Strona 2 z 5

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 13:23
autor: Sadur
sko89 pisze:Jak zaczęło się paprać po zmianie oleju to może być przypadek ale może być też dzieło mistrzów z ASO. Kamracik i sjak mają rację, trzeba sprawdzić akumulator. Jak jest nieprawidłowe napięcie to cały system diagnostyki wariuje. Sprężynka to będą świece żarowe. Ale to przy tej temperaturze powietrza nie ma znaczenia. Poza tym jak już zapali to z powodu tylko świec żarowych nie ma prawa gasnąć.
Mając na uwadze mistrzów z ASO ja bym sprawdził wszystkie połączenia instalacji elektrycznej silnika.

wymiana była poza ASO, przy której byłem obecny.
Auto już po gwarancji.....

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 13:37
autor: rafal11
Sprawdz teaz date produkcji aku . Być może majsterki potrzebowali taki a Tobie włożyli padło...

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 13:39
autor: rafal11
Nie doczytałem 2 strony... Mój błąd.

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 13:42
autor: sko89
Aso to może być skrót myślowy. To że poza ASO niczego nie gwarantuje. Tak samo w ASO można trafić na dobry serwis i mechanika, i tak samo poza ASO można trafić na partacza a może i częściej. Problem z ASO jest taki, że ich ewentualne partactwo przy wyższych cenach jest o wiele bardziej irytujące.

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 14:29
autor: Sadur
Enriquez pisze:Specjalny, bo musisz go wkodować do gatewaya na podstawie naklejki i numerów. Dzięki temu dostaje odpowiedni prąd ładowania jak jest nowy i odpowiedni jak się starzeje z czasem.

To k... ładna oszczędność.

Ten cały greenline to jakaś porażka. Nie dość, że za słaby na tą masę auta to się jeszcze pier...... co chwila

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 14:32
autor: kamracik
Niestety, całą ekologia to po prostu inny model biznesowy ;) Nikt nie mówi, że częstsza wymiana aku jest konieczna i elementy szybciej się zużywają już nie wspominając o energii potrzebnej na recycling tego, ale ważne, że auto pali litr rocznie mniej.

Eryk popraw mnie jeśli się mylę, ale gdyby zdezaktywować S/S to można bez problemu kupić zwykły aku?

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 14:34
autor: szms
Taka jest smutna filozofia "ekologii"... robią z nas jawnie debili.

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 16:43
autor: Sadur
Pytanie z drugiej strony. Czy na zwykłym akumulatorze, auto będzie chodziło? Czy ewentualnie start/stop skróci żywotność zwykłego aku?

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 17:37
autor: sko89
Ale o którym aku piszesz. W systemie SS powinieneś mieć dwa akumulatory. Drugi w bagażniku we wnęce lewego nadkola. Chyba, że się mylę i w Skodzie tak nie jest.

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 17:48
autor: Enriquez
? Jak drugi aku?

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 17:52
autor: sko89
Ok. Czyli w Skodzie nie ma. W BMW jest. Ale chyba w Skodzie też jedyny aku przy systemie S/S jest przeniesiony poza komorę silnika bo nie lubi wysokich temperatur?? Ja nie mam SS (na szczęście).

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 17:53
autor: Misiek Fisiek
Niekiedy producenci dają dwa. Ale w S3 na 99% jest jeden.

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 17:55
autor: sko89
No dobrze. Ja nie mam SS to się nie orientuję :D

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 18:01
autor: sko89
Właśnie sobie poczytałem. Rozwiązanie z dwoma aku stosowane są przez marki premium. A aku typu AGM do obsługi SS jest lokalizowane gdzieś w bagażniku aby zminimalizować wysoką temperaturę. Czyli Skoda to nie marka premium :roll:

Re: usterka ciężka do nazwania

: 17 wrz 2015, o 18:02
autor: paulus60
Ja mam SS i jest jeden akumulator. Wersja z zielonej linii, wyboru nie miałem. Jest tam jakiś patent na odzyskiwanie ergii podczas hamowania, ale się na tym nie znam. Jeżdżę 4 lata. Bez uwag (jak na razie, odpukać).