Jak poprawić hamulce w SII?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Irek
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Jak poprawić hamulce w SII?
Posiadam SII na heblach 312x25 + zacisk ATE z przodu i przypuszczalnie 286 mm z tyłu - czyli taki sam układ hamulcowy jak ma seryjnie Octavia 2 RS. Teoretycznie jest to wystarczający hebel. Ale jak jeździłem autami z mocniejszymi hamulcami (leon 1 1,9TDI z 312/256 mm czyli hamulcami od O1 RS, Audi A4 b7 2.0 TDI z 320/288 mm czyli heblami od wersji 3.0 TDI, oraz MB 211 V6 CDI z hamulcami 330x32mm (4 tłoczki Brembo) od CLS 350 i tył 320x22 mm wentylowany od CLS 550) to seryjny Superb ma nędzne spowalniacze. Lepiej od niego hamuje nawet seryjne Mondeo mk 4. Dlatego tak chodzi mi po głowie pomysł poprawienia skuteczności hamowania.
Najprostsze rozwiązanie i pewne to przód 345x30 mm + zacisk ATE lub nowsza wersja 340x30 + zacisk TRW. Do tego tył wentylowany 310 mm i większa pompa hamulcowa. Czyli zestaw z wersji V6 lub Passata R36, Golfa R, Audi S3, TT R, .... Wszystko pięknie ładnie tylko zima min. 17", duże koszty używanych zacisków, duża masa nieresorowana, duży moment bezwładności osiowej, robota ze zmianą pompy hamulcowej, ... Czyli krótko mod skuteczny ale drogi.
Postanowiłem więc pozostać przy 16" na zimę, seryjnym tyle i nieco poprawionym przodzie.
Można kombinować z tarczą 312x25 mm + zaciski od Porsche Boxtera ale kłopotliwe by to zmieścić w 16" i drogie.
I nagle mnie oświeciło - skoro nowsze wersje Superba mają zaciski TRW + tarcze 340 mm to może istnieje coś ok. 320 mm (tak jak było w A4 B7). I Eureka jest - najnowszy Sharan i Alhambra 7N0 mają tarcze 314x30 mm + zaciski TRW. Różnica niby niewielka ale zasadnicza. Tarcza jest o 5 mm grubsza więc dużo sztywniejsza i o większej pojemności cieplnej. Klocek jest większy a zacisk ma tłoczek 60 mm (czyli jak ATE z układu 345 mm) a nie 57 mm jak zacisk ATE od układu 312 mm. Daje to siłę nacisku o ponad 10% większą jak seria ATE. Po analizie ETKI do tego SWAPU potrzebne wydaje się tylko:
- 2 tarcze 1K0615301AJ,
- komplet klocków 7N0698151A lub o innym numerze zamiennym do zacisku TRW (np. z O III),
- zaciski 7N0615123B i 7N0615124B lub 3C0615123 i 3C0615124,
- jarzma 7N0615125 i 7N0615126,
Używany taki komplet można dorwać już za 700-800 zł w idealnym stanie. Zamówiłem to wszystko i jak dobrze pójdzie w najbliższym czasie zamontuję i sprawdzę moją koncepcję w praktyce.
Najprostsze rozwiązanie i pewne to przód 345x30 mm + zacisk ATE lub nowsza wersja 340x30 + zacisk TRW. Do tego tył wentylowany 310 mm i większa pompa hamulcowa. Czyli zestaw z wersji V6 lub Passata R36, Golfa R, Audi S3, TT R, .... Wszystko pięknie ładnie tylko zima min. 17", duże koszty używanych zacisków, duża masa nieresorowana, duży moment bezwładności osiowej, robota ze zmianą pompy hamulcowej, ... Czyli krótko mod skuteczny ale drogi.
Postanowiłem więc pozostać przy 16" na zimę, seryjnym tyle i nieco poprawionym przodzie.
Można kombinować z tarczą 312x25 mm + zaciski od Porsche Boxtera ale kłopotliwe by to zmieścić w 16" i drogie.
