[S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- Sturm
- Posty: 59
- Rejestracja: 9 sie 2015, o 22:58
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Wrocław
[S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
Hej!
W nawiązaniu do Lukas81 1.8 TSI
Im dłużej czekam na swoją Kurę tym więcej się zastanawiam czy jednak nie zmienić 1.8 TSI 180 KM na 2.0 TSI 220 KM.
Bardzo dziwny jest spadek o 70 Nm w porównaniu 1.8 Manual/DSG. Z tego co wiem, to ta skrzynia 7 biegowa na suchych sprzęgłach zastosowana w 180 konnej wersji nie daje rady przenieść większego momentu obrotowego. Jak się pytałem dealera to tylko powiedział, że daje radę o ile nie będę chipował (Dealer to pewnie ostatnia osoba której należy takie pytania zadawać ale... Pytania nie zadawałem w kontekście zamiany na 220 tylko ogólnie, więc takie słowa też dają do myślenia, skoro nie mówi >>Będzie pan zadowolony!<<). Trochę lipa z takim założeniem od początku.
Co sądzicie? Wg Was 1.8 ma szansę dać radę czy lepiej wydać te 7,5k więcej i wziąć 2.0 z 40 dodatkowymi kuniami i 100 Nm na 'lepszej?' skrzyni?
W nawiązaniu do Lukas81 1.8 TSI
Im dłużej czekam na swoją Kurę tym więcej się zastanawiam czy jednak nie zmienić 1.8 TSI 180 KM na 2.0 TSI 220 KM.
Bardzo dziwny jest spadek o 70 Nm w porównaniu 1.8 Manual/DSG. Z tego co wiem, to ta skrzynia 7 biegowa na suchych sprzęgłach zastosowana w 180 konnej wersji nie daje rady przenieść większego momentu obrotowego. Jak się pytałem dealera to tylko powiedział, że daje radę o ile nie będę chipował (Dealer to pewnie ostatnia osoba której należy takie pytania zadawać ale... Pytania nie zadawałem w kontekście zamiany na 220 tylko ogólnie, więc takie słowa też dają do myślenia, skoro nie mówi >>Będzie pan zadowolony!<<). Trochę lipa z takim założeniem od początku.
Co sądzicie? Wg Was 1.8 ma szansę dać radę czy lepiej wydać te 7,5k więcej i wziąć 2.0 z 40 dodatkowymi kuniami i 100 Nm na 'lepszej?' skrzyni?
Ostatnio zmieniony 2 lis 2015, o 22:18 przez Sturm, łącznie zmieniany 2 razy.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
Pamiętaj, że 2.0 to przeważnie minimum 240 KM i 370 Nm, z fabryki wychodzi, więc robi się trochę różnica, choć 1.8 TSI peewnie te 200 ma. No i czipsy, nawet przy głupawym boxie wychodzą w granicach 290 KM, więc IMHO warto. Na pewno na starcie będziesz miał lepsze osiągi niż 1.8 po czipsie.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
jesli 1.8 ma sucha skrzynie i chcesz dsg to bierz 2.0
padaly te suche jak muchy.. jak nic/niewiele poprawili to porazka
jak mas zmiec 250 niuta bez szans na soft to mzoe lepiej 1,4 tansze o pare tysi z momentem 240 niuta (chyba ? )
Enri w 1,8 dsg nie zrobi chipsa poleci zaraz skrzynia w 2,0 i owszem nie zastanawial bym sie specjalnie
padaly te suche jak muchy.. jak nic/niewiele poprawili to porazka
jak mas zmiec 250 niuta bez szans na soft to mzoe lepiej 1,4 tansze o pare tysi z momentem 240 niuta (chyba ? )
Enri w 1,8 dsg nie zrobi chipsa poleci zaraz skrzynia w 2,0 i owszem nie zastanawial bym sie specjalnie
r5 20vt
- ursus
- Posty: 1572
- Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
Ja się nad tym zastanawiałem i 1.8 wydaje się być najsensowniejszym i rozsądnym wyborem. Dużo tańszy, auto już fajnie jeździ (jeździłem paskiem z 1.8 tsi), a 2.0 tsi... ot ciekawe wrażenia z jazdy
Ja poszedłem w 2.0, bo jestem przyzwyczajony do większego spalania i się mieściło w budżecie.
