W przypadku aut wyprodukowanych mniej więcej od września 2017 przewidziana jest norma VW 508/509 i należny stosować oleje posiadające taka aprobatę a nie dowolne 0W20 bo aprobata VW jest bardzo wymagająca. Praktycznie każdy olej z tą aprobatą będzie dobry. Tutaj jest kompleksowa analiza oleju Eurol Synthence LV 0W20 :
http://forum.octaviaclub.pl/forum/motor ... -voa/page2
Jak by ktoś nie miał dostępu to krótkie podsumowanie :
" 1.Olej posiada najnowszą specyfikację VW 508.00 / 509.00 oraz VW TL 52577, która przeznaczona jest dla nowej generacji silników grupy VAG –EA888 Gen III (TSI oraz TDI)
Spełnia standardy SAE dotyczące zakresu lepkości 0w20
Lepkość w 40C – 39,6 - jest w dolnym zakresie i można uznać go jako jeden z bardziej ekonomicznych w tym zakresie.
Lepkość w 100C – 8,0 standardowa – mieszcząca się prawie po środku zakresu (od 6,9 do 9,3).
Indeks lepkości VI – 180 – wysoka i bardzo dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur.
Pakiet dodatków standardowy z poziomem typowym dla mid saps , ZDDP cynk i fosfor, detergenty oparte na wapniu + mały dodatek magnezu. Bor jako bezpopiołowy dyspergator utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
TBN – 7,57 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie) , nie najwyższe ale dobre i wystarczające.
8.Lepkość strukturalna (CCS -35C) – 3380 (norma <6200) – bardzo niska i doskonała wartość, olej jest bardzo płynny w niskich temperaturach, ułatwia rozruch.
Pośrednio wskazuje to na wysokiej jakości pełno syntetyczne bazy olejowe użyte do produkcji.
9.Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 234C – bardzo dobra, a szczególnie jak na olej 0w20 – wysoka termo stabilność , znowu duży plus.
10.Temperatura płynięcia -60C – jedna z najniższych temperatur płynięcia dla olejów, w naszych warunkach zimowych duży zapas, spokojnie da sobie radę także na dalekiej północy.
Następna informacja, że mamy tu do czynienia z najlepszymi bazami syntetycznymi w dużej ilości.
11..Odparowalność NOACK 11,5% - bez rekordów, typowa dla tej lepkości spełniająca z zapasem normę <13%.
12. Widmo IR potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia i wskazuje na pełną bazę syntetyczną (PAO 4st. pow. 80%) z dodatkiem estrów. Nie ma wątpliwości, to pełen syntetyk.
Podsumowanie:
Olej Eurol Syntence LV 0w20 to nowoczesny w pełni syntetyczny olej, oparty na najlepszych bazach IV i V grupy - PAO i Estrach. Jest ekonomiczny, ma świetną pompowalność i jednocześnie wyróżnia się dużą odpornością na wysokie temperatury – parametry tak ważne dla nowoczesnych i wysilonych silników z turbo, a indeks lepkości też nie pozostawia niedosytu.
TBN czy NOACK są typowe ale nie wybitne, za to na koniec mamy bardzo niską temperatura płynięcia, nawet Syberia zimą mu niestraszna."
Zaletą oleju jest niewątpliwie też jego cena :
http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-ULTRANCE-L ... 509.00/351
W trakcie testów jest ten olej z dodatkiem AR9100 w Skodzie Octavia 3 1.4 TSI 150 KM. Jak Kolega przetestuje to możemy spodziewać się analizy. Puki co wszystko wygląda bardzo dobrze.