JanB pisze:Kolego anastazzy
Jazda wkolo komina to jednak ciężkie warunki. Co szkodzi tego 0W40 zmieniać co 10 tys.? Chyba, że stosujesz jakieś dodatki do oleju typu AR9200 czy AR 9100. Nawiasem pisząc w Hameryce zalecają zmianę co 5 tys mil i tak amerykusy robią mimo, że u nich na hajłeju 120 km/h to max.
Co 10kkm to pewnie bym zmieniał gdbybym miał program i pilowal auto.
Nie wiem czy to już nie przegięcie w druga stronę. Dobry olej wydaje mi się ze daje radę spokojnie na 15kkm
jaka jest różnica między ar 9100 a ar 9200 oprócz tego, że w cenie?
zdarzyło się już komuś kto zamawiał przez allegro, że dostał jakiś podrobiony olej? Bo tyle czytałem o tym a jednak każdy dostaje normalny oryginalny jednak
goldstarr pisze:Ok pewnie gość z serwisu się pomylił z tym 0w30. W takim razie biorę Eurol Syntence LV 0w20 tylko skąd ??
Ja dostałem informację z serwisu w Toruniu, że do Superba MY2019 1.5TSI (sprawdzone po VINie)
- olej G052195M4 (5w30 507/504)
- filtr oleju 04E115561H
- uszczelka korka spustu oleju N0138157
Ciekawe skąd te rozbieżności....
----------------
[edit]
Po dłużej korespondencji - zalecany 0w20 509.00/508.00, dopuszczalny 5w30 507.00/504.00.
Potrzebna ilość - 4.3L.
Nowy silnik 2.0tsi 272 z gpf i pod maską też mam oznaczenie 507/504, i bądź tu mądry co wlać. Dzisiaj zadzwonię do serwisu i zobaczę co powiedzą. Nalatane już 6 tysięcy, pora chyba na zmianę?
Dobry olej nawet bardzo ale na nim 2.0 TSI nie pracuje jakoś super akustycznie. Ze swojej strony jak chcesz zmienić z bardzo dobrego Millersa XF-a 0W40 to pomysl o Eurolu Synergy 0W40. W 2.0 TSI sprawdza się naprawdę bardzo dobrze i pod względem trzymania temperatur jest w tym silniku chyba najlepszym wyborem.
Dzisiaj z jednego serwisu dostałem info, że do 272 ma być olej 504 bez żadnych dodatkowych szczegółów.
Zadzwoniłem do innego serwisu w innym mieście, to potwierdził, że według VINu również 504, ale jaka dokładnie specyfikacja to muszę sprawdzić co zostało zalane w fabryce, bo każda zmiana wpłynie źle na silnik - ręce mi już opadają do tych ,,speców".
Dalej nie wiem jaki olej kupić na pierwszą wymianę (przy 6-7 tysiącach przebiegu) do tego silnika...
lookzovt pisze:
[edit]
Po dłużej korespondencji - zalecany 0w20 509.00/508.00, dopuszczalny 5w30 507.00/504.00.
Potrzebna ilość - 4.3L.
Przy wymianie rozmawiałem w serwisie i generalnie zalecają 0W20 508.00 ale jeśli przywieziesz 504/507 to też wleją z adnotacją że taki olej dostarczył użytkownik. 5 l oleju starcza z zapasem ok 0,7l na ewentualne dolewki. Ja zrobiłem wymianę po 1,5 tyś km na olej Eurol Synthence 0W20 508.00 dzięki szybkiej wysyłce od Tomka z lejolej.pl Następna wymiana przy ok 15 tyś.
Z ciekawości ile płacicie w serwisie za wymianę oleju?? U mnie wyszło 308 zł (wymiana, filtr, korek, uszczelka, 3 śruby od mocowania osłony silnika).
tomek evo pisze:Dobry olej nawet bardzo ale na nim 2.0 TSI nie pracuje jakoś super akustycznie. Ze swojej strony jak chcesz zmienić z bardzo dobrego Millersa XF-a 0W40 to pomysl o Eurolu Synergy 0W40. W 2.0 TSI sprawdza się naprawdę bardzo dobrze i pod względem trzymania temperatur jest w tym silniku chyba najlepszym wyborem.
chyba zostanę przy Millersie
czym się różni Millers XF od EE? brać XF czy EE?
