wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: YOGI3000 »

Jesteś w stanie po zdjęciach z ogłoszenia lub w sklepie organoleptycznie poznać np jakość tulei, wahacza, tarczy ham, klocka itd? Jak to robisz? Np masz w ręku dwa sworznie wahacza. Jeden z aso lemfordera drugi lemforder ze sklepu. Poznasz który lepszy?
Mam do czynienia z produkcją od wielu lat (różnej branży), pracowałem przy produkcji okładzin hamulcowych. Możecie wierzyć albo nie, można produkować element jednej jakości, a za godzinę tak samo wyglądający ale zupełnie innej jakość.
Oczywiście nie twierdzę że tak jest 100% i wszyscy ze wszystkim tak robią ale tak jest.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: marcinj6 »

Ja też znam produkcję i wiem jak to wygląda. Ale to co piszesz to owszem w mniejszych firmach znajdziesz. Ale duży producent nie będzie specjalnie produkowal badziewia.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: maureliusz »

Marioti... 6 lat pracowałem w amortyzatorach...
Teraz inna działka dalej automotive.
Mam znajomych po innych firmach.

Ja robię tak:
- różnica Ori zamiennik do 30-40% biorę Ori
- powyżej robię dochodzenie

Zawsze jest ryzyko że ktoś coś pomyślał.
Sam preferuję Ori ..ale są granicę rozsądku :-)


Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: maureliusz »


YOGI3000 pisze:pracowałem przy produkcji okładzin hamulcowych. Możecie wierzyć albo nie, można produkować element jednej jakości, a za godzinę tak samo wyglądający ale zupełnie innej jakość.
.
A to ciekawy temat...
Zawsze mnie intrygowało...jak takie Brembo czy ATE robi ...taki gruby katalog do wszystkich modeli. Muszą się wymieniać z innymi...nie na szans...

A co innego jest w tej jakości okładzin? Podasz detale?



Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: YOGI3000 »

maureliusz pisze: 29 kwie 2022, o 21:00
YOGI3000 pisze:pracowałem przy produkcji okładzin hamulcowych. Możecie wierzyć albo nie, można produkować element jednej jakości, a za godzinę tak samo wyglądający ale zupełnie innej jakość.
.
A to ciekawy temat...
Zawsze mnie intrygowało...jak takie Brembo czy ATE robi ...taki gruby katalog do wszystkich modeli. Muszą się wymieniać z innymi...nie na szans...

A co innego jest w tej jakości okładzin? Podasz detale?



Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Np mieszanka z jakiej jest wykonana okładzina.
marcinj6 pisze: 29 kwie 2022, o 20:23 Ja też znam produkcję i wiem jak to wygląda. Ale to co piszesz to owszem w mniejszych firmach znajdziesz. Ale duży producent nie będzie specjalnie produkowal badziewia.
Nie chodzi o skrajne jakości od najlepszej jaką montują na pierwszy montaż po najtańszy badziew na rynku ale jest różnica.

Teraz inny przykład:
Spotkaliście się z podróbkami obuwia sportowego np Adidas? Wyglądają identycznie jak oryginalne a rozpadają się po roku, a oryginalne wytrzymują np 5 lat? Jest szansa że były wyprodukowane w tym samym zakładzie, na tych samych maszynach i przez te same osoby. Jak to możliwe?
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: maureliusz »

Ale nie skacz po tematach... Do Chin zawędrował...

Napisz o co kaman z mieszanką? Na co wpływa? Konkretnie.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: YOGI3000 »

maureliusz pisze: 29 kwie 2022, o 21:36 Ale nie skacz po tematach... Do Chin zawędrował...

Napisz o co kaman z mieszanką? Na co wpływa? Konkretnie.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Bo teraz dużo z Chin wędruje :-)

No jak na co wpływa mieszanka? Na wszystko, to podstawa. Może tez być dłużej albo krócej w piecu, niższa albo wyższa temperatura i już inna jakość.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: maureliusz »

I dalej nic nie wiadomo...

Gorsze hamowanie, zużycie tarcz, piszczenie itp...?

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: marioti »

Przyszedł mi oryginał 03L121111AL - produkcja 12/21, jest to bezpośredni następca 03L121111AE. Zakup z ASO.
Podjechałem do lokalnego sklepu gdzie akurat mieli zamiennik Mahle TI 15 87
Śmiem twierdzić, że obudowa jest w 99% identyczna jak w "zamienniku". Identyczne pozostałości po wtryskarce i maszynie zgrzewającej dwie połówki, nawet błędy wtrysku te same, Jedyna różnica to brak zeszlifowanych oznaczeń w dwóch miejscach - na oryginale. Oczywiście nie da się sprawdzić jak wygląda sprawa samego termostatu wewnątrz, bo musiałbym rozwalić obudowę żeby do niego się dobrać, a i tak co najwyżej mógłbym porównać sobie je wizualnie. Ale na tyle co umiem zajrzeć przez otwory w obudowie, to termostat i jego części wykonane są identycznie, tzn. te same materiały, widać takie same przetłoczenia od uchwytu prasy montażowej na tym środkowym mosiężnym elemencie (chyba obudowa termostatu właściwego), itp.

To tyle jeżeli chodzi o stronę wizualną. Niestety ewentualnych zmian jakości samego wkładu (termostatu) nie da się ustalić. To wie tylko producent... i jego niektórzy pracownicy :D
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: marioti »

dopiero dzisiaj zabrałem się za wymianę tego głównego termostatu.
Powiem tak... droga przez mękę. Jak ktoś wymienia to pierwszy raz samemu, tak jak ja, to 5h murowane. I to pomimo, że miałem wydrukowaną instrukcję z Elsy, a wcześniej oglądałem też filmiki na YT.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: fabek »

Myślę, że bez dobrego ściągacza opasek na linkę nie ma co się brać za to.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: marioti »

Najlepiej dwóch sciagaczy, jeden normalny a drugi igłowy
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 214
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: vDanTe »

Panowie, a powiedzcie czy ktoś z Was miał taka przypadłość, ze wymieniał termostat po kilku miesiącach od wcześniejszej wymiany?

W maju / czerwcu wymieniałem oba (DSG i silnika)
Dzisiaj Zimno się zrobiło, -3 na dworze i przy spokojnej jeździe temperatura oleju do 70 bez problemu, nawet na postoju do 70 dochodzi. Ale jak juz jest powyżej 70, to przy krótkim postoju choćby na światłach, temperatura oleju leciiii

Z temperatura cieczy chłodzącej podobnie. Jak dojdzie do 80-90, to na postoju leci na łeb na szyje …

Sugerowałoby to wymianę termostatu … ale po 5 miesiącach i jakichś 10k km oba byłyby znów do wymiany ? Możliwe, ze aż takiego pecha bym miał przy zakupie i wymianie wcześniejszej?
Awatar użytkownika
Gracek
Posty: 75
Rejestracja: 11 lis 2020, o 18:12
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Gracjan

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: Gracek »

Może termostat firmy krzak. U żony w golfie wymieniałem na behra (taki szedł na pierwszy montaż) i od razu był wadliwy.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wymiana termostatu 2.0 TDI 170KM CFGB

Post autor: fabek »

Panowie termostat tylko oryginał VW, czyli Behr. Nawet nie macie pojęcia ile jest podróbek.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