Strona 1 z 1

ESP

: 6 cze 2015, o 11:03
autor: panki888
Witam

Mam takie pytanie odnośnie wyłączenia ESP.
Próbuję wyłączyć guzikiem przy lewarku zmiany biegów ale żadna kontrolka nie pojawia
się że ESP jest wyłączone.
Jak to wygląda może mam guzik uwalony tak miękko chodzi ?
Czy może nie da się wyłączyć?

Re: ESP

: 6 cze 2015, o 11:11
autor: sjak
Rozumiem, że na postoju lub w czasie powolnej jazdy ?

Re: ESP

: 6 cze 2015, o 11:26
autor: koniu1973
tak jak Sławek zauważył, należy to robić (najlepiej) na postoju, wciśnij i przytrzymaj około 1,5 sek. powinno pojawić się info o de aktywacji esp.

Re: ESP

: 6 cze 2015, o 11:38
autor: whity
W trasie tez się da...ale trzeba przytrzymać guzik żeby zatrybilo

Re: ESP

: 6 cze 2015, o 12:16
autor: panki888
No trzymałem guzik nie było żadnej reakcji.
na postoju na odpalonym silniku.

Re: ESP

: 6 cze 2015, o 12:21
autor: koniu1973
To znaczy coś jest nie halo... podepnij pod kompa i sprawdź co i jak. No chyba, że Enri bądź Mej się wypowiedzą.

Re: ESP

: 6 cze 2015, o 15:51
autor: panki888
pod kompa był podpinany i nic nie wywalało.
Wiem że jak mi się urwał czujnik ABS w kole to
od ESP i od ABS kontrolki się paliły potem po wymianie
i po podpięciu kompa było ok.
Ten guzik od ESP mam taki rozklekotany nie ma żadnego oporu
żeby było czuć że go wciskam.
U was czuć czy słychać jakieś kliknięcie jak się wciska te guziki obok lewarka?
Ogólnie nie widzę potrzeby aby wyłączać ESP ale już mi chodzi po
głowie dlaczego nie mogę niby wyłączyć teraz tego. Bo tak czy siak ESP teraz
dużo mi blokuje w sensie np.ruszania?
Może ten guzik wyjąc ale nie wiem jak.

Re: ESP

: 7 cze 2015, o 08:08
autor: Mej
koniu1973 pisze:No chyba, że Enri bądź Mej się wypowiedzą.
Ja niestety niczego odkrywczego nie napiszę.
ESP, moim zdaniem, powinno / musi reagować "na guzik".
Ja innej możliwości nie znam, pomijając oczywiście wyjmowanie bezpiecznika, zmiany w kodowaniu "i tak dalej" :P .
Skoro "guzik" wydaje się "rozklekotany", to od niego zacząłbym ewentualną "naprawę".

Istnieje również CZYSTO TTEORETYCZNA możliwość, że poprzedni użytkownik wychodząc z założenia, że nigdy nie będzie deaktywował ESP - podpiął do tego "guzika" jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.

Osobiście polecałbym przywrócenie omawianej funkcjonalności, gdyż możliwość (częściowej) dezaktywacji ESP bywa przydatna w trudniejszych warunkach zimowych, szczególnie górskich.

Re: ESP

: 7 cze 2015, o 13:21
autor: panki888
Ogólnie wydaje mi się ze ten guzik jest bardzo miękki ten np. od ciśnienia opon ten przycisk stawia wyczuwalny opór.
Nie wiem jak tam u was ten przycisk działa nie mam porównania.
Ale widocznie czeka mnie wizyta w ASO.
A podpowiedzcie jak wyjąc ten guzik cały żeby nie urwać czegoś ?

Re: ESP

: 7 cze 2015, o 13:41
autor: Enriquez
Zdejmujesz boczek tunelu i masz dostęp, żeby go wyjąć do góry. Albo zobaczyć co jest nakombinowane. Jak coś, to taki guzik gdzieś mi się wala w gratach.


Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.

Re: ESP

: 7 cze 2015, o 15:00
autor: panki888
A jak zdjąć ten boczek :)

Re: ESP

: 7 cze 2015, o 16:12
autor: Enriquez
Zaczynasz odczepiać od strony pedałów. A później już będzie z górki.


Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.

Re: ESP

: 8 cze 2015, o 13:12
autor: panki888
Sprawdziliśmy dokładnie przycisk jest zepsuty w sumie się rozleciał.
Także problem rozwiązany.