Wycie podczas jazdy superb II 4x4
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Z tego co kojarzę to Haldex jadąc "w trasie" będzie miał napęd tylko na przód.
Może to puknięcie to zasprzęglenie po prostu. Miałbyś możliwość porównania?
Może to puknięcie to zasprzęglenie po prostu. Miałbyś możliwość porównania?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Kamracik Ty ignorancie. Kiepsko kojarzysz
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Przyznaję się do błędu Widocznie to musiał być inny system 4x4 co w trasie odcina tył dla oszczędności paliwa. Haldex w normalnych warunkach kładzie na tył 5-10%.
Przy okazji ciekawy artykuł znalazłem odnośnie samej zasady działania Haldexu:
http://autokult.pl/14849,uklad-napedu-n ... -haldex-iv
Przy okazji ciekawy artykuł znalazłem odnośnie samej zasady działania Haldexu:
http://autokult.pl/14849,uklad-napedu-n ... -haldex-iv
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Kamracik, żeby było dowcipniej, to nie popełniłeś błędu, a Misiek dał się złapać na "małketingową papkę"
Te 4-5 % (nie 10) wynika tylko i wyłącznie z ... oporów mechanizmu. Nie ma nic wspólnego z rzeczywistym przekazywaniem momentu na tylne koła
Postaram się poszukać źródła moje wiedzy, ale chwilę mi to pewnie zajmie
Te 4-5 % (nie 10) wynika tylko i wyłącznie z ... oporów mechanizmu. Nie ma nic wspólnego z rzeczywistym przekazywaniem momentu na tylne koła
Postaram się poszukać źródła moje wiedzy, ale chwilę mi to pewnie zajmie
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Ta, pewnie nigdy ich nie znajdziesz. Dawaj te swoje źródła albo się nie wymądrzaj
Tylko żeby były bardziej wiarygodne od producenta.
Tylko żeby były bardziej wiarygodne od producenta.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Polać Mu
Tak też mi się wydawało, że na tył nie idzie nic, ale że czytałem o tym 2 lata temu jak jeszcze rozpatrywałem możliwość zakupu SUV'a to wierzę, że mogłem i coś przekręcić i zapomnieć Dzisiaj znalazłem tylko jakiś artykuł, który mówił właśnie o tych 5-10%, więc uznałem mój błąd, ale z chęcią poszerzę swój zakres wiedzy jeśli uda Ci się znaleźć to źródło.
Swoja drogą marketing też mówi o możliwości przekazania w Haldexie 100% momentu na tylnią oś co hm.. no jakoś mi się kłóci
Tak też mi się wydawało, że na tył nie idzie nic, ale że czytałem o tym 2 lata temu jak jeszcze rozpatrywałem możliwość zakupu SUV'a to wierzę, że mogłem i coś przekręcić i zapomnieć Dzisiaj znalazłem tylko jakiś artykuł, który mówił właśnie o tych 5-10%, więc uznałem mój błąd, ale z chęcią poszerzę swój zakres wiedzy jeśli uda Ci się znaleźć to źródło.
Swoja drogą marketing też mówi o możliwości przekazania w Haldexie 100% momentu na tylnią oś co hm.. no jakoś mi się kłóci
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Poszukam, poszukam. Ale obawiam się, że dziś nie znajdę
Ale sprawa jak najbardziej serio
Ale sprawa jak najbardziej serio
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Edit: Kuźwa, niechcący usunąłem treść posta.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2015, o 14:33 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 2 razy.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Ehh.. Misiek jako prawnik powinieneś się zapytać o definicję "w trasie"
Chodziło mi właśnie przede wszystkim o stałą prędkość i jakieś sensowne warunki. Jasne, że jak doda się gazu, albo w deszczu to nic z tego Tym nie mniej nie znam innej nie inwazyjnej metody rozpięcia, bo rozkręcanie auta dla testów to słaby pomysł, chyba, że dałoby radę np. ciśnieniem w układzie go oszukać i w ten sposób rozpiąć?
