Re: Jaki olej?
: 17 lip 2018, o 08:09
Chodzi o to, że inni producenci olei dopuszczają stosowanie dodatków, a Amsoil właśnie nie.
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
AR 9100 podwyższa TBN i Noack co pozwala utrzymać filtr olejowy przy wyższych temperaturach.Ale już Tomasz podał iż ten olej ma wysoki TBN więc nie ma sensu lać AR9100Camillinhio pisze:To po co brać olej, który wymaga jakichś dodatków?
To wynika raczej z polityki firmy i stanowiska, że "nasze produkty są tak dobre, że nie wymagają poprawy". Na rynku są setki albo tysiące dodatków i producenci nie będą ich testować pod kątem wpływu na produkowany przez siebie olej bo to po pierwsze niewykonalne a po drugie producenci oleju nie mają w tym żadnego interesu. Dodatkowo w USA konsumentowi trzeba dać jasny przekaz bo doleje byle czego i będzie skarżył producenta, ze nie napisał, ze nie wolno dolewać tego czy tamtego (w USA to jest doprowadzone do absurdu) .Tom-Tdi pisze:Chodzi o to, że inni producenci olei dopuszczają stosowanie dodatków, a Amsoil właśnie nie.
AR9100 podnosi TBN nie Noack. Jak olej ma wysoki TBN to nie znaczy, że nie ma sensu lać AR9100 bo przede wszystkim poprawia on smarowanie i dłużnej utrzyma silnik w czystości nawet jeśli olej ma wysoki TBN.jedrek1980 pisze:AR 9100 podwyższa TBN i Noack co pozwala utrzymać filtr olejowy przy wyższych temperaturach.Ale już Tomasz podał iż ten olej ma wysoki TBN więc nie ma sensu lać AR9100Camillinhio pisze:To po co brać olej, który wymaga jakichś dodatków?
Dobrze Ci polecił ale dodaj do tej listy chyba najlepszego z nich Eurola Synthence FS 0W30 (sam go mam w CFGB), który w dodatku jest z nich najtańszy. Ale każdy z nich możesz śmiało brać.JanB pisze:Piotrek ze zmienolej polecił mi do tego silnika 3 pozycje: 1 Amsoil 5w30 european. 2. Millers EE longlife 5w30 3. Neste City Pro LL III. Kupię pewnie Millersa, bo byłem z niego zadowolony w dwóch lexusach. No i ma jakąś promocję na Millersa właśnie. Też się zastanawiam nad dodaniem AR9100, ale najpierw niech mi silnik wypłucze AR2300 z olejem total 5w30.
Tu nie chodzi o to, że wymaga tylko aby poprawić coś co jest już dobre.Camillinhio pisze:To po co brać olej, który wymaga jakichś dodatków?
Zobaczymytomek evo pisze:Z AR9200V2 musi być dobrze
Biorę tego Eurola pod uwagę, bo - nie ukrywam od paru lat - podglądam forum Octavia, a tam poważni userzy testują ten olej i wypowiadają się pozytywnie. Być może zamówię u Ciebie wraz z filtrami i dodatkami AR.tomek evo pisze: dodaj do tej listy chyba najlepszego z nich Eurola Synthence FS 0W30 (sam go mam w CFGB), który w dodatku jest z nich najtańszy.
Tak na dobrą sprawę to AR9100 w zupełności wystarczy i do diesla jest chyba najlepszą opcją. Sam mam AR9200V2, który daje jeszcze dużo niższe tarcie i wyższy stopień ochrony ale AR9100 jest bardziej uniwersalne do diesla a ochrona jaka daje i tak jest wystarczająca. AR9200V2 bardziej będzie uzasadniony jak mamy podniesioną moc i korzystamy często z maksymalnych osiągów. Może też minimalnie obniżyć spalanie ale będzie to ciężkie do wychwycenia. AR9200V2 lepiej sprawdzi się w mocnych benzynach, szczególnie tych modyfikowanych i upalanych na torze czy w próbach sportowych. AR9100 jest też tańsze a w wielu przypadkach aspekt finansowy może być ważny bo prawie 100,00 zł za dodatek do silnika (AR9200V2) to dla wielu jest całkiem spora suma.JanB pisze:Biorę tego Eurola pod uwagę, bo - nie ukrywam od paru lat - podglądam forum Octavia, a tam poważni userzy testują ten olej i wypowiadają się pozytywnie. Być może zamówię u Ciebie wraz z filtrami i dodatkami AR.tomek evo pisze: dodaj do tej listy chyba najlepszego z nich Eurola Synthence FS 0W30 (sam go mam w CFGB), który w dodatku jest z nich najtańszy.
I mam pyt czy w tym silniku (CFGB) lepiej dodać AR9100 czy raczej tę nowość AR9200?