Oleje oznaczone „XF” są produktami klasy OEM, natomiast ich odpowiedniki oznaczone symbolem „EE” posiadają dodatkowe cechy wynikające z zastosowania technologii NANODRIVE.
orlik pisze:Dzisiaj z jednego serwisu dostałem info, że do 272 ma być olej 504 bez żadnych dodatkowych szczegółów.
Zadzwoniłem do innego serwisu w innym mieście, to potwierdził, że według VINu również 504, ale jaka dokładnie specyfikacja to muszę sprawdzić co zostało zalane w fabryce, bo każda zmiana wpłynie źle na silnik - ręce mi już opadają do tych ,,speców".
Dalej nie wiem jaki olej kupić na pierwszą wymianę (przy 6-7 tysiącach przebiegu) do tego silnika...
Debile powinni wiedzieć, że tego oleju, który został zalany w fabryce do oni w serwisie nie mają i mieć nie będą.
tomek evo pisze:Dobry olej nawet bardzo ale na nim 2.0 TSI nie pracuje jakoś super akustycznie. Ze swojej strony jak chcesz zmienić z bardzo dobrego Millersa XF-a 0W40 to pomysl o Eurolu Synergy 0W40. W 2.0 TSI sprawdza się naprawdę bardzo dobrze i pod względem trzymania temperatur jest w tym silniku chyba najlepszym wyborem.
chyba zostanę przy Millersie
czym się różni Millers XF od EE? brać XF czy EE?
Oleje oznaczone „XF” są produktami klasy OEM, natomiast ich odpowiedniki oznaczone symbolem „EE” posiadają dodatkowe cechy wynikające z zastosowania technologii NANODRIVE.
tylko nie wiem co to znaczy
Tak w dużym skrócie to Millers stosuje swego rodzaju modyfikator tarcia lub raczej technologię zmniejszającą tarcie dzięki czemu silnik zużywa się w mniejszym stopniu + inne korzyści (niższa temperatura, w teori niższe spalanie i lepsze osiągi ale to już są minimalne różnice raczej nie do wychwycenia).
Generalnie produkty Millersa polecam ale w przypadku oleju z normą 504/507 lepszym wyborem wg. mnie jest Xf longlife 5W30 ponieważ ma bogatszy pakiet dodatków. Jeśli Millers to bym szedł w opcja XF longlife 5W30 + Archoil AR9100 i będzie to moim zdaniem dużo lepsze rozwiązanie niż goły EE longlife 5W30. Ale i tak z 504/507 moim faworytem jest Euro Synthence FS 0W30, który ma po prostu lepsze parametry i jest na lepszej bazie. Millers to na pewno czołówka jakościowa ale nie w każdym wypadku najlepszy wybór a na pewno nie będzie tani. Z doświadczeń użytkowników wiem też, że oleje z serii EE (nanodrive) lubią się szybciej "zmęczyć" i zalecam krótszy interwał wymiany niż przy XF-ie.
Dla wszystkich, którym serwis przekazał info o dopuszczalnej normie 504 lub 507 - lać olej z tą normą, bo choć 508/509 też nie ma się co bać to jak można to lepiej zostać przy 504/507 tylko wybrać w tej normie coś lepszego.
orlik pisze:Dzisiaj z jednego serwisu dostałem info, że do 272 ma być olej 504 bez żadnych dodatkowych szczegółów.
Zadzwoniłem do innego serwisu w innym mieście, to potwierdził, że według VINu również 504, ale jaka dokładnie specyfikacja to muszę sprawdzić co zostało zalane w fabryce, bo każda zmiana wpłynie źle na silnik - ręce mi już opadają do tych ,,speców".
Dalej nie wiem jaki olej kupić na pierwszą wymianę (przy 6-7 tysiącach przebiegu) do tego silnika...
U mnie w dwóch salonach/serwisach powiedzieli to samo, bez sprawdzania po VINie. "Tylko 504.507 i 5W30. Żadne 0W20. Mam 272 z GPF i naklejkę 504.507 pod maską.
5W30 nie jest wymagane - podawanie tej informacji wynika z niedouczenia pracowników ASO. Jak ma być norma 504 czy 507 to ma być ta norma a lepkość może być dowolna byle była ta norma. Cyrk z tymi zaleceniami bo Klient posiadający Passata 2.0 272 odesłał mi niedawno olej z 504/507 bo w ASO powiedzieli, ze tylko 508/509 tak jak by te silniki były inne.