Strona 1 z 1

Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 17:45
autor: kamilosbos
Witam.

Przepraszam że piszę nowy temat ale jest to inny problem dlatego postanowiłem założyć temat.
Panowie od niedawna nabyłem Skodę Superb 1.9tdi 130km AWX.
Czytałem wiele w internecie i postanowiłem sprawdzić co nie co. Otóż chodzi o to że po wyciągnięciu bagnetu leci dym, tak samo po odkręceniu korka wlewu oleju. Niektórzy mówią że to pierścienie itp,inni że silnik na pompo wtryskiwaczach tak mają i w końcu zgłupiałem mimo iż jest wiele opini na ten tamat. I sam już nie wiem a kompresji nie mam narazie gdzie i jak sprawdzić. Przebieg "niby" 297tys.km. Turbo w lipcu po regeneracji, olej Castrol 5w30. Po przejechaniu 5tys km na bagnecie ubyło ok.1,5kreski. Nie wiem ile to jest oleju?? Auto nie kopci i na zimnym pali ok. Choć wiadomo mrozów jeszcze nie ma.

Proszę zobaczcie filmik i oceńcie sami czy mam poważny problem?

https://www.youtube.com/watch?v=snjUV4t ... e=youtu.be

Pozdrawiam i czekam na pomoc.

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 20:13
autor: JanuszSz
Ale o co Ci chodzi? Silnik chodzi jak należy,nie kopci,troszeczkę poddymia z bagnetu i korka.
Te 1,5 kreski zużycia oleju,to być może ok 100 ml.(nie wiem jak wygląda bagnet w S1)więc przy tym przebiegu,to nic.
Jeździj dalej,dbaj o niego i nie szukaj nieistniejących problemów.

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 20:19
autor: kamilosbos
Wielkie dzięki za ODPOWIEDŹ i również proszę o opinie innych użytkowników.

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 21:03
autor: Matt
pd tak mają

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 21:12
autor: kamilosbos
Nie ukrywam że trochę mnie uspoiliście :) Martwi mnie natomiast sprawa rozrządu po sprawdzeniu Vagiem. Niżej załączam link do zdjęcia z VCDS'a. Czy to słabo naciągnięty pasek ?

https://imageshack.com/i/p8DwyUXRp

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 21:12
autor: Mej
Kamilosbos.

System odpowietrzenia skrzyni korbowej (tzw. odma) silnika 1,9TDi PD jest umieszczony w pokrywie zaworowej (ta górna, czarna, plastikowa).
Posiada "podwójne dno" z "labiryntem" umożliwiającym relatywnie skuteczne odseparownie mgiełki olejowej, która po skropleniu spływa z powrotem do motora, a nadciśnienie/podciśnienie w przestrzeni korbowej jest redukowane poprzez membrankę w wwym. pokrywie oraz wężyk plastikowy podłączony do rury łączącej filtr powietrza z turbiną.

Jest zatem CAŁKOWICIE OCZYWISTE, że gdy wyjmujesz bagnet lub luzujesz korek wlewu oleju system odpowietrzający przestaje funkcjonować i lekkie nadciśnienie wraz z mgiełką olejową pojawia się w otwartych miejscach.

Moja rada - załóż porządnie bagnet, wyczyść uszczelkę korka wlewu oleju i starannie go zakręć na swoim miejscu (jeśli tego nie zrobisz może permanentnie przeciekać).
Zamknij maskę i ciesz się autkiem, bo Twoja "metoda" diagnostyki silnika nie ma niczego wspólnego z zasadami działania "odmy", a jedyne co możesz tym sposobem uzyskać, to większe zasyfienie tłustym olejem w komorze silnika.

Niewielki ubytek oleju akurat w tym motorze jest zupełnie naturalny ale jeśli nie potrafisz z tym żyć musiałbyś zainwestować w nową pokrywę zaworową silnika (nie jest tania, moim zdaniem absolutnie nie warto).

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 21:16
autor: Mej
Synchronizacja rozrządu jest tragiczna. koniecznie zweryfikuj pasek i rolki (prowadzącą oraz napinającą) i jeśli z tymi elementami wszystko okaże się OK - wyreguluj w okolice 0*.
Kategorycznie, bo nie wiadomo czemu synchro jest aż tak rozjechane.

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 21:19
autor: kamilosbos
Wielkie dzięki za odpowiedż. Dodam że na tym rozrządzie w Vagu pokazuję na 3.9 i co jakiś czas skacze na 4.4

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 21:25
autor: Mej
kamilosbos pisze:Wielkie dzięki za odpowiedż. Dodam że na tym rozrządzie w Vagu pokazuję na 3.9 i co jakiś czas skacze na 4.4
Niewielkie skoki +/- 0,6 do 1,1* są całkiem naturalne ... ale gdy wartością "wyjściową jest 0,0*, a nie tak jak u Ciebie 3,9* .
Myślę, że regulacja wystarczy ale koniecznie zweryfikuj naciąg paska zębatego, pasek i rolki.

Re: Przedmuchy/silnik do remontu?

: 17 paź 2015, o 22:21
autor: kamilosbos
Auto kupilem z przebiegiem 297tys, teraz ma 298tys. od kupującego dostałem fakturę na wymiane rozrządu która była robiona przy 248060 i jest napisane na niej:

wałek rozrządu CAM 672
Rozrząd 530020110 INA
Pompa wody 64432
popychacze zaworowe
śruby wtrysków 4szt
śruby wałka rozrządu 10szt

Patrząc po numerach rozrządu jest to tylko pasek i rolka. Myślicie że rozrząd do wymiany ?