Re: Jaki olej?
: 8 kwie 2023, o 08:21
Też brałem pod uwagę, ale w sumie nie wiem, który lepszy, czy EE czy XF. Jak z temperaturami?
Portal miłośników i użytkowników Skody Superb
http://www.superbclub.pl/
Planujesz latać autem po torze, że kwestia temperatur jest tak istotna? Przecież przy normalniej jeżdzie, nawet upalaniu na drodze ciężko jest wejść w zakres temperatur, które wymagałyby wcześniejszej wymiany oleju czy mocno przyspieszyły jego zużycie. Genetalnie w naszych silnikach olej nie powieniem przekraczać 120 stopni. Mnie się nigdy nie udało takiej osiagnąć autem po modach. Max jaki miałem to 114 czy 118 ( nie pamiętam ) stopni po kilku pomiarach 100 - 2xx w temperaturze zewnętrznej powyżej30 stopni czyli olej nie miał lekko.
Czy wziąłeś pod uwagę, że przy stage 1 zmieniają się temperatury/zarządzanie termiką z uwagi na zmiany w sofcie? To, że teraz w serii masz 105 stopni, a po sofcie miałeś taką przy upalaniu w ciepły dzień jest typowe i normalne. Zrobisz stage 1 i temperatura istotnie spadnie, nawet stosując ten sam olej co obecnie.
Moim zdaniem nie osiągniesz różnicy kilkunastu stopni co najwyżej kilka tj 2,3, może 4 stopnie. U siebie między Eurolem FS Syntence 0W30 a fabrycznym olejem 0W30 z ASO tak to wygląda. Jak miałem zalanego Eurola to trudno było zimą przebić temp 100 stopni nawet przy dymamicznej jeżdzie w mieście, Teraz temp na fabrycznym oleju sa wyższe czyli dochodzą do 102 stopni a w korkach do 104, ale do granic 11x dużo brakuje. Przykładowo jazda autostradą czy drogą ekspresową z rodzina i załadowanym autem latem to temperatury max 106 stopni, nie więcej na oleju z ASO, bo taki miałem też w wakacje. Piszę o obecnym setupie, nie pamiętam jak było przed modyfikacjami.Maliniak pisze: ↑8 kwie 2023, o 11:59 Nie planuję latać po torze. Jednak uważam, że różnica kilkunastu stopni to sporo. Przykładowo, wczoraj typowa jazda miejska przy 11 stopniach mam temperaturę 105. Na 0w40 miałem taką w upały >30 stopni i to przy bardzo dynamicznej jeździe przy Stage 1, a nie serii. >=110 chyba nigdy u siebie nie zobaczyłem. 0w40 dużo szybciej łapie optymalną temperaturę i potrafi ją utrzymać, więc zachowuje swoje optymalne właściwości. Może przesadzam i temperatury 11x są ok dla oleju/silnika
Słuszny argument, nie pomyślałem o tym. Kompletnie nie pamiętam jakie miałem temperatury na seryjnym oleju przed Stage 1 - zrobiłem przy 8k km Ale możliwe, że tak będzie, więc pewnie trochę pojeżdżę zanim zmienię olej, o ile w ogóleKriSSo pisze: ↑8 kwie 2023, o 13:53Czy wziąłeś pod uwagę, że przy stage 1 zmieniają się temperatury/zarządzanie termiką z uwagi na zmiany w sofcie? To, że teraz w serii masz 105 stopni, a po sofcie miałeś taką przy upalaniu w ciepły dzień jest typowe i normalne. Zrobisz stage 1 i temperatura istotnie spadnie, nawet stosując ten sam olej co obecnie.
No właśnie, wszystko jest podobno... Pytanie ile w tym prawdy i czy jest sens zaprzątać sobie głowę kiedy auto użytkuje się sensownie, nie katuje na zimnym oleju, nie pałuje od świateł do świateł, nie upala na torze i zmienia olej co 10k/rok
Tylko, że uzyskiwałem takie różnice. Ale to mógł być fakt samego Stage 1 vs seria, jak to KrisSo słusznie zauważył, a nie oleju.piotr26 pisze: ↑8 kwie 2023, o 14:16Moim zdaniem nie osiągniesz różnicy kilkunastu stopni co najwyżej kilka tj 2,3, może 4 stopnie.Maliniak pisze: ↑8 kwie 2023, o 11:59 Nie planuję latać po torze. Jednak uważam, że różnica kilkunastu stopni to sporo. Przykładowo, wczoraj typowa jazda miejska przy 11 stopniach mam temperaturę 105. Na 0w40 miałem taką w upały >30 stopni i to przy bardzo dynamicznej jeździe przy Stage 1, a nie serii. >=110 chyba nigdy u siebie nie zobaczyłem. 0w40 dużo szybciej łapie optymalną temperaturę i potrafi ją utrzymać, więc zachowuje swoje optymalne właściwości. Może przesadzam i temperatury 11x są ok dla oleju/silnika
Ale obydwa oleje z tą samą lepkością to dla mnie oczywiste, że temperatury będą zbliżone. Co innego jakbyś zalał 0w40 i porównałpiotr26 pisze: ↑8 kwie 2023, o 14:16 U siebie między Eurolem FS Syntence 0W30 a fabrycznym olejem 0W30 z ASO tak to wygląda. Jak miałem zalanego Eurola to trudno było zimą przebić temp 100 stopni nawet przy dymamicznej jeżdzie w mieście, Teraz temp na fabrycznym oleju sa wyższe czyli dochodzą do 102 stopni a w korkach do 104, ale do granic 11x dużo brakuje. Przykładowo jazda autostradą czy drogą ekspresową z rodzina i załadowanym autem latem to temperatury max 106 stopni, nie więcej na oleju z ASO, bo taki miałem też w wakacje. Piszę o obecnym setupie, nie pamiętam jak było przed modyfikacjami.
Wydaje mi się, że EE w związku z tym, że dysponuje nanotechnologią.
Archoil AR9100 nie został zastąpiony AR9200v2. To są 2 rózne produkty o bardzo podobnym przeznaczeniu i właściwościach ale funkcjonują równolegle. Był kłopot z produkcją AR9100 dlatego przez pewien czas był on całkowicie niedostępny ale już wraca do sprzedaży.ADSL pisze: ↑10 maja 2023, o 14:36 Panowie, potwierdźcie proszę czy dobrze myślę że ARCHOIL AR9100 został zastąpiony wersją AR9200 v2 ?
Ja do tej pory dodawałem AR9100
Który teraz lejecie?
Edit: no dobra, doczytałem że to nie to samo i niektóry leją mix tych dwóch...
który zatem polecicie w połaczeniu z MILLERS OILS XF PREMIUM C3
Za chwilę czeka mnie wymiana oleju w skrzyni biegów bo nalot to 120 tys km (6cio biegowy automat). Będę wymieniać w aso czyli metodą statyczną. Polecacie jakiś czy brać to co tam mają?