Chodziło mi właśnie przede wszystkim o stałą prędkość i jakieś sensowne warunki. Jasne, że jak doda się gazu, albo w deszczu to nic z tego Tym nie mniej nie znam innej nie inwazyjnej metody rozpięcia, bo rozkręcanie auta dla testów to słaby pomysł, chyba, że dałoby radę np. ciśnieniem w układzie go oszukać i w ten sposób rozpiąć?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Kamracik, nie potrzebuję. W braku definicji legalnej trzeba posłużyć się Słownikiem Języka Polskiego:
http://sjp.pwn.pl/sjp/trasa;2530456
Tobie chodziło raczej o:
"Z tego co kojarzę to Haldex jadąc w laboratoryjnych warunkach ze stałą prędkością bez przyspieszeń będzie miał napęd tylko na przód."
http://sjp.pwn.pl/sjp/trasa;2530456
W trasie są różne warunki. Górki, dołki, zakręty, raz się przyspiesza, raz zwalnia.trasa
2. «droga, którą się przebywa
Tobie chodziło raczej o:
"Z tego co kojarzę to Haldex jadąc w laboratoryjnych warunkach ze stałą prędkością bez przyspieszeń będzie miał napęd tylko na przód."
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
A wiesz dlaczego wyrazy się umieszcza się w cudzysłowach?
Kończąc przekomarzanie się, to tak o to chodziło Aczkolwiek teoretyzując nie wiem czy te górki, dołki etc. miałby by wpływ, to musiałby się określić człowiek, który pisał algorytm sterowania tym układem.
Kończąc przekomarzanie się, to tak o to chodziło Aczkolwiek teoretyzując nie wiem czy te górki, dołki etc. miałby by wpływ, to musiałby się określić człowiek, który pisał algorytm sterowania tym układem.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
Przy zwalnianiu (hamowaniu) napęd jest NA PEWNO tylko na przód. I tak naprawdę jest największym "upośledzeniem" haldexa w stosunku do stałych napędówMisiek Fisiek pisze:W trasie są różne warunki. Górki, dołki, zakręty, raz się przyspiesza, raz zwalnia.
Tobie chodziło raczej o:
"Z tego co kojarzę to Haldex jadąc w laboratoryjnych warunkach ze stałą prędkością bez przyspieszeń będzie miał napęd tylko na przód."
Post
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
zasprzęglenia w moim w ogóle nie słychać, jest co najwyżej odczuwalne i to nie zawsze, dlatego trudno stwierdzić kiedy już, a kiedy jeszcze nie pracuje tyłkamracik pisze:Z tego co kojarzę to Haldex jadąc "w trasie" będzie miał napęd tylko na przód.
Może to puknięcie to zasprzęglenie po prostu. Miałbyś możliwość porównania?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
kamracik pisze:A wiesz dlaczego wyrazy się umieszcza się w cudzysłowach?
http://sjp.pwn.pl/zasady/;629866Cudzysłów, podobnie jak nawias, ma charakter wyodrębniający i składa się z dwu znaków — otwierającego i zamykającego. Stosowany jest przede wszystkim do wydzielania słów cytowanych i oznaczania specyficznych użyć wyrazów i wyrażeń, bywa on więc określany również jako znak redakcyjny.
Z kogo to był cytat ta trasa?
A po co Ci napęd jak hamujesz bo nie ogarniam?sjak pisze:Przy zwalnianiu (hamowaniu) napęd jest NA PEWNO tylko na przód. I tak naprawdę jest największym "upośledzeniem" haldexa w stosunku do stałych napędów
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Wycie podczas jazdy superb II 4x4
A hamujesz tylko hamulcem, czy również silnikiem?
Bo jeśli tylko hamulcem, to rzeczywiście po nic. Ale jeśli wykorzystujesz również dohamowanie silnikiem, to dużo zmienia. Powinieneś np. czuć różnicę w zachowaniu swojego np Lexa i jakiegoś FWD w momencie wjazdu w zakręt na dohamowaniu. To tylko jeden z przykładów, inny to sterowność samochodu po zdjęciu nogi z gazu na b. śliskiej nawierzchni. Parę innych jeszcze też bym znalazł
Bo jeśli tylko hamulcem, to rzeczywiście po nic. Ale jeśli wykorzystujesz również dohamowanie silnikiem, to dużo zmienia. Powinieneś np. czuć różnicę w zachowaniu swojego np Lexa i jakiegoś FWD w momencie wjazdu w zakręt na dohamowaniu. To tylko jeden z przykładów, inny to sterowność samochodu po zdjęciu nogi z gazu na b. śliskiej nawierzchni. Parę innych jeszcze też bym znalazł