Witam
Trochę odgrzeje kotleta
Temat dotyczył lampek ostrzegawczych u dołu drzwi i możliwości ich dorobienia w autach ,których fabrycznie ich nie miały.
Jestem po takiej operacji i wszystko się udało.
Dla drzwi przednich sprawa prosta - opisywana wcześniej- krótko sterownik pin 16 "+", masa pin 5 "-" - kodowanie i po robocie.
Dla drzwi tylnych w których niema sterownika trzeba się podpiąć pod zasilanie silnika szyby i kabelek sygnałowy z zamka - opisane wcześniej przez "przemoka" w zakładce 19 posta. Przy drzwiach tylnych trzeba uważać na otwarte drzwi bo lampka będzie świecić się tak długo jak będą otwarte drzwi i nie gaśnie razem z oświetleniem kabiny, tak działają w drzwiach przednich bo idą przez sterownik.
Ale przy modach poszedłem troszkę dalej, bo jak już miałem zdjętą tapicerkę to dorobiłem oświetlenie klamek wewnętrznych.
Dla drzwi przednich sterownik pin 3 "+", masa sterownik pin 5 "-" - kodowanie i po robocie - można jeszcze inaczej
Zabrać zasilanie z oświetlenia przycisków sterowania szyb - kabelek szary jako zasilanie"+" , jako masa kabelek brązowy "-"
Dla drzwi tylnych z przycisku szyb - kabelek szary jako zasilanie"+" , jako masa kabelek brązowy "-"
https://zapodaj.net/37336234cc9f6.jpg.html
widok kostki od sterowania lusterek - drzwi kierowcy
https://zapodaj.net/1683ba9516028.jpg.html
Widok kostki od sterowania szyb - drzwi tylne
Oświetlenia klamek jest takie samo jak podświetlenia schowka środkowego - lampka nr
Lampka led kosztuje ok 90 zł szt. w ASO, ja kupiłem kilka popielniczek o UK za 30 zł finalnie - komplet 4 szt. ok 100zł
Sam montaż lampki do klamki jest prosty i sprowadza się do wyjęcia zaślepki, która jest identyczna jak obudowa lampki LED - dodatkowo jest przytrzymywana zawleczką/osłonką mocowaną na zatrzask do boczka, fabryka dodatkowo użyła kleju na gorąco aby osłona lampki mimo wszystko nie wypadła.
Podłączenia zrobione, wiązki poprowadzone i wszystko działa
Pozostaje się cieszyć z opcji dostępnej w wyższych wersjach, które można zrobić samemu za małe pieniądze.
Zostaje do zrobienia oświetlenie nóg
Jeśli jest sterownik BCM który ma tą opcię to wystarczy pin 72 "+", masa z dowolnego punktu masowego, kodowanie i po robocie.
Dla osób których auto nie ma sterownika z tą opcja jest ratunek. Można zabrać zasilanie z pinu 67 sterownika lub z pinu 1 w kostce przy oświetleniu kabiny/lusterku - masa jeśli idziemy drogą sterownika z punktu masowego, jeśli z kostki lusterka to pin 6 lun pin 4.
Niestety oświetlenie nie będzie działać jak w oryginale - niezależnie od oświetlenia kabiny (panel dotykowy, zmiana natężenia itp, tylko jako zdublowanie tego oświetlenia
https://zapodaj.net/b95969467fa02.jpg.html
widok kostki przy lusterku
Miłej grzebaniny w kabelkach.