I nagle mnie oświeciło - skoro nowsze wersje Superba mają zaciski TRW + tarcze 340 mm to może istnieje coś ok. 320 mm (tak jak było w A4 B7). I Eureka jest - najnowszy Sharan i Alhambra 7N0 mają tarcze 314x30 mm + zaciski TRW. Różnica niby niewielka ale zasadnicza. Tarcza jest o 5 mm grubsza więc dużo sztywniejsza i o większej pojemności cieplnej. Klocek jest większy a zacisk ma tłoczek 60 mm (czyli jak ATE z układu 345 mm) a nie 57 mm jak zacisk ATE od układu 312 mm. Daje to siłę nacisku o ponad 10% większą jak seria ATE. Po analizie ETKI do tego SWAPU potrzebne wydaje się tylko:
- 2 tarcze 1K0615301AJ,
- komplet klocków 7N0698151A lub o innym numerze zamiennym do zacisku TRW (np. z O III),
- zaciski 7N0615123B i 7N0615124B lub 3C0615123 i 3C0615124,
- jarzma 7N0615125 i 7N0615126,
Używany taki komplet można dorwać już za 700-800 zł w idealnym stanie. Zamówiłem to wszystko i jak dobrze pójdzie w najbliższym czasie zamontuję i sprawdzę moją koncepcję w praktyce.
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5817
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Fajnie - powodzenia. Daj znać jak zamontujesz i sprawdzisz w praktyce.
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Lubię takich ludzi... zadał pytanie i sam sobie chce na nie odpowiedzieć
Czekamy na rezultat Twoich kombinacji z hamulcami.
Czekamy na rezultat Twoich kombinacji z hamulcami.
- arturkrakow
- Posty: 1497
- Rejestracja: 14 lip 2014, o 15:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: wreszcie odebrany!
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
jaro dajesz czadu, czekamy na wyniki
Skoda Superb II FL Combi 2.0 TDI 170KM DSG White Moon
wątek mojej kury: GALERIA
wątek o uchwytach magnetycznych: EASYMOUNT i oficjalna strona: WWW.EASY-MOUNT.PL
trochę moich zdjęć: AR2Rphoto
wątek mojej kury: GALERIA
wątek o uchwytach magnetycznych: EASYMOUNT i oficjalna strona: WWW.EASY-MOUNT.PL
trochę moich zdjęć: AR2Rphoto
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
s-e-b-e-b pisze:Na OCP był kolo co modził układ hamulcowy - pewnego dnia podczas dojazdu do skrzyżowania hamulce nie zadziałały....
chodzi Ci o słynne ogólnokrajowe wystąpienie miśka?
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Pewnie tak. I słynna jazdę po chodniku.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
To nawet w DE pokazywali, tylko ja myślałem że to reklama GTA
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Jaro, mam dla Ciebie sprawdzone rozwiązanie. Tanio i skutecznie.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 10:11 przez elmi_k, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 10:12 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Irek
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Akurat na A4 klub to przepychanek nie było, co najwyżej na OCP z moderatorem Mikrusemelmi_k pisze:miał - coś mi się zdaje, że jakieś przepychanki nawet czytałem
Przecież w pierwszym poście tego wątku jest wyraźnie napisane co ostatnio miałem: Leona 1 (członek Leon Club), A4 B7 - kolejne stage "Parcha" opisane dokładnie na forum A4 Klubu (jeździ dziś we Wrocławiu u znajomego i ma się nadal świetnie), MB211 280 CDI V6 (poliftowa) - dla mnie już temat nieaktualny bo była szkoda całkowita... i od ponad roku mam Suberba II kombi.mig pisze:jaro czy ty przypadkem a4 nie miales??
Wg pomiarów tak - rozstaw standard 145 mm, śruba M14. Tylko w ETCE jest mały błąd bo w wykazie części dla Superba z układem hamulcowym TRW podają śrubę M14x1,5x55mm a powinna być M14x1,5x35mm bo Superb ma staliwne zwrotnice a nie aluminiowe jak Sharan czy Passat B7.elmi_k pisze:Otwory w jarzmach podejdą P&P?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2015, o 10:27 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
X
Ostatnio zmieniony 18 lip 2016, o 10:12 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Irek
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: Jak poprawić hamulce w SII?
Ma nadalelmi_k pisze:Jeszcze miałeś bądź ojciec ma/miał passata od Rogala
Jarzma i zaciski powinienem mieć jutro więc jak założę je nawet do tarczy 312 mm to wszystko będę już wiedział.
Zwrotnica z Superba:
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Jet ... /ES315818/
Zwrotnica z Sharana i Passata:
http://www.ecstuning.com/ES343205/