Re: Termin oczekiwania na SIII
: 27 kwie 2024, o 01:11
Panowie, ja wbiję kij w mrowisko bo jeżdziłem niedawno 2 tygodnie Audi A1 a następnie 2 tygodnie VW Polo w tych samych powtarzalnych warunkach czyli do pracy i z powrotem tj 160 km dziennie. Pozwolę sobie na porównanie z Superbem i moim starym Golfem VI. A1 I Polo z najsłabszymi silnikami benzynowymi tj 1.0 zmałymi przebiegami około 40 tys km i oba z 2021 roku. Zalety - mega niskie spalanie - w trasie średnia 5,3 z całego baku gdzie w dieslu mam powiedzmy 5,2 - 5,8. WOW! Dźwięk silnika przy mocnym przyspieszaniu całkiem przyjemny - chyba za sprawą głośnika, bo przypomina pracę 6 cylindrów. Świeży design we wnętrzu ( Audi ). W mieście mogłem wjechać wszedzie bo auta malutkie, zwłaszcza przy gabarytach Superba. Na postoju silnik pracuje cichutko do tego stopnia, że zastanawiam się czy jest włączony. Na tym koniec zalet. Wady: w obu autach jest głośno, w starym 13 letnim Golfie w dieslu w trasie podczas jazdy z prędkościami 100 - 120 km/h jest ciszej - zauważalnie przyjemniej rozmawia sie przez telefon! Auta wyposażone bardzo słabo - światła z przodu to halogeny, żadnych ksenonów czy ledów. Czujniki parkowania z przodu - brak. Wycieraczki skrzypią z przodu i z tyłu jak w Superbie. Skrzynia 5 biegów. Zmiany biegów z 1 na 2 i z 2 na 1 z wyczuwalnym zgrzytem i stuknięciem w obu autach - próbowałem zmieniać na wiele sposobów, ale stuki i zgrzyty były cały czas. Zamykanie drzwi tak głośne jak walenie gołą blachą o blachę - zdecydowanie głosniejsze niż w Superbie. Drzwi mimo, że mniejsze to zamykają się ciężej niż w Superbie. Maska nie podnosi się na teleskopach jak w Superbie, ale na zwykłym "badylu". Nie zaczepisz badyla, to przytrzaśnie palce... Prowadzenie: tutaj kolejny duży minus. Spodziewałem sie, że małe lekkie auto będzie jeżdziło lepiej niż Superb, tymczasem próba wciśniecia gazu w podłogę i rozpoczecie manewru wyprzedzania ( skręcone koła ) kończy się bardzo niemiłą utrata stabilności i lekkim zarzuceniem auta - oba tj Polo i A1 są narowiste. W Superbie mimo dużo więcej mocy stabilność w takiej sytuacji jest nieporównywalnie większa. Cóż...
Do czego piszę. Audi A1 i VW Polo to te same auta (gdy porównujemy bazowe wersje wyposażenia i silniki ), prowadzące się tak samo. Nie ma żadnej róznicy, a jakieś tam segmentacje marek można włożyc między bajki. Co więcej oba kosztuja praktycznie tyle samo:) Oba auta sa o 2 klasy gorsze niż dobrze wyposażony Superb. Jeżeli wcześniej rozważałem czy nie zamienić starego golfa na Audi A1 lub VW Polo, to to takim testowaniu skutecznie się wyleczyłem. Te auta sa bardzo słabe i absolutnie nie warte tych pieniędzy. Jedyny plus to małe gabaryty i świetnie sprawdzą sie w mieście. Tyle.
Audi c.d. z drugiego bieguna. Mieliśmy jakiś czas temu nowe Audi S8 na weekend. Auto konkretnie doposażone m.in. pneumatyka, symboliczny przebieg. Opis tylko w oparciu o jazdę miejską. Wrażenia: wyraźnie ciszej niż Superbie, dzwiek silnika mimo, że słyszalny przy przyspieszaniu nie męczy, bo zamiast buczenia mamy cichy bulgot - jest przyjemnie - dobrze wyważone między komfortem akustycznym wnętrza a dzwiekiem V8. Auto generalnie nie skrzypi samo, ale przy macaniu deski rodzielczej nie ma cudów - plastiki skrzypią, natomiast wogóle i to podkreślam (wogóle ) nie skrzypiał podłokietnik mimo, że maltretowałem go mocno. W moim Superbie to najbardziej skrzypiacy element więc tu duży plus dla Audi. Zawieszenie w trybie dynamc dobrze wybiera nierówności i przejeżdza przez progi lepiej niż Superb tj ciszej, bardziej miękko ale nie płynie bo jest to wyczuwalne i słyszalne - spodziewałem się wiekszej różnicy na korzyść S8. Zapas mocy imponujący -przy lekkim dodaniu gazu reakcja od razu, nie ma zwłoki ani takiego powolnego napędzania jak w Superbie mimo, że mam ponad 350 KM. Tiptronic zmienia biegi szybko i płynnie. Wady: dotykowy ekran nie zawsze reaguje - musiałem 3-krotnie nadusić przycisk od zmiany zawieszenia, żeby załapał. Największa wada to prowadzenie - mimo trybu dynamic przy próbie mocniejsego przyspieszania lub lekkiej zmiany kierunku najpierw jedzie WIELKI przód, który mocno komunikuje " jestem mega ciężki i żyje własnym życiem " potem cała reszta. Ma się wrażenie, że auto ma 2 strefy - przód i reszta, które nie tworzą całości, a zostały na siłę sparowane. Przy zmianach kierunku przód zbyt mocno nurkuje.
Audi c.d. Przed zamówieniem Superba rozważałem i ogładałem Audi A6 ( C7 bo C8 wtedy nie było), ale nie spełniła moich oczekiwań w kryteriach na którymi wtedy najbardziej mi zależało. Postawiłem na Superba i absolutnie nie żałuję. Będę nim jeżdził tak długo, dopóki nie będę mógł sobie powolić na auto, które będzie faktycznym przeskokiem w górę pod każdym względem. Nie kupię kolejnego Superba czy porównywalnych aut innych producentów, bo uważam że to bez sensu.
W rodzinie było też Audi Q5, Audi Q8, jest teraz S3, więc jakiś tam przekrojowy pogląd mam, ale nie będę o nich pisał bo idę spać. Dobranoc tym, którzy przeczytali do końca
Do czego piszę. Audi A1 i VW Polo to te same auta (gdy porównujemy bazowe wersje wyposażenia i silniki ), prowadzące się tak samo. Nie ma żadnej róznicy, a jakieś tam segmentacje marek można włożyc między bajki. Co więcej oba kosztuja praktycznie tyle samo:) Oba auta sa o 2 klasy gorsze niż dobrze wyposażony Superb. Jeżeli wcześniej rozważałem czy nie zamienić starego golfa na Audi A1 lub VW Polo, to to takim testowaniu skutecznie się wyleczyłem. Te auta sa bardzo słabe i absolutnie nie warte tych pieniędzy. Jedyny plus to małe gabaryty i świetnie sprawdzą sie w mieście. Tyle.
Audi c.d. z drugiego bieguna. Mieliśmy jakiś czas temu nowe Audi S8 na weekend. Auto konkretnie doposażone m.in. pneumatyka, symboliczny przebieg. Opis tylko w oparciu o jazdę miejską. Wrażenia: wyraźnie ciszej niż Superbie, dzwiek silnika mimo, że słyszalny przy przyspieszaniu nie męczy, bo zamiast buczenia mamy cichy bulgot - jest przyjemnie - dobrze wyważone między komfortem akustycznym wnętrza a dzwiekiem V8. Auto generalnie nie skrzypi samo, ale przy macaniu deski rodzielczej nie ma cudów - plastiki skrzypią, natomiast wogóle i to podkreślam (wogóle ) nie skrzypiał podłokietnik mimo, że maltretowałem go mocno. W moim Superbie to najbardziej skrzypiacy element więc tu duży plus dla Audi. Zawieszenie w trybie dynamc dobrze wybiera nierówności i przejeżdza przez progi lepiej niż Superb tj ciszej, bardziej miękko ale nie płynie bo jest to wyczuwalne i słyszalne - spodziewałem się wiekszej różnicy na korzyść S8. Zapas mocy imponujący -przy lekkim dodaniu gazu reakcja od razu, nie ma zwłoki ani takiego powolnego napędzania jak w Superbie mimo, że mam ponad 350 KM. Tiptronic zmienia biegi szybko i płynnie. Wady: dotykowy ekran nie zawsze reaguje - musiałem 3-krotnie nadusić przycisk od zmiany zawieszenia, żeby załapał. Największa wada to prowadzenie - mimo trybu dynamic przy próbie mocniejsego przyspieszania lub lekkiej zmiany kierunku najpierw jedzie WIELKI przód, który mocno komunikuje " jestem mega ciężki i żyje własnym życiem " potem cała reszta. Ma się wrażenie, że auto ma 2 strefy - przód i reszta, które nie tworzą całości, a zostały na siłę sparowane. Przy zmianach kierunku przód zbyt mocno nurkuje.
Audi c.d. Przed zamówieniem Superba rozważałem i ogładałem Audi A6 ( C7 bo C8 wtedy nie było), ale nie spełniła moich oczekiwań w kryteriach na którymi wtedy najbardziej mi zależało. Postawiłem na Superba i absolutnie nie żałuję. Będę nim jeżdził tak długo, dopóki nie będę mógł sobie powolić na auto, które będzie faktycznym przeskokiem w górę pod każdym względem. Nie kupię kolejnego Superba czy porównywalnych aut innych producentów, bo uważam że to bez sensu.
W rodzinie było też Audi Q5, Audi Q8, jest teraz S3, więc jakiś tam przekrojowy pogląd mam, ale nie będę o nich pisał bo idę spać. Dobranoc tym, którzy przeczytali do końca