeniem fabrycznych warstw masy głuszącej i konserwacji.
Warto się zastanowić czy w ogóle rozmiar uszkodzenia wymaga naprawy, bo w dłuższej perspektywie czasu można zrobić sobie większe kuku niż obecne.
Pozdrawiam.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Miękkie progi

Post autor: Sebastian_M26 »

Temat powinien się nazywać "Wulkanizator idiota"
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
ODPOWIEDZ