Strona 1 z 3
1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 19:40
autor: Lukas81
Witam.
Mam pytanie z zakresu elastyczności silnika 1.8 TSI. W katalugu wersja manual ma 180KM i 320 Nm, natomiast ze skrzynią DSG 180KM i 250Nm.
70 Nm mniej to już sporo, więc zastanawiam się który z tych silników będzie bardziej elastyczny np.: podczas rozpędzania się z 60 km/h do 120 km/h lub 80 km/h do 140 km/h.
Teoretycznie to manual powinien być szybszy, ale w grę wchodzi jeszcze stracony czas na zmianie przełożeń. DSG ma mniejszy moment, ale za to zmiana przełożeń jest zdecydowania szybsza niż przy manualu.
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 19:42
autor: whity
Co chcesz sprzedac, bo na pytania sam sobie odpowiadasz
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 19:57
autor: Lukas81
Nic nie sprzedaje - prędzej kupuje. A moja wypowiedź to tylko moje przypuszczenia. Może postawię pytanie inaczej. Biorąc pod uwagę moc i Nm w manualu i ze skrzynią DSG czy będzie jakaś przewaga którejś ze skrzyń biegów na drugą ? (nie mówię o komforcie jazdy automatem). Czy też różnicy praktycznie nie będzie?
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 20:14
autor: gachul
troche to dziwne... DSG spokojnie przenosi 400 Nm to po co takie ograniczenia??? chyba ze to 7 biegowe to taka kupa
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 20:17
autor: Misiek Fisiek
Kurde, tu nie ma żadnej filozofii. W automacie musisz sam zmieniać a w manualu jest większy moment więc fura szybciej pomyka. Przy takiej różnicy nm moim zdaniem tylko manual.
@Grzesiek, tak to taka kupa.
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 20:27
autor: gachul
moim zdaniem auta z DSG w niczym nie ustepuja nanualnym skrzynią...
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 21:42
autor: Misiek Fisiek
Próbujesz zacząć wątek dsg vs manual?
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 21:49
autor: marcin wroclaw
To jak druga część miniserjalu tsi vs tdi, combi vs sedan, a teraz nowość dsg vs manual.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 21:53
autor: gachul
to moze być ciekawe... wróże kila stron spamu
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 22:17
autor: Enriquez
A co tu spamować - DSG jest wygodne, szybkie, bezstresowe i ponoć bezawaryjne do czasu. Jak nie ma łopatek przy kierownicy to dostanie od manuala baty z rolki. A jak ma to nie dostanie. W trybie D męczy diesla i kosztuje dodatkowo 9 koła czy tam więcej. Co 60 tysi trzeba w toto dokładać parę stówek na olej. Ci, co to mają twierdzą, że nigdy więcej manuala - podobnie z resztą jak ci, co mają 4x4. Ot cała filozofia.
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 22:19
autor: szms
Jak nie ma lopatek to juz nie da rady? Taka moc, ze jedna reka kierownice wyrywa?
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 22:21
autor: Enriquez
Chodzi mi Szymciu o to, że bez łopatek nie zredukuje przy pełnym bucie tak szybko jak manualem. No chyba że jest akurat w trybie sekwencyjnym, ale kto tak jeździ.
Re: 1.8 TSI
: 30 paź 2015, o 22:23
autor: szms
Ja tak caly czas jezdzilem, bo w każdej innej opcji mi nie podchodzilo...
Chyba, ze sie czlowiek nie spieszy i ma w D to czy jedzie za tirem
Re: 1.8 TSI
: 31 paź 2015, o 07:38
autor: Puch4
marcin wroclaw pisze:To jak druga część miniserjalu tsi vs tdi, combi vs sedan, a teraz nowość dsg vs manual.
Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Można się jeszcze pokusić o kombinacje: combi w tdi z DSG, sedan w tdi manual, sedan tsi z DSG ... itd - ewentualnie jeszcze rozdzielić na DSG 6 i DSG 7
Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
Re: 1.8 TSI
: 31 paź 2015, o 08:56
autor: Elegance
Zróbcie jeszcze Active VS L&K