Padł EGR ??

shadow79
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 166KM/379Nm
Lokalizacja: Włocławek

Padł EGR ??

Post autor: shadow79 »

Witam ostatnio na komputerze wywala mi błąd EMISSIONS WORKSHOP !, podłączyłem się vagiem pod kompa i silnik wywala błąd 19586 EGR System Rergulation Range Exceeded, miałem na podmiankę zawór N18 od poprzedniego auta i niestety brak poprawy, zawór gaszący który przy wyłączaniu auta odcina dopływ działa bo porusza się dźwignia na zaworze EGR, niestety gdy dam testowanie zaworu EGR w vagu grupa 03 to niestety przy EGR off i on mam wartości bliskie 450-550mg/R gdzie pewnie powinno być od 250 do 500 nie wiem jak to jest w awx ale poprzednio w silniku ASV w seacie tak miałem, zawór N18 raczej sprawny bo przy EGR on czuć że palcem że zasysa powietrze przy off nie. Podłączyłem sobie na krótko wężyk do EGRu od góry i próbowałem dmuchać i zasysać powietrze i czuć było opór to chyba membrana OK ?. Czy te objawy mogą być spowodowane zabrudzonym zaworem EGR od spalin jutro planuję jego wyjęcie ktoś miał takie objawy.
Pozdrawiam
Krzysiek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Padł EGR ??

Post autor: Mej »

Shadow79, zasadniczo sam sobie odpowiedziałeś na wszystkie wątpliwości.
Bywają EGR'y dosłownie zaczopowane nagarami uniemożliwiającymi pracę zawora ale są to przypadki skrajne i sporadyczne. Raczej przygotuj się na wymianę całego elementu.
Pozdrawiam.
shadow79
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 166KM/379Nm
Lokalizacja: Włocławek

Re: Padł EGR ??

Post autor: shadow79 »

Warto zastanawiać się nad zamiennikiem/używką czy jak planuję trochę pośmigać skodą kupić oryginał ?, a może zaślepić to ustrojstwo tylko nie wiem czy nie trzeba by w sofcie to wyciąć aby nie wyrzucał błędu i czy w tym silniku tak można ?
Awatar użytkownika
przem00
Posty: 628
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KWI

Re: Padł EGR ??

Post autor: przem00 »

Ile można o tym założyć tematów. Jest już !
shadow79
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 166KM/379Nm
Lokalizacja: Włocławek

Re: Padł EGR ??

Post autor: shadow79 »

Podepnij linka chętnie poczytam ?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Padł EGR ??

Post autor: Mej »

shadow79 pisze:Warto zastanawiać się nad zamiennikiem/używką czy jak planuję trochę pośmigać skodą kupić oryginał ?, a może zaślepić to ustrojstwo tylko nie wiem czy nie trzeba by w sofcie to wyciąć aby nie wyrzucał błędu i czy w tym silniku tak można ?
Zaślepianie EGR to szczyty druciarstwa przede wszystkim dlatego, że EGR prócz funkcji "eko" STABILIZUJE CIŚNIENIE DOŁADOWANIA, szczególnie podczas gwałtownego przyśpieszania na niskich biegach.
Ponadto zaślepiony EGR oznacza nieco dłuższe nagrzewanie (w przypadku PD'ków dosyć ważne) oraz odczuwalnie twardsze odgłosy pracującego silnika.

Także nie pozwól sobie na wciskanie kitów zmierzających jedynie do tego by jakiś quasituner mógł Cię skroić na kilka stówek nawijaniem kłamliwego makaronu na uszy ... .

Co do miejsca zakupu nówki czy używki musisz sam zadecydować na podstawie kto, co i na jakich warunkach Ci zaproponuje.
przem00 pisze:Ile można o tym założyć tematów. Jest już !
Poproś o funkcję moda. Pomóż chłopakom posprzątać cały forumowy spam skoro czujesz takie powołanie, bo w obecnym stanie to raczej merytorycznych topików jest jak na lekarstwo.

Poza tym akurat diagnostyka, sterowanie i ewentualna wymiana części układu EGR w przypadku silnika 1,9TDi na PD, a 2.0 TDi z CR "Trochę" się różnią, więc topik jest jak najbardziej na miejscu, nawet jeśli już "było".
Odnosi się do konkretnej i sprecyzowanej sytuacji. Całkiem niezasadna ta Twoja spinka, PrzemOO ... .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Padł EGR ??

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 05:09 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Padł EGR ??

Post autor: kamracik »

Pewnie tak jak radzą na forum Omegi - za pomocą puszki Coli :mrgreen:
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: Padł EGR ??

Post autor: Matt »

Nie, do tdi akurat robią eleganckie podkładki :D

Obrazek
shadow79
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 166KM/379Nm
Lokalizacja: Włocławek

Re: Padł EGR ??

Post autor: shadow79 »

Właśnie wyczyściłem EGR i nie był tak bardzo zabrudzony niewielki osad na ściankach i grzybku, zastanawia mnie jeden fakt trzpień który otwiera dolot spalin strasznie ciężko chodzi, można go wdusić ręką ale ciężko, wydaje mi się że te podciśnienie które miałem na wężyku górnym od N18 nie dało by rady tego ruszyć tak samo jak próbowałem ustami zassać powietrze, i teraz mam rebus czy to na pewno EGR, wężyki posprawdzałem, auto chodzi dobrze chipa robiłem pół roku temu i wszystko ładnie śmiga, chyba że muszę podpiąć się pod kompa i wyczyścić błędy ale raczej jak by było OK to błąd by sam zszedł ?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Padł EGR ??

Post autor: Mej »

Sprawdź działanie zawora najprostszą pompką podciśnieniową. Jeśli nie masz własnej, to przed zabudowaniem części do auta podejdź do jakiegokolwiek warsztatu. Podciśnienie wielkości niecałego bara powinno ruszać zaworem aż miło.
Pozdrawiam.
shadow79
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 166KM/379Nm
Lokalizacja: Włocławek

Re: Padł EGR ??

Post autor: shadow79 »

dzięki za konkretne info, mam dużą strzykawkę za pomocą której kiedyś sprawdzałem gruszkę turbiny pewnie się nada, ale to już jutro sprawdzę
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Padł EGR ??

Post autor: Mej »

shadow79 pisze:mam dużą strzykawkę
No tak. Proste rozwiązania jak zwykle są najlepsze :lol: .
Słusznie ... .
Pozdrawiam.
shadow79
Posty: 34
Rejestracja: 9 sty 2015, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 166KM/379Nm
Lokalizacja: Włocławek

Re: Padł EGR ??

Post autor: shadow79 »

właśnie dokonałem diagnostyki za pomocą strzykawki, podłączyłem się vagiem i podpiąłem się pod górny wężyk EGRu i niestety przy zasysaniu na vagu nie widać różnicy mogę swobodnie zasysać membranę i ciągle mam wartości około 500mg wniosek EGR padł, nie wiem jak powinno być jak EGR jest sprawny chodzi mi o membranę ale chyba nie tak jak u mnie ?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Padł EGR ??

Post autor: Mej »

shadow79 pisze:właśnie dokonałem diagnostyki za pomocą strzykawki, podłączyłem się vagiem i podpiąłem się pod górny wężyk EGRu i niestety przy zasysaniu na vagu nie widać różnicy mogę swobodnie zasysać membranę i ciągle mam wartości około 500mg wniosek EGR padł,
Na to wygląda. Tak się zdarza.
shadow79 pisze:nie wiem jak powinno być jak EGR jest sprawny chodzi mi o membranę ale chyba nie tak jak u mnie ?
Nie bardzo rozumiem pytanie :?
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