Jakby wybór miał być całkiem rozsądny, to 1.8 rules.
Ja poszedłem w 2.0, bo jestem przyzwyczajony do większego spalania i się mieściło w budżecie.
Jakby wybór miał być całkiem rozsądny, to 1.8 rules.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
jesli 1,8 w dsg jest sciete do 250 niuta to bedzie jezdzic niewiele lepiej niz 1,4 a to skolei tansze i mniej pali wiec gdzie to 1,8 rules
r5 20vt
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
Nie, no bez przesady - 1.8 daje również radę.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- ursus
- Posty: 1572
- Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
IMO najrozsądniejszy zakup, który da sobie świetnie radę i wyjdzie dużo taniej niż TDI.wilkuw pisze:jesli 1,8 w dsg jest sciete do 250 niuta to bedzie jezdzic niewiele lepiej niz 1,4 a to skolei tansze i mniej pali wiec gdzie to 1,8 rules
Jak ktoś nie kalkuluje 100% rozsądnie, to 2.0, albo i 2.0 4x4.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
daje jak ma 320 niuta ew bonus od fabryki ... a jesli zetniesz go do 250 ? wprawdz emilo bo 250 w duzym zakresie ale bedzie czuc tak czy siak zmiane na -
dane tez ciekawe.. w wozach z dsg 7 0.1 do 0,2 sek na niekorzysc dsg przy tych samych motorach , tu scieli moment o 70 niuta i roznica tez taka
Do tego nie wiem jak dzis... w autach 2013 -14 te skrzynei serwisy wymienialy co 20 000 km sporo o tym w necie... a i koleszka nacieszyl sie 50 000 i umowiony do aso
Pomijajac fakt mocy.. jesli woz ma jezdzic dluzej niz gwarancja, i nie lubi czlowiek oddawac do aso na dluzsze naprawy w czasie gw. to omijal bym dsg suchego
dane tez ciekawe.. w wozach z dsg 7 0.1 do 0,2 sek na niekorzysc dsg przy tych samych motorach , tu scieli moment o 70 niuta i roznica tez taka
Do tego nie wiem jak dzis... w autach 2013 -14 te skrzynei serwisy wymienialy co 20 000 km sporo o tym w necie... a i koleszka nacieszyl sie 50 000 i umowiony do aso
Pomijajac fakt mocy.. jesli woz ma jezdzic dluzej niz gwarancja, i nie lubi czlowiek oddawac do aso na dluzsze naprawy w czasie gw. to omijal bym dsg suchego
r5 20vt
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
Jak ma być w dsg to 2.0 tsi.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- adamski
- Posty: 632
- Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
No patrz pan, 73 tys km i luzik. Może to przypadek potwierdzający regułęwilkuw pisze: Do tego nie wiem jak dzis... w autach 2013 -14 te skrzynei serwisy wymienialy co 20 000 km sporo o tym w necie... a i koleszka nacieszyl sie 50 000 i umowiony do aso
Pomijajac fakt mocy.. jesli woz ma jezdzic dluzej niz gwarancja, i nie lubi czlowiek oddawac do aso na dluzsze naprawy w czasie gw. to omijal bym dsg suchego
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
To już lepiej 1.4 + DSG, a różnicę przeznaczyć na jakieś dodatki.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
No mam taki silnik w kosiarce, sprawuje się bez problemu, mocy nie brakuje - polecam
- ursus
- Posty: 1572
- Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
9/10kamracik pisze:No mam taki silnik w kosiarce, sprawuje się bez problemu, mocy nie brakuje - polecam
Szalejesz dzisiaj
- Sturm
- Posty: 59
- Rejestracja: 9 sie 2015, o 22:58
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S3] DSG 1.8 TSI 180 KM czy 2.0 TSI 220 KM
Biorę L&K więc 1.4 nie wchodzi w grę. Zastanawiam się tylko miedzy tymi dwoma: 1.8 i 2.0 220Kaloteck pisze:To już lepiej 1.4 + DSG, a różnicę przeznaczyć na jakieś dodatki.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk