usterka ciężka do nazwania
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 130 KM
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
usterka ciężka do nazwania
Panowie,
wczoraj zapalił normalnie, po wyjeździe z garażu, po 200 m szarpanie, gasnie i sam zapala. Na wyświetlaczu: engine fault -workshop oraz migająca sprężynka. Jak go zgasiłem, zapalił normalnie ale sprężynka nadal migała. Po ponownym zgaszeniu już nie chciał odpalić, nawet nie kręcił. Po godzinie udało się go zapalić.
Wczoraj byłem też na podpięciu do kompa, gościu powiedział, że są błędy abs, esp, sterownika silnika?, które skasował. Po tym jeździł normalnie.
Dziś sytuacja podobna ale już go nie szarpało ani nie gasł, tylko wywaliło engine fault oraz sprężynkę, która pomigała i zgasła.
Po zatrzymaniu i zgaszeniu, znowu nie chciał odpalić.
Po 2 godzinach znowu zapalił, z błędem od start-stop.
Jakieś pomysły co to może być?
dzięki za info
wczoraj zapalił normalnie, po wyjeździe z garażu, po 200 m szarpanie, gasnie i sam zapala. Na wyświetlaczu: engine fault -workshop oraz migająca sprężynka. Jak go zgasiłem, zapalił normalnie ale sprężynka nadal migała. Po ponownym zgaszeniu już nie chciał odpalić, nawet nie kręcił. Po godzinie udało się go zapalić.
Wczoraj byłem też na podpięciu do kompa, gościu powiedział, że są błędy abs, esp, sterownika silnika?, które skasował. Po tym jeździł normalnie.
Dziś sytuacja podobna ale już go nie szarpało ani nie gasł, tylko wywaliło engine fault oraz sprężynkę, która pomigała i zgasła.
Po zatrzymaniu i zgaszeniu, znowu nie chciał odpalić.
Po 2 godzinach znowu zapalił, z błędem od start-stop.
Jakieś pomysły co to może być?
dzięki za info
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: usterka ciężka do nazwania
Zabrzmi śmiesznie, ale podmień akumulator. Miałem podobnie w poprzednim aucie, wszystko wskazywało na problem z silnikiem, a się okazało, że akumulator nie domagał. Miał jednak wystarczająco wysokie napięcie, aby nie było kontrolki od ładowania, na mierniku również miał ponad 12V, ale przy kręceniu spadał do 7V. Oczywiście jak odstał trochę to bez problemu odpalał tylko zawsze mnie gdzieś zostawiał na miejscu jak się zatrzymałem na moment.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: usterka ciężka do nazwania
Zabrzmi jeszcze śmieszniej, ale sprawdź ... dokręcenie klem na akumulatorze. Względnie je przeczyść.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 130 KM
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: usterka ciężka do nazwania
sjak pisze:Zabrzmi jeszcze śmieszniej, ale sprawdź ... dokręcenie klem na akumulatorze. Względnie je przeczyść.
klemy są dokręcone.
Ale je przeczyszczę.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: usterka ciężka do nazwania
Klemy tak czy siak by wyszły przy podmianie akumulatora, generalnie mogą też się grzać (powodem jest zaśniedzenie), aczkolwiek wydaje mi się, że na to auto jest za młode
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: usterka ciężka do nazwania
Ja wyjechałem z takim problemem z ... salonu nowym Superbemkamracik pisze:aczkolwiek wydaje mi się, że na to auto jest za młode
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: usterka ciężka do nazwania
Może nalali nie oryginalny olej i się popsuło.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 130 KM
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: usterka ciężka do nazwania
Sebastian_M26 pisze:Może nalali nie oryginalny olej i się popsuło.
nalali taki, jak był wcześniej
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 7 kwie 2015, o 23:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Aktualnie: 130 KM
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: usterka ciężka do nazwania
Panowie, czy przy funkcji start-stop potrzebny jest jakiś szczególny akumulator czy taki zwykły wystarczy? Te do start-stop kosztują po 700 pln, a zwykłe po 300.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: usterka ciężka do nazwania
Specjalny, bo musisz go wkodować do gatewaya na podstawie naklejki i numerów. Dzięki temu dostaje odpowiedni prąd ładowania jak jest nowy i odpowiedni jak się starzeje z czasem.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: usterka ciężka do nazwania
Jak zaczęło się paprać po zmianie oleju to może być przypadek ale może być też dzieło mistrzów z ASO. Kamracik i sjak mają rację, trzeba sprawdzić akumulator. Jak jest nieprawidłowe napięcie to cały system diagnostyki wariuje. Sprężynka to będą świece żarowe. Ale to przy tej temperaturze powietrza nie ma znaczenia. Poza tym jak już zapali to z powodu tylko świec żarowych nie ma prawa gasnąć.
Mając na uwadze mistrzów z ASO ja bym sprawdził wszystkie połączenia instalacji elektrycznej silnika.
Mając na uwadze mistrzów z ASO ja bym sprawdził wszystkie połączenia instalacji elektrycznej silnika.