[S1] Jakie amortyzatory wybrać
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
Jeśli B4 to faktycznie mogła być porażka
Od B6 w górę to inna bajka.
B2 i B4 - nie warto się dotykać.
Od B6 w górę to inna bajka.
B2 i B4 - nie warto się dotykać.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
W Omedze wymieniałem na Bilsteiny B4 i nie narzekałem, choć może dlatego zrobiłem na nich z 5kkm, w Omedze co prawda dawały lepszy komfort niż 16 letnie poprzednie, które miałem, a do tego usztywniły nieco zawieszenie, więc może to być lekko subiektywne odczucie
Tym nie mniej jakość/cena mają całkiem niezłą, nawet te B4.
Tym nie mniej jakość/cena mają całkiem niezłą, nawet te B4.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
B2 (olejowe) i B4 (gazowo - olejowe) to nie prawdziwe Bilsteiny. Zrobili te serie jako totalną masówkę, aby tanio wejść na pierwszy montaż i zdobyć część rynku budżetowych klientów. Miały być tanie i zostały zrobione po taniości, niestety kosztem jakości - w praktyce nie są ani lepsze ani gorsze od konkurencji w stylu Monroe czy inne dziady
Nawet nie malują ich na swoje kolory, tylko krzywo naklejają nalepki
Nawet nie malują ich na swoje kolory, tylko krzywo naklejają nalepki
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
No tak, ale wsadzanie do pełnoletniego auta, które spodziewałem się na dniach sprzedać minęło by się z celem Pewnie jakbym miał porównanie B6 do B4 bezpośrednio w tym samym aucie byłoby inaczej, ale w takim leciwym aucie na co nie wymienisz tych oryginalnych amortyzatorów to będzie człowiek zadowolony
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
Oczywiście masz rację. Sens inwestycji w lepszy zawias jest tylko kiedy ktoś zamierza tym pojeździć, a nie pozbywać się za miesiąc czy dwa. Niestety w PL tak wydane pieniądze są nie do odzyskania
Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 sie 2015, o 18:54
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sanok
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
Chciałbym seryjne założyć ale też nie chce się pchać w używane, także sprężyny na całość jakie byście polecili do amortyzatorow bilstein b6?
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 maja 2011, o 22:29
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
Sprężyny nadal bilstein b4. Cały czas są w formie a Eibach deklaruje że do tego kitu wymiana amorków nie jest potrzebne i tego sie trzymam.s-e-b-e-b pisze:maniekSWA wymieniał na 100% sprężyny, ale czy amortyzatory, tego nie pamiętam...niech się wypowie
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
To normalne. Eibach zawsze deklaruje, że można do nich zakładać seryjne amory. W końcu jak ktoś ma wydać 700 zł to wyda łatwiej niż 2500 (sportowe amory + sprężyny).
Odpowiedniki fabrycznych. Kayaba albo Monroe pewnie robią. To jest raczej zbliżona jakość.maniek_202 pisze:Chciałbym seryjne założyć ale też nie chce się pchać w używane, także sprężyny na całość jakie byście polecili do amortyzatorow bilstein b6?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
Wszystko zależy od twardości sprężyn. B4 jest stosunkowo miękkim amorem i sprężyny muszą również być miękkie. Deklaracje Eibacha czy innych producentów springów są czystym zabiegiem marketingowym, jedynie kierowca jest w stanie wyczuć, czy jest OK, czy trzeba coś zmieniać.
Niejednokrotnie widziałem auta leżące na glebie, wytrząsające swoich pasażerom plomby z zębów, które zupełnie się nie prowadziły, zwłaszcza na nawet minimalnych nierównościach.
Także aby bawić się zawiasem z dobrym skutkiem trzeba mieć choć elementarną wiedzę teoretyczną i dobrze czuć samochód, sprawa nie jest prosta.
@ManiekSWA - Absolutnie nie podważam tym postem Twojej wiedzy i zastosowanych rozwiązań, nie widziałem Twojego samochodu, nie jeździłem nim. Piszę tylko to co wiem z własnego doświadczenia (a pewne posiadam ) i przestrzegam przed zbytnim hurraoptymizmem i wiarą w zapewnienia różnej maści handlowców i producentów, bo akurat w kwestii zawieszeń uczciwość kupiecka baaardzo leży, przynajmniej metr pod dnem
Powtarzam dla potomnych - twardość zawieszenia robi się amortyzatorem. Nie sprężyną. Rozwiązanie odwrotne jest NIEBEZPIECZNE !!!
Niejednokrotnie widziałem auta leżące na glebie, wytrząsające swoich pasażerom plomby z zębów, które zupełnie się nie prowadziły, zwłaszcza na nawet minimalnych nierównościach.
Także aby bawić się zawiasem z dobrym skutkiem trzeba mieć choć elementarną wiedzę teoretyczną i dobrze czuć samochód, sprawa nie jest prosta.
@ManiekSWA - Absolutnie nie podważam tym postem Twojej wiedzy i zastosowanych rozwiązań, nie widziałem Twojego samochodu, nie jeździłem nim. Piszę tylko to co wiem z własnego doświadczenia (a pewne posiadam ) i przestrzegam przed zbytnim hurraoptymizmem i wiarą w zapewnienia różnej maści handlowców i producentów, bo akurat w kwestii zawieszeń uczciwość kupiecka baaardzo leży, przynajmniej metr pod dnem
Powtarzam dla potomnych - twardość zawieszenia robi się amortyzatorem. Nie sprężyną. Rozwiązanie odwrotne jest NIEBEZPIECZNE !!!
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
Już to kiedyś pisałem, ale powtórzę: Michał z OCP zmienił u siebie na eibachy zostawiając fabryczne amory, ja założyłem b6 na fabrycznych sprężynach. Przejechaliśmy się jednym i drugim i u mnie komfort był lepszy bo nie dobijało na dziurach. Prowadzenie auta to też zupełnie inna liga.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 maja 2011, o 22:29
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
Jeżdże już ponad pół roku na eibachach i nie widze żadnych skutków ubocznych choć masz racje ze trzeba uwazac z kwestia zawieszenia. Mojemu kumplowi w mazdzie eibach zajechał seryjne amory po poł roku do zera. Mi nie zależy aż tak bardzo na tych b4 jak sie wytłuką to zmienie na coś innego i płakał po nich nie bede
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
I wtedy zobaczysz, ze auto na porządnych amortyzatorach jeździ o niebo lepiej. I pożałujesz, że nie zmieniłeś wcześniej.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 maja 2011, o 22:29
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: [S1] Jakie amortyzatory wybrać
Nie odczuwam żadnej różnicy w jeździe na moich b4 z seryjnymi sprężynami a eibachem. Czyli wniosek jest jeden b4 to kupa Eibach miał być tylko zabiegiem wizualnym i z tego jestem zadowolony.